Gå til innhold

Kia Niro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en Kia Niro. Men er veldig usikker på om jeg da skal kjøpe plug-in, eller en «vanlig» hybrid. Noen som har noen gode argumenter ene eller andre veien?

vurderer outlander, men da blir den et par år eldre, for jeg har ikke så lyst til å bruke så mye mer enn 300 000.

Så kan noen hjelpe meg med noen gode argumenter, jeg klarer ikke å bestemme meg!

Anonymkode: 9c20f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboeren min gikk til kjøp av plugin bilen i fjor og kunne ikke vært mer fornøyd. 

Reisevei til og fra jobb er 28 kilometer, hvilket betyr at hun har null i bensinkostnader så lenge det ikke er minusgrader. 

Husk ekstra kostnad på egen strømkontakt. 

Anonymkode: 56905...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 45 km en vei til jobben, men noe mulighet for å lade der. Så jeg er i grenseland for om jeg kommer meg på jobb på kun strøm.

Strømkontakt har jeg allerede, så det skal gå bra 😊

Anonymkode: 9c20f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke dritkjedelig og må "fylle drivstoff" hver dag og ikke engang komme seg til å fra jobb uten engang?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er jo derfor jeg lurer på å kjøpe den som ikke er plug-in, men som lader når man kjører....

Anonymkode: 9c20f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Er det ikke dritkjedelig og må "fylle drivstoff" hver dag og ikke engang komme seg til å fra jobb uten engang?

Men jeg er åpen for innspill hvis du har et bedre forslag. Kravene mine er 

Pris ca 300 000

Bensin

Automat

2016 eller nyere

Skal ha gått under 50 000, og fremdeles ha en ok nybilgaranti.

Lavt forbuk av drivstoff

Må ha plass til 3 personer med bagasje på langtur.

Anonymkode: 9c20f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er åpen for innspill hvis du har et bedre forslag. Kravene mine er 

Pris ca 300 000

Bensin

Automat

2016 eller nyere

Skal ha gått under 50 000, og fremdeles ha en ok nybilgaranti.

Lavt forbuk av drivstoff

Må ha plass til 3 personer med bagasje på langtur.

Anonymkode: 9c20f...a7d

Mazda cx3? 1 gang reg 14.8.2017. Kjørt 39000. 291000 kr

Finn kode 133022513 

Endret av BMW 5-serie 535D
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kompis sin Passat GTE bruker mer bensin enn min 1.8 litersbil om den lader mens man kjører. 

Derfor ville jeg gått for ladbar, og unnlatt å lade mens jeg kjører. 

Anonymkode: 7622e...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er jo derfor jeg lurer på å kjøpe den som ikke er plug-in, men som lader når man kjører....

Anonymkode: 9c20f...a7d

Du bruker 5 sekunder på å plugge inn bilen på lading. For det får du drivstoff (strøm) som utgjør ca 2kr/mil. Kjører du på bensin/ikke ladbar hybrid så koster det deg 7kr/mil hvis du har en bil som bruker 0,5l/mil.

For meg er de 5 sekundene verdt det og et veldig enkelt regnestykke. Har du lyst til å bruke 18kr på drivstoff t/r jobb daglig eller 63kr? Det er 1100kr i måneden spart på å velge elektrisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Mazda cx3? 1 gang reg 14.8.2017. Kjørt 39000. 291000 kr

Finn kode 133022513 

Den har for lite bagasjerom, det er nesten 150 l mindre enn i en Niro 😟

Anonymkode: 9c20f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, California skrev:

Du bruker 5 sekunder på å plugge inn bilen på lading. For det får du drivstoff (strøm) som utgjør ca 2kr/mil. Kjører du på bensin/ikke ladbar hybrid så koster det deg 7kr/mil hvis du har en bil som bruker 0,5l/mil.

For meg er de 5 sekundene verdt det og et veldig enkelt regnestykke. Har du lyst til å bruke 18kr på drivstoff t/r jobb daglig eller 63kr? Det er 1100kr i måneden spart på å velge elektrisk. 

Ja, men når man kjører lengre en rekkevidden på bilen (5 mil) så er man over på bensin uansett. Og da blir det jo høyere forbruk uansett, fordi bilen er tyngre pga batteriet.

Det er akkurat det som er problemet, at det er akkurat litt for langt til jobb, og dessverre noen utfordringer med å få ladet der. Og at man mister nesten 100 l bagasjerom pga batteriet.

Og derfor klarer jeg ikke å bli enig med meg selv 😂

Anonymkode: 9c20f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bagasje skal du ha med? Jeg får to av de største koffertene i bagasjerommet på en MB A-klasse, den tredje måtte ligge i baksetet ved siden av passasjeren. 

Anonymkode: 7622e...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du generelt kjører relativt lite, kan nok plug-in være et bra alternativ. Om du kjører litt lengre turer, vil nok vanlig hybrid være best.

Anonymkode: 73d1c...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet den kommer i en hel-elektrisk versjon?

Anonymkode: 3c2b3...248

Ja, men det er helt uaktuelt. Jeg kan ikke ha en bil som er det.

Anonymkode: 9c20f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanlig hybrid selv, bilen brukes daglig til-fra jobb ca 4 mil, mye kø å den går da bare på elektrisk, ellers veksler den selv etter behov, fyller bensin ca hver 3-4 uke, men bilen har heller ikke noen stor bensintank heller, den har kun 105 bensin hk å den vil bruke litt på milevis med motorveg med full bil og takboks, nå er vi 2 voksne, 3 barn og 2 av dem sitter i beltestol,

7 års garanti er heller ikke dumt, vi er strålende fornøyd hvertfall 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kia leverer kvalitetsmessig bra produkter, men

bertel o sten er en nedtur når det gjelder elementær service i forhold til konkurrentene. Dette er et møkka-selskap som selger gull...dessverre.

Anonymkode: fa941...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2018 den 0.41, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er helt uaktuelt. Jeg kan ikke ha en bil som er det.

Anonymkode: 9c20f...a7d

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 3c2b3...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Gladgutten79 skrev:

Har vanlig hybrid selv, bilen brukes daglig til-fra jobb ca 4 mil, mye kø å den går da bare på elektrisk, ellers veksler den selv etter behov, fyller bensin ca hver 3-4 uke, men bilen har heller ikke noen stor bensintank heller, den har kun 105 bensin hk å den vil bruke litt på milevis med motorveg med full bil og takboks, nå er vi 2 voksne, 3 barn og 2 av dem sitter i beltestol,

7 års garanti er heller ikke dumt, vi er strålende fornøyd hvertfall 

Godt å høre at du er fornøyd. Tror personlig at du kan få mer utav en vanlig selvladende hybrid, kontra en plug-in.

Anonymkode: 73d1c...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 3c2b3...248

Fordi at det ikke kommer til å fungere i hverdagen. Vi har blandt annet en hytte uten lademuligheter, og hvor det er langt til nærmeste lademulighet. Kun strøm pleie såpass mye ekstra stress at det ønsker jeg ikke.

Anonymkode: 9c20f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...