AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Hele livet har jeg gått med tanken om at jeg aldri klarer å få meg et "seriøst" forhold. Jeg har bare hatt forhold som jeg vet jeg skulle ut av på et tidspunkt. De var ikke planlagte og det var mer å ha kjæreste bare for å ha de erfaringene som følger med å ha kjæreste. Selv om jeg var glade i dem. Har innsett nå at jeg har gjort feil angående jenter og "hvordan være seriøs." Jeg har helt fundamentalt misforstått hva jenter egentlig vil ha - og det er noe som jeg har i ermet, men som jeg sjelden bruker på jenter jeg vil ha seriøse forhold til og som jeg respekterer. De vil ha en mann som får det til å kile i trusa på første daten. Ikke den andre, ikke den tredje. Man skal ikke bare ha en hyggelig date og trives i hverandres selskap. Det var det jeg trodde. Men: "Gnisten var ikke der". Har jeg flere ganger hørt. Jeg har ikke skjønt egntlig hva det betyr engang. Hva er Gnisten? Jeg har ikke engang forstått konseptet, for gnisten er ikke noe jeg kjenner på. Jeg ser jenter jeg vil ha og jenter jeg ikke vil ha. Så får jeg en liten dopaminsprøyte når jeg ser jenter jeg vil ha. Ingen gnist, bare motivasjon og en halvkram. Nå skjønner jeg det. Gnisten er rett og slett akkurat det. Gnist. Stråler av energi. Rent fysisk. Damen er nødt til å fysisk kjenne det i magen og lengre sydover, for å bli tiltrukket av en mann. En mann må trykke på de rette knappene for å få liv i gnisten, og ikke bare det. Men holde den gående. Vi menn synes så mange kvinner er attraktive, det er helt normalt for oss. Derfor synes vi en date er bra når vi har opprettet en relajson med damen, ikke bare at hun var attraktiv. En dame trenger ikke nødvendigvis enda en person å opprette en relasjon med. Hun har mange sosiale relasjoner. Det hun trenger er noen som setter fyr på henne, symbolsk snakket, fordi damer ikke tenner på så mange. Jeg gjør akkurat dette med alle jenter som jeg bare ville ha for sexen sin del. Fyrt de opp. Med de jentene jeg faktisk ville ha, prøvde jeg å gjøre det ordentlig. Ha en hyggelig date. Være engasjert, men, liksom, det viktigste var å ha en hyggelig date, opprette en kontakt, være en bra person på alle måter. Men tydeligvis: for kjedelig. Det har jo stort sett gått middels/dårlig. Så har jeg gått på byen, sint etter å ha blitt dumpet, og fått meg så lett som bare det. Det betyr faktisk at fra nå av må jeg behandle alle jenter likt. I hodet mitt tenker jeg da på dem som kjøttstykker som er klar for å mørnes. Rett og slett. Dumme jenter som går på limpinnen når jeg fyrer de litt opp. Det er ikke min feil. Det som også er irriterende er at jeg tenker på jenter som går for de lette triksene som dumme. Innerst inne respekterer jeg ikke jenter som går for sånne ting. Men det er det jenter vil ha, det er det de tenner på. Og så klager de etterpå på at han var en idiot. Det går liksom ikke. Fra nå av skal jeg se på alle potensielle kjærester som sexobjekter. Sånn rent praktisk. Jeg skal stirre dem litt lengre inn i øynene, som om jeg forteller en liten historie til dem om hvr mye jeg vil ha de. Det er slik de vil bli sett på. De VIL ha en mann som stirrer de sultent i øynene og er leken. Selvsagt ikke for mye, alt til sin tid. Men du tar poenget. Det må til for å få igang ilden. Ilden som jeg ikke tenkte seriøse jenter ville ha. Jeg må bare slutte å forbinde denne naturlige dansen med dumme jenter. Det er sånn det er og jeg må innse at i alle årene jeg har prøvd å få meg et ordentlig forhold, så har jeg jaktet etter et forhold slik samfunnet sier det skal være. Ikke slik attraksjon fungerer mellom kjønnene. // Epiphany Anonymkode: 9d70f...7c7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Jeg er ikke enig og syns du høres umoden og kanskje litt antisosial ut. At det