Gå til innhold

Avvisning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingen av oss liker å avvise noen, og heldigvis gjør jeg det ikke ofte da jeg har en ganske solid feeling på en fyr før vi drar på date. Er ny på tinder og har vært på date med to forskjellige menn, hvorav den ene daten var ganske full klaff og rullerte over i to nye dater veldig raskt.

Den andre derimot var (i mine øyne) veldig kjedelig. Kvelden ble avsluttet ganske tidlig uten at noen av oss tok initiativ til en drink etter maten, ei heller noe mer enn en klem. Ingen av oss ga engang et generisk "vi får sees igjen snart".

Til min store overraskelse har han nå tatt kontakt og vil treffes igjen! Det var virkelig helt uventet for meg. 

Selv om jeg vet folk dropper hverandre uten et ord i hytt og pine, spesielt på tinder, så tenker jeg nå at det riktigste er å svare. Så spørsmålet er hvilken formulering man vil ha.

Hva er den "beste" avvisningen i deres øyne?

Hvis jeg skal se det fra eget perspektiv så hadde jeg faktisk foretrukket å få beskjed om at en fyr som dumpet meg hadde truffet en annen, gått videre med annen, tilbake til en eks eller hva - fremfor at han bare ikke var interessert. Selv synes jeg det er bedre for selvfølelsen at det handler om at en annen er en bedre match enn at du bare er uinteressant. Føler andre det likedan?

Anonymkode: 20497...131

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlighet varer lengst, tenker jeg. Det å bli tiltrukket av noen er ikke noe man bestemmer seg for, så egentlig burde det ikke gå på selvfølelsen løs å bli avvist. (Men joda, det skjer.) Tenker det viktigste er å gjøre det på en hyggelig måte. Si at det var en hyggelig date, at han er en fin fyr, men du opplevde ikke noe gnist og ønsker ikke å gå videre. Hvis han skulle svare med å be om en sjanse til, kan du være litt kortere og mer bestemt. Det aller værste er en vag avvisning hvor den andre blir sittende med et lite håp om at du kanskje kan komme til å ombestemme deg om det ikke funker med den andre. 

• Liker 3
Skrevet

Alltid ærlig, men "pakke det litt inn,"går an å gjøre på en respektfull måte, som over her: " du er en fin fyr, men følte ingen gnist.

Anonymkode: fbcbc...707

• Liker 1
Skrevet

Går fint an å ta en hvit en og si du har funnet tonen med en annen som du vil bli bedre kjent mef

Anonymkode: 424bb...938

Skrevet

Jeg er mann, blir glad når kvinnen sier i fra på en tydelig måte. Så slipper man å lure. "Beklager, du er ikke noe for meg". Det går kjempefint! 🙂 

Vær ærlig, ikke pakk inn ting for mye eller dra det ut!.

Anonymkode: 3a837...a44

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går fint an å ta en hvit en og si du har funnet tonen med en annen som du vil bli bedre kjent mef

Anonymkode: 424bb...938

Det er jo ikke en hvit løgn, det er realiteten her. Jeg bare lurer på om det er fordelaktig eller helt feil å si det.

TS

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke en hvit løgn, det er realiteten her. Jeg bare lurer på om det er fordelaktig eller helt feil å si det.

TS

Ok. Jeg ville foretrukket å høre at det ikke var noe interesse fremfor at mannen hadde møtt en annen. Da er det så tydelig at han ikke har satset 100% på meg den siste tiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...