Gå til innhold

Fjerning av p-stav, innsetting av spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal gjøre begge overfor nå på Torsdag, og kjenner det kunne vært godt med litt erfaringer på begge punktene ift smerte og generell opplevelse. Trenger ikke nødvendigvis å ha blitt gjort på samme dag - men har noen gjort noe av det? Gikk det fint? 

Anonymkode: 90bc4...4ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 27.11.2018 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg skal gjøre begge overfor nå på Torsdag, og kjenner det kunne vært godt med litt erfaringer på begge punktene ift smerte og generell opplevelse. Trenger ikke nødvendigvis å ha blitt gjort på samme dag - men har noen gjort noe av det? Gikk det fint? 

Anonymkode: 90bc4...4ae

Innsetting av spiral er grusomt vondt. Skal ta ut min senere i år og kommer ikke til å sette inn en ny pga smertene ved innsettingen. Jeg har mirena og er kjempefornøyd med spiral som prevensjon. Har ikke hatt mensen på fem år og ingen bivirkninger. P-stav har jeg dessverre ikke erfaring med. 

Anonymkode: 7f782...dc9

Skrevet

Tok ut p-stav for noen måneder siden, den var plassert for langt inn så var mye styr å få den ut. 

Det var ubehagelig på grunn av riving og sliting i armen/kjøttet, men ikke vondt fordi jeg fikk lokalbedøvelse :) 

Skrevet

Om det er vondt å sette spiral er individuelt. 

Har man født er det stort sett ikke vondt. Jeg kjente bare litt murringer. Gynekologen jeg gikk til anbefalte å ta Paracet en time før. Ibux anbefales ikke så det kan gjøre blodet tynnere.

Anonymkode: 84654...754

Skrevet

Innsettelse av spiral er ikke det festligste i verden, men det ubehaget er verdt 5+ år med så godt som garantert prevensjon.

Hvis du ikke har hatt spiral før så anbefaler jeg også å ta paracet på forhånd, og at du også er obs på at du kan få en besvimelsesreaksjon noen minutter etterpå, jeg "pleier" å begynne å gå i bakken omtrent når jeg er ferdig og skal stå og betale eller er på vei ut døra, så jeg har etterhvert lært meg å be om å få 10-15 min ekstra før jeg reiser meg opp.

Skrevet

Jeg synes ikke at det gjorde spesielt vondt, til tross for at jeg trodde det på forhånd og grua meg veldig. Det var ubehagelig i kanskje 4 sekunder. 

Ikke fornøyd med spiralen da... Fremdeles småspotting annenhver dag...

Anonymkode: bb7c9...945

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er vondt å sette spiral er individuelt. 

Har man født er det stort sett ikke vondt. Jeg kjente bare litt murringer. Gynekologen jeg gikk til anbefalte å ta Paracet en time før. Ibux anbefales ikke så det kan gjøre blodet tynnere.

Anonymkode: 84654...754

Jeg har aldri vært gravid så sikkert derfor det gjorde så vondt. 

Skrevet

Noen som har fått bedøvelse i forbindelse med innsetting av spiral? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...