ikke er noen gnist er noe folk kan si om de møter noen de syns er kjedelige eller rare. Anonymkode: 9ef05...f84 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 Du skriver muligens litt nedlatende her, men det er vel ikke tvil om at kvinner ønsker en "spark" ved første møte? Ser dog ingen grunn til at dette er negativt, det er heller for kvinner å finne ut av om kjemien kommer fra en som kun vil knulle eller en de faktisk connecter med. Her tenker jeg at damer må tenke begge deler ved første møte, selvfølgelig den "gode samtalen" men også føle seg tiltrukket og en viss kjemi. Jeg går jo alltid på date med et mål om at dama skal ville ha meg, altså flørter litt for at det skal bli "tension" i rommet. Problemet er egentlig at jeg gjør dette selv om jeg ikke er veldig interessert - men likevel er kåt... Anonymkode: b205b...a63
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 "epifani" Anonymkode: 96844...cc9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 De vil ikke ha bad boys (sies det), men ingenting setter mer fyr i trusa enn å behandle de som ett stykke kjøtt. Anonymkode: dd6d2...211
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #6 Skrevet 28. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: De vil ikke ha bad boys (sies det), men ingenting setter mer fyr i trusa enn å behandle de som ett stykke kjøtt. Anonymkode: dd6d2...211 Hvilke miljøer vanker du i? Anonymkode: 2361a...f40 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #7 Skrevet 28. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: De vil ikke ha bad boys (sies det), men ingenting setter mer fyr i trusa enn å behandle de som ett stykke kjøtt. Anonymkode: dd6d2...211 Ganske mange andre ting "setter fyr i trusa", kom deg ut mer jeez. Anonymkode: 9ef05...f84 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #8 Skrevet 28. november 2018 Altså, ja, newsflash: jenter er ikke ute etter en venn når de er på date, og de er like avhengig av seksuell tiltrekning som menn. Lukter litt hore/madonna-kompleks her. Anonymkode: 62b94...72e 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #9 Skrevet 28. november 2018 19 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke min feil. Det som også er irriterende er at jeg tenker på jenter som går for de lette triksene som dumme. Innerst inne respekterer jeg ikke jenter som går for sånne ting. // Epiphany Anonymkode: 9d70f...7c7 Sikker på at hvis en jente flørter med deg og du rødmer fordi du går på de lette triksene så ser de på deg som dumme. Eller kanskje du er så smart at du ikke faller for slike enkle triks, fordi du vet virkelig når du blir utsatt for slike triks ikke sant? Anonymkode: a74ce...175
Katten.2.0 Skrevet 28. november 2018 #10 Skrevet 28. november 2018 Kan aldri ta en mann som skriver "kile i trusa" seriøst. Selvfølgelig vil begge kjønn ha en partner som man både har en god relasjon til og seksuell kjemi med. Det sier seg selv. 3
PanLi Skrevet 28. november 2018 #11 Skrevet 28. november 2018 kjære vene for et kvinnesyn!! Hvor i all verden får du det fra at kvinner som er seriøse ikke er seksuelle vesen? Og at kvinner som er seksuelle vesen er dumme? For noe komplett sprøyt! Et sånt "Hore og Madonna" syn er utdatert, høyst sannsynlig i samvariasjon med den økende tilgangen på prevensjonsmidler og derav redusert risiko for uønsket graviditet hos kvinner som før i tiden løp risikoen med å potensielt havne i en vanskelig livssituasjon hvis hun ikke hadde tilstrekkelig kontroll over egne lyster. Samfunnet dikterer heldigvis ikke i 2018 hvordan kvinner "bør" opptre seksuelt, og vi står friere til å velge selv. Det er opp til hver enkelt når og med hvem. Og ang det "å gå på limpinnen". Disse kvinnene vil vel ha sex, og hva om det er du som er "kjøttstykket" i historien??
