Gå til innhold

Servere en vegeterianer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha pinnekjøtt på søndag, kommer  en vegeterianer. Synes det er litt kjipt at hun skal spise grønnsaker og poteter. Vil heller ikke styre med noe voldsome greier. Ser «vegetar dagen» har endel produkter «kjøttboller» etc, er de greie? Eller har noen andre forslag?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De liker poteter og grønnsaker. De klager ikke på en slik servering.

Anonymkode: bbd38...03e

• Liker 7
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det. Men tenkte når vi spiser pinnekjøtt kunne vel hun få litt mer en bare poteter og grønnsaker

Endret av Cecilie82
  • Liker 6
Skrevet

Kjøp henne oumph salty and smoky. Det er min versjon av pinnekjøtt

Anonymkode: 0d645...553

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, Cecilie82 skrev:

Jeg vet det. Men tenkte når vi spiser pinnekjøtt kunne vel hun få litt mer en bare poteter og grønnsaker

Nei, det trenger hun ikke. Hun vil ikke ha kjøtt.

• Liker 2
Skrevet

Hva med å spørre om hun har noen spesielle ønsker til middagen? Pleier å gjøre det selv når jeg har gjester som har allergier eller følger andre kosthold enn meg.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor har du invitert en vegetarianer på pinnekjøttmiddag? Med forbehold om at det ikke er trolling på gang...

Anonymkode: b7432...70e

• Liker 2
Skrevet

Oumph! ja. Passer til tilbehøret:)

Anonymkode: f2ac5...19b

• Liker 2
Skrevet

Er ikkje nøttestekk vanlig julemiddag blant veganere? Har ikkje annelse om det er lett å lage men trur det blir spiste med poter som tilbehør😊 

og berre overse alle surmulingen fra enkelt, synest det er flott at respekter andres valg! 

Anonymkode: 8a823...6f7

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du invitert en vegetarianer på pinnekjøttmiddag? Med forbehold om at det ikke er trolling på gang...

Så om man har vegetarianere i familien får ikke de være med på julemiddagen mener du?

Anonymkode: 385d7...886

• Liker 14
Skrevet

Litt av en overskrift. Tror ikke vegetarianere smaker så godt 😉  men servering til vegetarianere kan være tilbehør. Hvis det er flere grønnsaker og poteter. Ellers kan du vel høre med henne? 

Anonymkode: dcb80...40a

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det bedre å la de sitte hjemme?

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, TinyBean skrev:

Hva med å spørre om hun har noen spesielle ønsker til middagen? Pleier å gjøre det selv når jeg har gjester som har allergier eller følger andre kosthold enn meg.

Hva med å utrykke egne ønsker og egen hjelp/bidrag? Forutsetter selvsagt at de inviterte får beskjed en dag før. Dette er ikke allergi, men selvvalgt.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Henger meg på denne, har Oumph salty and smoky som "pinnekjøtt" hver gang. Kan stekes i ildfastform i ovnen også, sånn for enkelhetens skyld! :)

• Liker 5
Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi liker å spise den komboen like godt som deg! Poteter og grønnsaker er ikke et fullverdig vegetarmåltid, kun et måltid uten kjøtt!

Endret av Potetjinta
  • Liker 3
Skrevet

:) du kan jo eventuelt høre med henne da, TS? Kanskje hun har planer om å ta med noe eget?

Det er uansett veldig snillt av deg å tenke på henne også! Det finnes sånne snitzler/«kyllingfileter» å få kjøpt. De har godt utvalg på Coop mega hvis du har det i nærheten  :) Tror hun kommer til å bli storfornøyd over at du tenker på henne :)

Skrevet

Nei, det er faktisk ikke greit å la en gjest man har invitert spise poteter og grønnsaker! Fint at du tenker på gjesten din, TS! Man kan enten spørre om hun har noen tanker om dette selv, kanskje hun tar med seg noe. Det som er veldig enkelt er quorn-fileter som bare stekes noen minutter i stekepannen og kanskje krydres litt. Den inneholder melk om hun spiser det, men "alle" liker den. Ligger i frysedisken hos de fleste butikker av en viss størrelse. 

Anonymkode: 5fded...2e3

• Liker 4
Skrevet

Oumph produkter fra Meny eller Kiwi er veldig greit og gir litt samme følelse av pinnekjøtt :) 

Veldig flott at du ordner noe. Det er ikke helt optimalt ernærings- eller smaksmessig å kun spise tørre poteter og grønnsaker, og vi liker jo kjøtt-potet kombinasjonen like godt som dere, men vi vil bare ikke spise selve kjøttet. Det er da erstatningsprodukter er fine å ha med mindre man lager noe fra bunnen av. 

Ps kanskje lurt å sende en melding med gjesten der du skriver hva du har tenkt å kjøpe inn i tilfelle h*n allerede tenkte å ta med noe selv 

Anonymkode: 9d79e...65e

• Liker 5
Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt å tilberede?

Endret av Cecilie82
Skrevet (endret)
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun er dama til broderen. Skal ha fam middag og eksluderer ikke henne pgr hun er vegeterianer

Endret av Cecilie82
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...