Gå til innhold

Hvordan ‘konfrontere’ daten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har datet en fyr nå i litt over 4 mnd, men vi har aldri snakket noe ‘følelsesmessig’ om oss og hva vi vil, tenker osv. Han viser dog at han bryr seg når jeg er med han, og vil ofte henge.

Men nå har jeg fått med meg at han fortsatt er noe aktiv på tinder (han fikk mld fra ei på tinder forrige gang jeg var hos han).

vet ikke hva jeg skal tenke/tro om dette, for det kan jo vær veldig uskyldig sånn sett, men må jo innrømme at jeg er noe redd for å bli rundlurt i og med at han fortsatt har behov for å prate med andre jenter.

SÅ! Det jeg lurer på er hvordan i alle dager jeg kan gå frem for å snakke om dette med han uten å virke anklagende/skremmende? Jeg mener jo selv at når du har datet noen over lengre tid så er det på tide å legge bort tinder, hvertfall hvis du ser for deg noe seriøst med den du dater.

Anonymkode: e4fa1...86a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Er du fortsatt på tinder? Hvor står vi med tanke på forhold?"

Anonymkode: 7fe1e...8e2

• Liker 13
Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener jo selv at når du har datet noen over lengre tid så er det på tide å legge bort tinder, hvertfall hvis du ser for deg noe seriøst med den du dater.

Er bare å si dette. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å snakke om ting. Blir han skremt av det, er han ikke interessert uansett. 

Skrevet

Nja, lurere måte å gjøre det på er å selv laste ned Tinder, begynne å gå på date og hvis det kommer opp i en samtale så nevner du jo bare det at dere er ikke i noe forhold, dere er ikke eksklusive, du har sett at han har fått meldinger fra damer på Tinder og derfor så vil du utforske dine muligheter. 

For jeg observerer:

Menn er hurtige til å bli ilag med ei dame og gjøre det eksklusivt og offentlig når det er ei de vil ha. Så det at de ikke sier noe om forholdet skal gå videre og man ser at de fremdeles er på diverse dating sider og har kontakt med andre damer, så kan man egentlig bare innse at man bare er en plassholder til de finner ei de synes er bedre. Og de kommer seg unna med at de ikke har gjort noe galt siden man aldri har tatt praten om at man faktisk er kjærester.

Skrevet

Jeg lurer mer på hvordan man kan date i 4måneder og IKKE snakke om følelser og hva man vil, og hvilke forventninger/grenser man har. Er ikke det ikke det som er meningen når man dater? Hvis det er forhold og ikke FF man er ute etter da... 

Anonymkode: 72867...894

• Liker 9
Skrevet
20 minutter siden, O.G. skrev:

Nja, lurere måte å gjøre det på er å selv laste ned Tinder, begynne å gå på date og hvis det kommer opp i en samtale så nevner du jo bare det at dere er ikke i noe forhold, dere er ikke eksklusive, du har sett at han har fått meldinger fra damer på Tinder og derfor så vil du utforske dine muligheter. 

For jeg observerer:

Menn er hurtige til å bli ilag med ei dame og gjøre det eksklusivt og offentlig når det er ei de vil ha. Så det at de ikke sier noe om forholdet skal gå videre og man ser at de fremdeles er på diverse dating sider og har kontakt med andre damer, så kan man egentlig bare innse at man bare er en plassholder til de finner ei de synes er bedre. Og de kommer seg unna med at de ikke har gjort noe galt siden man aldri har tatt praten om at man faktisk er kjærester.

Det er helt sant. Menn som vil noe bestemmer seg og da er alt annet uinteressant. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer mer på hvordan man kan date i 4måneder og IKKE snakke om følelser og hva man vil, og hvilke forventninger/grenser man har. Er ikke det ikke det som er meningen når man dater? Hvis det er forhold og ikke FF man er ute etter da... 

Ts her.

Jeg er ikke den som klarer å åpne meg om følelsene mine med mindre jeg vet sikkert hva motparten føler, og ut i fra hva jeg har forstått fra hans side så har han ikke akkurat ‘kjempeerfaring’ med damer, og sliter litt på den fronten selv. Konfliktsky og redd for hva svaret hans er, selv om han ikke er verdt det hvis han ikke er ute etter det samme uansett.