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #12 Skrevet 1. desember 2018 hei, Ts her Jeg så at maddona-whore kompleks ble nevnt her, og slo det opp. Jeg resonnerer veldig sterkt med det, og tror nok jeg lider av det. Jeg ante ikke at dette var allerede definert. Jeg har alltid puttet jenter jeg liker opp på en slik pidestall, og hatt sex med jenter som jeg egentlig ikke bryr meg om. Jeg har til og med mistet interressen for kjærestene mine ettersom ting har blitt mer seriøst. Jeg har definitivt hatt et behov for å ha sex med jenter jeg ikke bryr meg om under forholdene, fordi jeg putter jentene så høyt opp at jeg nærmest ikke vil ødelegge forholdet med sex. Enn så dust det høres ut. Det betyr også at jenter jeg faktisk ville ha, har jeg ikke vært så attraktiv for som jeg kunne ha vært. Jeg har underbevisst satt dem opp på pidestaller og dermed unngått å gjøre meg attraktiv for dem på en måte som de vil ha, altså flørte med dem. Jeg har hatt på meg feil briller. Jeg forteller mine innerste tanker her. Dette er kvinnesynet mitt ufiltrert, jeg må jo være ærlig med meg selv. Det betyr ikke at jeg vil se verden og kvinner på en slik måte. I det forrige innlegget mitt er konklusjonen min at jeg bør gjøre alle til "horer". Det er nok ikke helt rett. Det beste hadde vært å få internalisert at alle er Kvinner og at alle kvinner (99%) vil ha alt som livet byr på. Det er det min "epiphany" handler om. Det sa klikk i hjernen min. Jeg forstår nå hva jeg alltid har gjort feil. Jeg forstår nå at jeg har laget meg "madonnaer". Og jeg forstår nå at madonnaer også trenger sex og alt som hører livet til. Jeg vet at dette er obvious. Men det har ikke vært obvious for underbevisstheten min. Nå skjønner jeg det på et dypere plan. Så jeg måtte bare si det. Jeg vurderer faktisk å gå til psykolog for å prate om dette, for jeg har ikke noe lyst til å falle tilbake i en slik irrasjonell tankegang. Anonymkode: 9d70f...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #13 Skrevet 2. desember 2018 Du trenger å ta en tur på youtube. Er mange bra engelske dating coacher der som ikke bare nevner noe av det du har funnet ut av, men som også forklarer det veldig bra. For menn og damer ER forskjellige. Noe som også gjør at deter litt unødvendig av deg å snakke nedlatende om damer, fordi vi alle trenger å føle en gnist og en sexuell tiltrekning. For å si det enkelt. De vi ikke føler en seksuell tiltrekning for forblir bare venner. Klarer ikke en mann å skape noen som helst tiltrekning, så er han ikke partnermateriale. Og det er opp til mannen selv å skape tiltrekning. Anonymkode: 24f7a...481
Cuckold Skrevet 2. desember 2018 #14 Skrevet 2. desember 2018 On 12/1/2018 at 1:55 AM, AnonymBruker said: hei, Ts her Jeg så at maddona-whore kompleks ble nevnt her, og slo det opp. Jeg resonnerer veldig sterkt med det, og tror nok jeg lider av det. Jeg ante ikke at dette var allerede definert. Jeg har alltid puttet jenter jeg liker opp på en slik pidestall, og hatt sex med jenter som jeg egentlig ikke bryr meg om. Jeg har til og med mistet interressen for kjærestene mine ettersom ting har blitt mer seriøst. Jeg har definitivt hatt et behov for å ha sex med jenter jeg ikke bryr meg om under forholdene, fordi jeg putter jentene så høyt opp at jeg nærmest ikke vil ødelegge forholdet med sex. Enn så dust det høres ut. Det betyr også at jenter jeg faktisk ville ha, har jeg ikke vært så attraktiv for som jeg kunne ha vært. Jeg har underbevisst satt dem opp på pidestaller og dermed unngått å gjøre meg attraktiv for dem på en måte som de vil ha, altså flørte med dem. Jeg har hatt på meg feil briller. Jeg forteller mine innerste tanker her. Dette er kvinnesynet mitt ufiltrert, jeg må jo være ærlig med meg selv. Det betyr ikke at jeg vil se verden og kvinner på en slik måte. I det forrige innlegget mitt er konklusjonen min at jeg bør gjøre alle til "horer". Det er nok ikke helt rett. Det beste hadde vært å få internalisert at alle er Kvinner og at alle kvinner (99%) vil ha alt som livet byr på. Det er det min "epiphany" handler om. Det sa klikk i hjernen min. Jeg forstår nå hva jeg alltid har gjort feil. Jeg forstår nå at jeg har laget meg "madonnaer". Og jeg forstår nå at madonnaer også trenger sex og alt som hører livet til. Jeg vet at dette er obvious. Men det har ikke