Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Trompetsolo- sanger som passer

Recommended Posts

AnonymBruker

Hei! Skal ha trompetist under vielsen og lurte på om noen har forslag til sanger som passer? Trenger to. Skal selvsagt også høre med vedkommende hva han foreslår men hvis noen har noen gode ideer tas de i mot med takk:) 

Anonymkode: c267c...e35

Fortsetter under...

AnonymBruker

Innmarsj og utmarsj, og sangstøtte til salmene (evt. en fin overstemme på siste vers) er fint. Jeg har spilt trompet i mange bryllup, og det er stort sett det det går i. :)

Utover det ville jeg spurt trompetisten om hva h*n anbefaler. Man har jo som regel et repertoar som allerede er innøvd, og en god trompetist har masse som passer til slikt.

Anonymkode: df9a5...d8f

Alan Smithee

Alt av Jan Magne Førde er fint. Trumpet Voluntary er også fin og populær. Men egentlig, så kommer det mest an på hva brudefølget ønsker. Jeg har spilt mye forskjellig i bryllup - alt fra klassisk Mendehlsson til Tir'na Noir og Halvdan Sivertsen. 

AnonymBruker

Jeg ville unngått Brazz Brothers hvis jeg bare skulle hatt én trompet og orgel. Det egner seg best for en brasskvintett med slagverk. Bruremarsjen deres er for eksempel ganske platt uten tuba og skarptromme. ;) 

Men hva tenker du da, ts? 

Er du glad i klassisk musikk, folkemusikk eller tenker du mer i pop-retning? Det er jo så forskjellig hva folk ser for seg i bryllup, så det er lettere å gi råd hvis man vet hvilken retning du tenker. :) 

Jeg liker for eksempel godt bruremarsj fra Østerdalen og Seljord. Lødingen er også fin, den har jo blitt litt kjent gjennom Halvdan Sivertsen også. Men så er jeg glad i folkemusikk. :) 

AnonymBruker

Enig med AB #5. Førdes Bruremarsj er ikke det samme med bare orgel. Sangstøtte er også flott, spesielt om brudefølget er relativt lite eller man velger litt «ukjente» salmer.

En god trompetist gjør omtrent alt. Selv hadde vi «alt» fra en relativt ny Disneylåt til Clarkes Trumpet Voluntary. Det meste er mulig. 

Anonymkode: 0c587...f02

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville unngått Brazz Brothers hvis jeg bare skulle hatt én trompet og orgel. Det egner seg best for en brasskvintett med slagverk. Bruremarsjen deres er for eksempel ganske platt uten tuba og skarptromme. ;) 

Ja, det er sant. Tenkte ikke så langt i skrivende stund. 😇😂

Anonymkode: f70e5...081