Men jeg er nok dessverre litt enig i det dere sier om at hadde han virkelig vært 100% keen så hadde han nok ikke hatt behov for å prate med andre på tinder så langt inn i relasjonen vår som vi er kommet nå.. det er bare litt surt/vondt å innrømme, for jeg er jo blitt utrolig glad i fyren.

Skrevet

Men Ts, jeg synes du skal ta sats og si noe til han. Feks kan du si at du føler du er kommet til ett veiskille hvor du må vite om dere er ekskusive for hvis ikke ønsker du å avslutte mtp å ikke bli mere såret enn nødvendig. 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Intensjoner med datingen bør man snakke om allerede på første date, og hvor man står mtp forhold bør man snakke om når man har begynt å ligge sammen. Ellers sklir det jo bare over i FF som det åpenbart har gjort her. Det er ikke noe uskyldig i å fortsette å chatte på tinder om man treffer en man liker og vil bli noe seriøst med. Ergo han vil ikke noe seriøst med deg. Lær til neste gang å sørg for å ta praten fra start så blir du ikke såra og brukt som pulevenninde :)

Anonymkode: 5d3a9...191

• Liker 1
Skrevet

Ts her.

Nå vil han henge til helgen, så jeg skal ta mot til meg å spør han rett ut da. Får jeg ikke svaret jeg vil ha så er han ikke verdt tiden min uansett 🙂

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Nå vil han henge til helgen, så jeg skal ta mot til meg å spør han rett ut da. Får jeg ikke svaret jeg vil ha så er han ikke verdt tiden min uansett 🙂

At han kaller det for "henge" sier sitt. Tipper han er i starten/midten av tjue åra ja og ikke interessert i noe kjæreste. 

• Liker 5
Skrevet

Men lykke til med praten,  bra du tar den så du ikke kaster bort mer tid og følelser! Ikke flaut å spørre   ikke flaut å kreve tydelig svar og framgang. Svaret han tvetydig pakker han bare inn i silkepapir at han ikke er interessert på en seriøs måte er ham det svarer han klart og tydelig uten noe men og uten noe se hva som skjer 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men lykke til med praten,  bra du tar den så du ikke kaster bort mer tid og følelser! Ikke flaut å spørre   ikke flaut å kreve tydelig svar og framgang. Svaret han tvetydig pakker han bare inn i silkepapir at han ikke er interessert på en seriøs måte er ham det svarer han klart og tydelig uten noe men og uten noe se hva som skjer 

Nettopp. Han lar deg aldri tvile hvis han er seriøs Ts. 

Skrevet
10 timer siden, O.G. skrev:

For jeg observerer:

Er dette det lengste innlegg du har skrevet her inne noen gang? Var sånn at jeg måtte dobbelsjekke at det var deg. Men bra innlegg var det! 

Anonymkode: 70c61...aa1

• Liker 1
Skrevet

Gadd ikke lese innlegget, sorry. Men hvordan konfrontere noen? Jo, man KONFRONTERER de. Ikke noe somling rundt grøten eller noe, si det rett ut som det er. Det er som oftest det beste. Så slipper man surr i ettertid. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Takk for det 🙂 tenker det er greit å få svar på ting uansett hvilken retning svaret tar. Merker fort om han svarer unnvikende 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette det lengste innlegg du har skrevet her inne noen gang? Var sånn at jeg måtte dobbelsjekke at det var deg. Men bra innlegg var det! 

Anonymkode: 70c61...aa1

Hva er det med tonen din?

Skrevet

Lykke til med praten TS :) Bare å si det som det er uten å gjøre det om til en anklage. 

Anonymkode: a019b...720

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til med praten TS :) Bare å si det som det er uten å gjøre det om til en anklage. 

Anonymkode: a019b...720

Takk for det :) Det er det jeg synes blir vanskelig, men jeg får prøve å formulere meg på ein grei måte slik at han forstår at jeg ikke anklager, men vil vite hvor dette bærer hen :)  - TS

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det :) Det er det jeg synes blir vanskelig, men jeg får prøve å formulere meg på ein grei måte slik at han forstår at jeg ikke anklager, men vil vite hvor dette bærer hen :)  - TS

Det er ikke en anklage, det er faktisk ett kjempestort komplement du gir han. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...