Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min har begynt å ymte innpå forlovelse. Vil det da si at han vil fri , eller kommer selve frieriet etter at man er forlovet ??

Anonymkode: 0a5f7...e8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke du vet at man er forlovet etter han har fridd er du kanskje ikke klar for å bli forlovet. Vent noen år, fullfør vgs, høyere utdanning, så er du kanskje gammel nok til ekteskap. 

Anonymkode: 6024d...3ac

• Liker 12
Skrevet

I det noen frir og får et "ja", så er man forlovet Ts 🙂

Anonymkode: 82f47...c9d

• Liker 1
Skrevet

He he....er ganske så godt voksen. Vet at spørsmålet kan virke naivt, men reglene rundt en forlovelse er ikke hva de var i forrige århundre 😉 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

He he....er ganske så godt voksen. Vet at spørsmålet kan virke naivt, men reglene rundt en forlovelse er ikke hva de var i forrige århundre 😉 

Jo dem er det... kan ikke bli enklere. En mann frir, om du sier ja, så er dere forlovet. Thats it :)

Anonymkode: 63c31...e6f

• Liker 2
Skrevet

Enkel rekkefølge; frieri - forlovelse - bryllup 

Skrevet

Han har nemlig nevnt at han ikke er typen som går ned på kne....Selv om han sier at nå bør vi vel snart forlove oss....og han har spurt ( tilfeldig) om forlovelsesringer brukes som gifteringer...Vi ønsker å gifte oss,men det ligger noen år frem i tid. Min bekymring ligger der at han ikke forstår at en forlovelse er det samme som et frieri..pga tidslinjen. 2-årsdagen vår er nær forestående og jeg tror han har tenkt at vi skal forlove oss da. Han har ordnet med operabilletter,og vi skal på restaurant osv.....Han er litt nerdetype,, så derfor min spørsmålsstilling. Dersom han under denne kvelden spør om vi skal forlove oss, er det da legitimt av meg å spørre om han frir ?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har nemlig nevnt at han ikke er typen som går ned på kne....Selv om han sier at nå bør vi vel snart forlove oss....og han har spurt ( tilfeldig) om forlovelsesringer brukes som gifteringer...Vi ønsker å gifte oss,men det ligger noen år frem i tid. Min bekymring ligger der at han ikke forstår at en forlovelse er det samme som et frieri..pga tidslinjen. 2-årsdagen vår er nær forestående og jeg tror han har tenkt at vi skal forlove oss da. Han har ordnet med operabilletter,og vi skal på restaurant osv.....Han er litt nerdetype,, så derfor min spørsmålsstilling. Dersom han under denne kvelden spør om vi skal forlove oss, er det da legitimt av meg å spørre om han frir ?

Min man gikk heller ikke ned på kne da han fridde. Ikke hadde han ringer heller. Hvis dette er noe DU virkelig ønsker, så foreslår jeg at du forteller ham det rett ut FØR denne 2-års-dagen deres. Fortell ham at du ikke ser på et frieri som et ordentlig frieri før mannen går ned på kne OG har en ring å tilby. Eventuelt hvis du har andre "krav" så forteller du dem. 

Jeg synes hele problemstillingen din er litt rar. Man spør ikke den andre parten om man skal forlove seg. Jeg mener at den som spør MÅ spørre "Vil du gifte deg med meg?" for at det skal være et friere. Men det bør du tenke over, og si i fra til den du er sammen med om før jubiléet deres. Slik at du selv blir klar over hva som skjer. Du er like mye en del av det å forlove seg som det den andre parten er. 

Snakk med ham også om det du tenker angående tidslinjen du nevner i forhold til frieri. Han kan ikke vite hva du tenker før du sier det til ham. Bedre føre var enn etter snar.

Anonymkode: 43e9f...398

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...