AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Jeg har god oversikt over menssyklusen min på fitbit kalenderen min. Jeg har i følge den eggløsning i dag, og jeg våknet opp med at det kom endel blod, men ikke vanlig mensblod men mer brunt/rødt. Jeg tok angrepille innen 12 timer etter ubeskyttet sex (hoppa av i svingen) både 11.november og 23.november.. jeg har aldri hatt sånn eggløsningsblødning før men er det normalt da?? kan jeg være gravid? er 21 år. Anonymkode: 576b3...3a4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Angrepillen utsetter eggløsningen hvis den ikke har vært enda, blant annet. Dermed kan det hende at du har fått eggløsning nå likevel, ja. Men i følge pakningsvedlegget er blødningsforstyrrelser en vanlig bivirkning. At menstruasjonen blir forsinket er en av de vanligste forstyrrelsene, tror jeg, men en blødning på tidligere tidspunkt enn vanlig er jo også en forstyrrelse. Jeg vil tippe at det heller er det du opplever nå, enn en eggløsningsblødning. Hvorvidt du ble gravid eller ikke likevel er umulig å si ennå, så jeg vil anbefale å ta en test hvis mensen ikke kommer til vanlig tid. (Men litt sånn på siden, hvordan fungerer det fitbit-greiene i forbindelse med oversikt over syklusen, sammelignet med andre apper? Jeg brukte eggløsningstester over et års tid da jeg prøvde å bli gravid, og har hatt positive tester både tidlig og sent i syklusen. I følge testene har jeg hatt eggløsning sent i en kort syklus, og tidlig i en syklus som var lang, men generelt litt over halvveis i syklusen. Og aldri 14 dager etter første menstruasjonsdag, slik man lærer på skolen. Jeg har hatt uregelmessige sykluser hele livet, derfor har jeg aldri stolt på slike apper og kalendere som liksom skal minne meg på når jeg har ditt og datt, og denne mistroen ble forsterket under prøvetiden, kan man si.) Anonymkode: 0fcb2...851
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 Tok du angrepille både 11 og 23 november? Det er vanlig å kunne få en blødning pga hormonkluss etter angrepille og ihvertfall hvis du har tatt to så tett. Du kan ta en graviditetstest når du forventer mensen. Anonymkode: ad538...37d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 Blødning er vanlig med angrepille. Begynn å bruk prevensjon. Angrepille er ikke prevensjon Anonymkode: 62756...943
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5 Skrevet 29. november 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Angrepillen utsetter eggløsningen hvis den ikke har vært enda, blant annet. Dermed kan det hende at du har fått eggløsning nå likevel, ja. Men i følge pakningsvedlegget er blødningsforstyrrelser en vanlig bivirkning. At menstruasjonen blir forsinket er en av de vanligste forstyrrelsene, tror jeg, men en blødning på tidligere tidspunkt enn vanlig er jo også en forstyrrelse. Jeg vil tippe at det heller er det du opplever nå, enn en eggløsningsblødning. Hvorvidt du ble gravid eller ikke likevel er umulig å si ennå, så jeg vil anbefale å ta en test hvis mensen ikke kommer til vanlig tid. (Men litt sånn på siden, hvordan fungerer det fitbit-greiene i forbindelse med oversikt over syklusen, sammelignet med andre apper? Jeg brukte eggløsningstester over et års tid da jeg prøvde å bli gravid, og har hatt positive tester både tidlig og sent i syklusen. I følge testene har jeg hatt eggløsning sent i en kort syklus, og tidlig i en syklus som var lang, men generelt litt over halvveis i syklusen. Og aldri 14 dager etter første menstruasjonsdag, slik man lærer på skolen. Jeg har hatt uregelmessige sykluser hele livet, derfor har jeg aldri stolt på slike apper og kalendere som liksom skal minne meg på når jeg har ditt og datt, og denne mistroen ble forsterket under prøvetiden, kan man si.) Anonymkode: 0fcb2...851 Ja takk for det kan hende. Man setter opp når man har mensen og den regner ut når du har eggløsning etter det. Jeg har aldri tatt eggløsningstest og prøver ikke å bli gravid, så jeg vet faktisk ikke om den er on point. Men utrolig greit å ha en oversikt over når man får mensen osv. Så kan man logge det meste. Anonymkode: 576b3...3a4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #6 Skrevet 29. november 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok du angrepille både 11 og 23 november? Det er vanlig å kunne få en blødning pga hormonkluss etter angrepille og ihvertfall hvis du har tatt to så tett. Du kan ta en graviditetstest når du forventer mensen. Anonymkode: ad538...37d Ja tok angrepille begge gangene. Jeg pleier vanligvis ikke å ta det. Jeg slutta på p-piller i sommer og har lovet meg selv å aldri starte på det igjen pga de klusser så med humøret. Men har heldigvis kjøpt spiral nå. Da er det sikkert bare hormonkluss! Takk for svar. Anonymkode: 576b3...3a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå