Gå til innhold

Trompetsolo- sanger som passer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ha trompetist under vielsen og lurte på om noen har forslag til sanger som passer? Trenger to. Skal selvsagt også høre med vedkommende hva han foreslår men hvis noen har noen gode ideer tas de i mot med takk:) 

Anonymkode: c267c...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innmarsj og utmarsj, og sangstøtte til salmene (evt. en fin overstemme på siste vers) er fint. Jeg har spilt trompet i mange bryllup, og det er stort sett det det går i. :)

Utover det ville jeg spurt trompetisten om hva h*n anbefaler. Man har jo som regel et repertoar som allerede er innøvd, og en god trompetist har masse som passer til slikt.

Anonymkode: df9a5...d8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av Jan Magne Førde er fint. Trumpet Voluntary er også fin og populær. Men egentlig, så kommer det mest an på hva brudefølget ønsker. Jeg har spilt mye forskjellig i bryllup - alt fra klassisk Mendehlsson til Tir'na Noir og Halvdan Sivertsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville unngått Brazz Brothers hvis jeg bare skulle hatt én trompet og orgel. Det egner seg best for en brasskvintett med slagverk. Bruremarsjen deres er for eksempel ganske platt uten tuba og skarptromme. ;) 

Men hva tenker du da, ts? 

Er du glad i klassisk musikk, folkemusikk eller tenker du mer i pop-retning? Det er jo så forskjellig hva folk ser for seg i bryllup, så det er lettere å gi råd hvis man vet hvilken retning du tenker. :) 

Jeg liker for eksempel godt bruremarsj fra Østerdalen og Seljord. Lødingen er også fin, den har jo blitt litt kjent gjennom Halvdan Sivertsen også. Men så er jeg glad i folkemusikk. :) 

Anonymkode: df9a5...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med AB #5. Førdes Bruremarsj er ikke det samme med bare orgel. Sangstøtte er også flott, spesielt om brudefølget er relativt lite eller man velger litt «ukjente» salmer.

En god trompetist gjør omtrent alt. Selv hadde vi «alt» fra en relativt ny Disneylåt til Clarkes Trumpet Voluntary. Det meste er mulig. 

Anonymkode: 0c587...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville unngått Brazz Brothers hvis jeg bare skulle hatt én trompet og orgel. Det egner seg best for en brasskvintett med slagverk. Bruremarsjen deres er for eksempel ganske platt uten tuba og skarptromme. ;) 

Anonymkode: df9a5...d8f

Ja, det er sant. Tenkte ikke så langt i skrivende stund. 😇😂

Anonymkode: f70e5...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...