Jerry Lee Skrevet 26. november 2018 #41 Skrevet 26. november 2018 Jeg har røkt i 42 år og har ingen planer om og ingen lyst til å slutte nå. La meg få ha min last i fred, for pokker! Trenger ikke dere hysterikere til å fordømme meg for den. Dere vet ikke. ( når medisiner ikke hjelper meg gjør nikotin det...) 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #42 Skrevet 26. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har rett til å blande oss når røykere forpester luften til andre Anonymkode: 0e33a...4dd Jeg som ikke røyker står da vel ikke rett opp i en person som røyker?? Om røykere vil røyke inne i sitt eget hjem, så kan jeg ikke nekte de det. Anonymkode: e5baa...36d 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #43 Skrevet 26. november 2018 Det er så himla lett og si "men jeg kan, så da kan du også". Det er ikke så forbaska enkelt. Bare fordi du klarer å gå ned i vekt, holde deg unna røyk, gjør det bra på skolen, blir frisk av angst eller depresjonen. Så betyr det ikke at alle andre kan gjøre det samme bare fordi du kan. Jeg klarte å slutte med røyk etter 17 år. Sluttet på dagen, helt utav det blå. Jeg orker bare ikke mer, ferdig, punktum. Det var ikke fordi mamma sa jeg måtte slutte. Det var ikke fordi venninnen min bestemte at vi skulle slutte sammen. Det var ikke fordi jeg slet økonomisk, for jeg valgte røyk fremfor middag flere ganger. Jeg sluttet, fordi jeg var ferdig med å røyke. Ikke fordi jeg måtte og ikke fordi andre sa jeg måtte det. Det var latterlig enkelt da ønsket om å slutte kom fra meg selv. Ikke et "jeg må slutte" og ikke "jeg vil slutte", det var mer "Jeg slutter, punktum". Det er enkelt for meg å si "Jeg klarte det, så da kan du også". Men jeg vet at det er ikke så enkelt. Jeg er ikke den som presser andre og sier "Jeg klarte det ,så da klarer du også det". For hva jeg har gjort er irrelevant for andre. Jeg sier heller "Slapp av, en dag får du nok og slutter og da er det enkelt!". Så slutt å tenk "Jeg kan, så da kan du også". For det er ikke slik det fungerer. 4 av 5 i min familie har sluttet med nikotin, og vi gjorde det på akkurat samme måte alle sammen; helt utav det blå, en tanke om at nå er vi ferdig, aldri mer. Tro meg, vi har prøvd å motivere hverandre, vi har prøvd å presse hverandre og vi har prøvd å overkjøre hverandre iform av nikotin-forbud i huset, blitt lokket med førekort og reiser. Men det funket ikke. Det som funket var denne uforklarlige følelsen av at nå er det over, ferdig og det kom som et lyn fra klar himmel til oss alle. Anonymkode: 07ece...9aa 1
Gjest Mass Skrevet 26. november 2018 #44 Skrevet 26. november 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grå hud og manglende "gnist". Snakk om å dramatisere 😄 haha Tror ikke at noen ser på meg at jeg røyker. Grå hud?? 😆 Anonymkode: e91d6...a98 Røyk noen år til, du, så ser du det på deg selv. Du virker ung i måten du formulerer deg på, så tenkte kanskje å fortelle deg at det er dramatisk for kroppen at du systematisk bryter den ned med gift. Det vil sette sitt preg på deg. Observer de eldre røykerne, og så tror jeg du ser hvor lite dramatisk jeg faktisk var her. Endret 26. november 2018 av Mass
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #45 Skrevet 26. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Grå hud og manglende "gnist". Snakk om å dramatisere 😄 haha Tror ikke at noen ser på meg at jeg røyker. Grå hud?? 😆 Anonymkode: e91d6...a98 Naboen min røyker og hun er samme alders som meg. Men ser minst 15-20 år eldre enn meg. Noen av dette er nok gener. Men røykerynker har satt sin preg - kos deg å se mye eldre ut en du burde! Du ser det nok ikke selv, fordi dere som er helt avhengig vil ikke innse noen ting. Men..dere lukter fælt og ser mye eldre ut en du ville ha gjort hvis ikke du hadde røyket. Anonymkode: a3f03...832
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #46 Skrevet 26. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er ikke slankene. Grunnen til at man kanskje går opp i vekt Når man har sluttet å røyke er at man er hele tiden vant til å ha noe i munnen. Men når man da ikke har røken, bytter man det ut med mat. Anonymkode: db344...ef3 Der tar du jammen feil. Å røyke øker faktisk forbrenningen, faktisk over over 200 kalorier hver dag, det blir mye over tid. Det å bytte ut røyk med mat, er noe som kommer i tillegg. Google it. Anonymkode: 04780...6a9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #47 Skrevet 26. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke fatte at dere orker den grusomme lukten, den varme kreftpinnen som misfarger hendene og ikke minst at dere orker tanken på alle de grusomme konsekvensene det fører til. Bildene som finnes på utsiden av pakkene i andre land burde sette en støkk i alle og enhver! Hva tenker dere på egentlig? Gir dere blaffen i egne barn, dyr, venner og familiemedlemmer om dere røyker inne? Og om dere har røykt som gravide, gir dere blaffen i hele fremtiden til deres eget barn? Ja, jeg forakter røykere. Synes de er ekstremt åndssvake som ikke klarer å få kontroll med misbruket sitt selv når alle konsekvenser er kjent samt at man går rundt og lukter dritt. Anonymkode: d3da0...5b3 Kjenner du overhodet noen som røyker? Jeg har røykt i 20 år og kjenner meg overhodet ikke igjen i karakteren du beskriver. Man skal røyke en god del rulle-røyk for å få misfargete hender: med vanlige filtersigaretter er det direkte vanskelig å oppnå misfarging. Jeg har aldri hatt noe misfarging siden jeg alltid har røykt filter. Ei heller røyker jeg inne, og har aldri gjort det. Det var nok mer vanlig for type 50 år siden. Ellers begriper jeg ikke hvordan min røyking skulle gått ut over barn, dyr, venner eller familiemedlemmer, fordi jeg liker best å ta en røyk i fred og ro. Dvs: hjemme, alene, hos meg selv. Jeg har sjelden med meg sigaretter til andre engang og vasker uansett hender og pusser tenner etter jeg har røykt fordi jeg ikke liker å lukte røyk. Jeg kaster heller aldri sneiper på gata og plukker opp etter de lite rutinerte fest-røykerne som slenger sneiper overalt. Hvor mye gjør du selv for å hindre at dine uvaner skal gå ut over andre? For jeg er 100% sikker på at jeg er en hensynsfull røyker som neppe kan plage særlig mange, utover de som irriterer seg over absolutt alle samme hva de gjør. Anonymkode: 12cd3...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #48 Skrevet 26. november 2018 31 minutter siden, Mass skrev: Røyk noen år til, du, så ser du det på deg selv. Du virker ung i måten du formulerer deg på, så tenkte kanskje å fortelle deg at det er dramatisk for kroppen at du systematisk bryter den ned med gift. Det vil sette sitt preg på deg. Observer de eldre røykerne, og så tror jeg du ser hvor lite dramatisk jeg faktisk var her. Kjenner da flere godt voksne som røyker. Ser ingen forskjell på de og andre, bortsett fra at de nok kan få noen rynker rundt munnen. Ellers har jeg virkelig ikke opplevd noen med grå hud eller andre synlige tegn! Anonymkode: e91d6...a98
Brimi Skrevet 26. november 2018 #49 Skrevet 26. november 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Naboen min røyker og hun er samme alders som meg. Men ser minst 15-20 år eldre enn meg. Noen av dette er nok gener. Men røykerynker har satt sin preg - kos deg å se mye eldre ut en du burde! Du ser det nok ikke selv, fordi dere som er helt avhengig vil ikke innse noen ting. Men..dere lukter fælt og ser mye eldre ut en du ville ha gjort hvis ikke du hadde røyket. Anonymkode: a3f03...832 Da vil jeg ihvertfall ikke slutte å røyke! "Ille" nok å bli tatt for å være nesten 10 år yngre enn det jeg er, trenger ikke å se yngre ut Endret 26. november 2018 av Brimi 1
Gjest Mass Skrevet 26. november 2018 #50 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner da flere godt voksne som røyker. Ser ingen forskjell på de og andre, bortsett fra at de nok kan få noen rynker rundt munnen. Ellers har jeg virkelig ikke opplevd noen med grå hud eller andre synlige tegn! Anonymkode: e91d6...a98 Grålig hud. Veldig rart. Det der ser jeg med en gang. Det var også det første jeg la merke til med meg selv når jeg sluttet. Hvite tenner, mer glød og friskere hud. Det er veldig lett å skille røykere og ikke-røykere basert på utseendet og preget røyken setter på dem.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #51 Skrevet 26. november 2018 YOLO!!! Men røyker ikke da Anonymkode: 52dc1...db0
Carrot Skrevet 26. november 2018 #52 Skrevet 26. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du røyker selv og har ikke selvdisiplin nok til å slutte? stakkars deg om 20 år fra nå av. Bare tørre tjærekvister igjen av lungene dine. Anonymkode: d3da0...5b3 Nope, aldri røkt...