vært obvious for underbevisstheten min. Nå skjønner jeg det på et dypere plan. Så jeg måtte bare si det. Jeg vurderer faktisk å gå til psykolog for å prate om dette, for jeg har ikke noe lyst til å falle tilbake i en slik irrasjonell tankegang. Anonymkode: 9d70f...7c7 Du gjenkjenner hore/madonna-komplekset i din egen psyke, og det kan jeg forstå, jeg synes også det høres ut som du har en rem av huden. Det er for øvrig interessant at du ikke har hørt om hore/madonna-komplekset før for det har jo vært helt avgjørende for den likestilling vi har oppnådd i Nord-Europa at vi bevisst har bekjempet denne ukulturen. Når det er mulig å vokse opp i Norden uten å ha hørt om hore/madonna-dikotomien, kan det skyldes at de som snakket høyt og ofte om dette på 70- og 80-tallet har blitt litt forsiktigere i vendingene med årene i frykt for å tråkke på fremmedkulturelle tær og fremstå som fremmedfiendtlig siden hore/madonna-dikotomien er dypere rotfestet og en enda mer dominerende del av mange av våre innvandreres kultur. Det finnes knapt noe sted i verden der man har kommet lenger i å bekjempe hore/madonna-tankegangen enn her i Skandinavia, og mange av kulturene vi har fått tett innpå oss gjennom de siste tiårenes masseinnvandring er kulturer der denne tankegangen fremdeles dominerer fullstendig og legger føringer for grov forskjellsbehandling mellom gutter og jenter. Det betyr at mange av guttene fra disse kulturene kan ligge rundt som de lyster med norske jenter og surfe som gratispassasjerer på vestlig kvinnefrigjøring mens de og familien hadde gått berserk om en av hans søstre gjorde det samme. Når tiden kommer for å finne seg en livsledsager og få barn, vil disse guttene gjerne velge en «ren» og dydig jente av egen religion og etnisitet. Dette er det veldig lite fokus på, kanskje fordi vi i dagens samfunn har veldig vanskelig for å kritisere kvinners seksuelle valg, og hvis vi skulle snakke for høyt om dette, ville det jo lett kunne oppfattes som kritikk av norske jenter som bidrar til å holde guttene fra de mest kvinneundertrykkende kulturene skadefrie, som sørger for at de kan få «the best of both worlds», mens søstrene deres må betale hele prisen. Men tilbake til deg og din beskrivelse av erfaringene du har gjort deg på sjekkemarkedet. Jeg er helt med på at du lider av et hore/madonna-kompleks. Det som imidlertid gjør partnermarkedet enda litt mer komplisert er at det også finnes et kvinnelig motstykke til det mannlige hore/madonna-komplekset, noe vi kan kalle et bad boy/nice boy-kompleks. Så på den ene side har vi menn som ikke greier å respektere jenter de oppfatter som seksuelt tilgjengelige, på den annen side har vi kvinner som har en forkjærlighet for og nesten bare tenner på menn som de ubevisst forstår bare er ute etter å leke seg med dem. Jeg har beskrevet det siste i utallige tråder her på KG gjennom årene, og det ulykksalige er at «bad boy» nok ikke er en egen gruppe menn slik en del kvinner forestiller seg, men snarere en innstilling, den lette nonchalante innstilling du har når du som mann står overfor en jente du synes er søt og sexy og som du gjerne kan flørte med og ha sex med, men som du så kan gå videre fra uten å ofre henne en tanke. Denne nonchalante lettheten gir deg noen kvaliteter som trigger hennes «vil ha»-instinkter, kanskje fordi vi ubevisst føler at den som er vanskelig å få må være mer verdt enn en vi kan være trygge på. Dette er en ulykksalig problematikk, for som mann vil du sjelden være fullt så nonchalant og fri hvis du virkelig er på knærne forelsket i en jente. Alle andre jenter kan oppfatte deg som spennende og attraktiv og «farlig» slik at gnisten tennes, men hun vil straks merke at du ikke er så avslappet og likegyldig overfor henne, og dermed vil hun slappe av og vanskelig oppnå den tenning og lyst som er nødvendig. Så det er bra at du vil jobbe med deg selv, men selv om du skulle greie å kvitte deg med ditt hore/madonna-kompleks må du fortsatt være forberedt på å leve i en verden der mange av jentene du støter på ligger under for et tilsvarende bad boy/nice boy-kompleks, noe som vil være til din fordel så lenge du bare er ute etter sex, men som kan være et hinder i det øyeblikk du står overfor en jente du virkelig er på knærne forelsket i. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå