Gå til innhold

Kia Niro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 6.12.2018 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Fordi at det ikke kommer til å fungere i hverdagen. Vi har blandt annet en hytte uten lademuligheter, og hvor det er langt til nærmeste lademulighet. Kun strøm pleie såpass mye ekstra stress at det ønsker jeg ikke.

Anonymkode: 9c20f...a7d

Ikke innlagt strøm på hytta? Om det er lenger enn 30 mil tur-retur kan jeg forstå skepsisen, men ellers er det mer enn nok rekkevidde for all slags bruk. Hverdagen betyr mye kortere turer enn 30mil for de aller fleste. Ladingen foregår 90% av tiden hjemme i garasjen når bilen allikevel er parkert.

Anonymkode: 3c2b3...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.11.2018 den 20.42, AnonymBruker skrev:

Jo, det er jo derfor jeg lurer på å kjøpe den som ikke er plug-in, men som lader når man kjører....

Anonymkode: 9c20f...a7d

Tror du må lese deg opp litt. En plug-in hybrid lader også når den kjøres. Toyota har sannsynligvis forvirret mange bilkjøpere med tullpreiket sitt.

Kort og godt: ALLE biler med en elektrisk drivlinje lades mens man kjører, uansett om det er ikke plug-in hybrid/plug-in hybrid eller en ren elbil. Man må nesten jobbe i markedsavdelingen til Toyota for å fremstille en ulempe (en bil som ikke kan lades med nettstrøm) som en fordel.

Anonymkode: 3c2b3...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du må lese deg opp litt. En plug-in hybrid lader også når den kjøres. Toyota har sannsynligvis forvirret mange bilkjøpere med tullpreiket sitt.

Kort og godt: ALLE biler med en elektrisk drivlinje lades mens man kjører, uansett om det er ikke plug-in hybrid/plug-in hybrid eller en ren elbil. Man må nesten jobbe i markedsavdelingen til Toyota for å fremstille en ulempe (en bil som ikke kan lades med nettstrøm) som en fordel.

Anonymkode: 3c2b3...248

Joda, men på outlander f.eks så må du sette den i «lademodus» for å få den til å lade mens man kjører. Og ser du på bensinforbruket da, så blir jo det hysterisk.

Har lest meg opp, og etter å ha regnet, studert og grublet, så har jeg endt opp med en ren bensinbil som jeg skal hente i morgen 😊

Anonymkode: 9c20f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke innlagt strøm på hytta? Om det er lenger enn 30 mil tur-retur kan jeg forstå skepsisen, men ellers er det mer enn nok rekkevidde for all slags bruk. Hverdagen betyr mye kortere turer enn 30mil for de aller fleste. Ladingen foregår 90% av tiden hjemme i garasjen når bilen allikevel er parkert.

Anonymkode: 3c2b3...248

Helt riktig. Eller, vi har solcellepanel. Og det tar ca 45 min å kjøre en vei for å få ladet. Og vi er der ofte 2 uker i strekk på ferie. 

Anonymkode: 9c20f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...