Gå til innhold

Dating (Tinder) - når eksklusiv?


tingeling

Anbefalte innlegg

Jeg er voksen (40+) og har begynt å date etter mange år i forhold. Jeg ønsker meg et fast forhold, men har ikke noen  hast. Det må være riktig og innebære forelskelse fra begge sider. De jeg dater gir også uttrykk for at de ønsker noe langvarig, og er samme alder eller litt eldre enn meg. 

Nå er det jo litt ketchup-effekt på Tinder (opplever jeg). Så plutselig er jeg i samtale med flere menn som alle er både hyggelige og kjekke. Jeg har nå møtt to av dem, tatt et par kaffe, kysset såvidt. Men det gnager litt i meg dette å date flere på samme tid. Jeg vet at jeg i teorien ikke gjør noe galt. Vi har såvidt møttes og vi har ikke snakket om eksklusivitet eller forhold, kun at vi vil bli bedre kjent. Og siden jeg ikke forelsker meg så lett trenger jeg mer tid for å finne ut om det kan bli noe med noen av disse. Men hva er «regelen» i disse Tinder-tider? Og hva er Ok oppførsel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite "regler" om slikt, men en rettesnor er muligens hva hadde du vært komfortabel med selv, i motsatt situasjon.

Personlig forsøker jeg å fokusere på en om gangen, og unngår å avtale nye dates hvis jeg allerede har en date på gang. Men som du sier, ketchupeffekten gjør innimellom at det kan bli fler om gangen. Da forsøker jeg så snart som mulig å finne ut hvem jeg ønsker å satse på, og gir da den andre en ærlig beskjed om dette.

Så langt har jeg umiddelbart avsluttet med den andre så snart jeg begynner å bli intim med den ene (kyssing er intimt for meg). Jeg er også ærlig om dette, med blandet resultat. I et par tilfelle har jeg plukket opp tråden med "den andre", hvis den første ikke funket allikevel, og det har gått veldig bra. I et par andre tilfeller så har beskjeden om at det faktisk er noen andre involvert ført til at "den andre" (som jeg ikke går videre med da) da ikke ønsker mer kontakt.

Det jeg kan si at uansett om noen mener det finnes regler, så tror jeg følelsene til den det går ut over bryr seg filla om regler. Noen føler seg veldig såret, andre forsøker å være rasjonelle og forstår at slikt kan skje uten å ta det veldig personlig.

Endret av Kreator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt vanskelig der der. Vi må vel gjøre det som kjennes riktig og vi kan stå inne for, at vi ville tålt at det er slik andre veien. Jeg forventer ikke at jeg er the one and only som mennene chatter med eller treffer før vi er godt i gang med flørt og spenning. Faktisk stresser det meg litt at han jeg møtte i helgen sa han kun chatter med meg. Får en følelse at jeg må levere liksom, ellers har han kastet bort tiden sin. 

På grunn av avlyste treff i ukene som var, har jeg plutselig tre på en drøy uke nå, og det kjennes veldig rart, men nå vil jeg bare møte dem og finne ut av det. (Med mindre de avlyser igjen da...) Har chattet med dem omtrent like lenge. Favoritten er til sist og det er fint tenker jeg. Hvis jeg føler det er klaff der, sier jeg fra til de andre at det ikke er aktuelt å møte de igjen. Tror neppe jeg vil møte mer enn en av dem to eller flere ganger om hverandre, men helt sikker er jeg ikke. Jeg ville i hvert fall ikke møtt nr 2 hvis jeg hadde kysset nr 1, men så er fysisk kontakt er stor greie for meg da, det ville bety at jeg er tiltrukket og da er jeg i mål om det er gjensidig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forelsker meg ikke så lett, og jeg kan like og være tiltrukket av noen uten at det er annet enn spenning og nyskjerrighet. Dessuten har jeg funnet ut at alle ikke nødvendigvis er så gode til å kysse, men at det kan være vanskelig å bedømme med en gang siden det noen ganger må gå seg litt til. Jeg synes dette er vanskelig, siden jeg nå møter to veldig forskjellige menn som jeg liker hver på sin måte. Jeg aner ikke om de møter andre, men hvis de gjør det så er det egentlig helt greit inntil man avtaler eksklusivitet. Samtidig kjenner jeg på at jeg både er redd for å såre og for å avslutte noe før jeg vet om det kan bli riktig. Skulle ønske jeg fant kjærlighet ved første blikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser dette føler jeg nesten at greia er å drive å date.... Er det noen som i det hele tatt finner kjærligheten, eller er den evige jakten etter "den rette" det hele Tinder-greia handler om! Treffe nye, spenning, bli kjent, få bekreftelse, kanskje litt initmitet - og så videre til neste på lista!

Jeg ser hvorfor jeg er singel, for dette passer meg faktisk ikke. Men "alle" er på Tinder og Sukker, så det er ikke så lett å finne noen utenom nettdating.

Anonymkode: 3a8e2...901

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er innafor det du gjør. Du gir falske forhåpninger. Kyssing er intimt, og ikke noe man gjør med noen man ikke er betatt av. Så implisitt er man eksklusiv etter å ha kysset, gitt riktig kontekst selvfølgelig. 

Får litt sånne vinglete-bortskjemt-pike vibber av det du skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar alt på feelingen, men jeg forholder meg alltid ærlig.

Jeg kan ha to dates på en uke, men jeg har ikke date nr to med begge to neste uke. Innen uken er omme så vet jeg jo at jeg liker den ene bedre enn den andre. Jeg synes det er feil å kjøre "parallelløp", men jeg også det er lite hensiktsmessig.

Har samme "effekt" som deg at iblant kan det bli litt kluss, og en første date med en ny etter to dater med en annen fordi den var planlagt tidligere. 

Men jeg tror at hvis du driver og kysser flere og treffer dem igjen så prøver du litt for hardt. Etter en lengre date, prating og kyssing så bør du ha en klar feeling på om dette er rett. Og ønsker du fortsatt å treffe andre, så er det nok ikke det.

Anonymkode: 2bb5f...0e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ariadne# skrev:

Jeg syntes ikke det er innafor det du gjør. Du gir falske forhåpninger. Kyssing er intimt, og ikke noe man gjør med noen man ikke er betatt av. Så implisitt er man eksklusiv etter å ha kysset, gitt riktig kontekst selvfølgelig. 

Får litt sånne vinglete-bortskjemt-pike vibber av det du skriver. 

Jeg er enig i at det ikke er helt innafor, men ikke enig i det med kyssing. Etter min, til dels begrensede erfaring, er kyssing noe som ofte skjer på første date. Eller ihvertfall andre hvis man bare tar en rask kaffe den første gangen. Og helt realistisk så vet man jo veldig lite ift om det er noe som kan bli noe før man har møttes noen ganger, og ihvertfall kysser.  De jeg møter, og jeg selv, har såpass mye erfaring med å snakke med andre mennesker at det ikke er vanskelig å ha en interessant og hyggelig samtale i noen timer. Dessuten vet jeg at jeg sjelden blir tiltrukket av noen før jeg blir kjent med dem. Men at jeg kan like noen veldig godt før det, uten å vite om det er tiltrekning, så da blir det hele fryktelig komplisert. 

Men ja. Jeg er enig i at det ikke er greit. Sånn egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er ketchup-effekt?? 🤔

Anonymkode: bc0e3...1ca

At alt kommer med engang. Når du prøver å få ut ketchup av et ketchup-glass så må du ofte riste den lenge før det plutselig kommer ut for mye...

Anonymkode: 205c0...38a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...