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #53 Skrevet 26. november 2018 Jeg røyker fordi jeg synes det er godt, ingen unnskyldning her! Jeg er et voksent menneske som har rett til å bestemme over meg selv. Jeg tar også hensyn til andre. Jeg røyker ikke inne, og jeg tenner heller ikke opp røyken på et buss stopp med mange mennesker rundt meg. Anonymkode: 5286a...b57
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #54 Skrevet 26. november 2018 Heller kreft av røyk enn surmaga idioter av noen mennesker som TS. Anonymkode: b11ac...1c7 2
Hulderen Skrevet 27. november 2018 #55 Skrevet 27. november 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner du overhodet noen som røyker? Jeg har røykt i 20 år og kjenner meg overhodet ikke igjen i karakteren du beskriver. Man skal røyke en god del rulle-røyk for å få misfargete hender: med vanlige filtersigaretter er det direkte vanskelig å oppnå misfarging. Jeg har aldri hatt noe misfarging siden jeg alltid har røykt filter. Ei heller røyker jeg inne, og har aldri gjort det. Det var nok mer vanlig for type 50 år siden. Ellers begriper jeg ikke hvordan min røyking skulle gått ut over barn, dyr, venner eller familiemedlemmer, fordi jeg liker best å ta en røyk i fred og ro. Dvs: hjemme, alene, hos meg selv. Jeg har sjelden med meg sigaretter til andre engang og vasker uansett hender og pusser tenner etter jeg har røykt fordi jeg ikke liker å lukte røyk. Jeg kaster heller aldri sneiper på gata og plukker opp etter de lite rutinerte fest-røykerne som slenger sneiper overalt. Hvor mye gjør du selv for å hindre at dine uvaner skal gå ut over andre? For jeg er 100% sikker på at jeg er en hensynsfull røyker som neppe kan plage særlig mange, utover de som irriterer seg over absolutt alle samme hva de gjør. Anonymkode: 12cd3...5ce Vasking av hender og pussing av tenner fjerner ikke røyklukten fra klærne og håret ditt. Hvis du ikke vil lukte røyk, så må du i tillegg dusje og bytte klær. Du sier at du røyker hjemme, alene, hos deg selv. Betyr det at du røyker inne? I så fall hjelper det ikke å bytte klær. Da har alle klærne dine røyklukt.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #56 Skrevet 27. november 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud, for et samfunn vi har endt opp med. Man skulle tro vi hadde overskuddet til å være de mest tolerante, varme, empatiske og inkluderende i verden, men neida. Tvert i mot. Døm og fordøm, sitt på høye hester. Jeg blir kvalm av Ts og hennes like. Som skaper generasjon prestasjon, som forakter og fordømmer. Og jeg mistenker at dette spesielt gjelder de som nå er i tyveårene. Burde skamme seg. Anonymkode: e4188...9b5 Syns du forakter og dømmer her. Anonymkode: 077b7...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #57 Skrevet 29. november 2018 På 26.11.2018 den 15.53, Jerry Lee skrev: Jeg har røkt i 42 år og har ingen planer om og ingen lyst til å slutte nå. La meg få ha min last i fred, for pokker! Trenger ikke dere hysterikere til å fordømme meg for den. Dere vet ikke. ( når medisiner ikke hjelper meg gjør nikotin det...) Og du har ingen symptomer? Du kan lett jogge en mil? Hva tenker du den dagen du må legges inn på lungeavdeling? Fortsatt ut for å røyke? Anonymkode: d3da0...5b3
Jerry Lee Skrevet 29. november 2018 #58 Skrevet 29. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du har ingen symptomer? Du kan lett jogge en mil? Hva tenker du den dagen du må legges inn på lungeavdeling? Fortsatt ut for å røyke? Anonymkode: d3da0...5b3 Jo. Er du lei deg for at jeg ikke jogger en mil nå når jeg aldri gjorde det da jeg var yngre (og sprekere) ? Hva jeg tenker den dagen, om den kommer, kan jeg ikke vite nå, gitt. Gjentar det jeg sa...jeg trenger ikke hysterikere til å fordømme meg for et valg som er ene og alene mitt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #59 Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, Jerry Lee skrev: Jo. Er du lei deg for at jeg ikke jogger en mil nå når jeg aldri gjorde det da jeg var yngre (og sprekere) ? Hva jeg tenker den dagen, om den kommer, kan jeg ikke vite nå, gitt. Gjentar det jeg sa...jeg trenger ikke hysterikere til å fordømme meg for et valg som er ene og alene mitt. Så du har faktisk symptomer pga røyken? Hvorfor gjør du ikke noe med det før det er for sent? Jo eldre du blir jo verre blir det for kroppen å skulle ha den ekstra belastningen fra røyk. Du kan ikke jogge en mil om du så skulle prøvd aldri så hardt, nettopp fordi lungene dine er helt ødelagt av røyk. Hvorfor skremmer det deg ikke? Det hadde ikke trengt å være sånn. Så du klarer ikke forestille deg hvordan det ville føles? Du må vente for at det faktisk skal skje før det skjer? Du tenker sånn med alt annet også? Tenker aldri fremover og tenker konsekvenser? Er det hysterisk når du selv har sagt at du har symptomer og at du ikke kan jogge? Selvsagt er det ditt valg men du ødelegger jo deg selv. Og vi andre må faktisk skatte for at du skal få gratis helsehjelp til noe som er selvpåført. Hvorfor er det greit at andre skal betale hva det koster når du legges inn på lungeavdelingen i mange år? Anonymkode: d3da0...5b3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå