AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #21 Skrevet 26. november 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke fatte at dere orker den grusomme lukten, den varme kreftpinnen som misfarger hendene og ikke minst at dere orker tanken på alle de grusomme konsekvensene det fører til. Bildene som finnes på utsiden av pakkene i andre land burde sette en støkk i alle og enhver! Hva tenker dere på egentlig? Gir dere blaffen i egne barn, dyr, venner og familiemedlemmer om dere røyker inne? Og om dere har røykt som gravide, gir dere blaffen i hele fremtiden til deres eget barn? Ja, jeg forakter røykere. Synes de er ekstremt åndssvake som ikke klarer å få kontroll med misbruket sitt selv når alle konsekvenser er kjent samt at man går rundt og lukter dritt. Anonymkode: d3da0...5b3 Jeg tenker akkurat det samme om folk som spiser sukkerholdig mat. Hvem vil utsette seg selv for slikt, når all forskning forklarer hvor farlig og ødeleggende det er for kroppen.. Anonymkode: 8116e...b4d
frekvens Skrevet 26. november 2018 #22 Skrevet 26. november 2018 Jeg er et selvstendig tenkende menneske som gir totalt blaffen i hva andre mener om meg. Jeg tar meg en røyk akkurat når det passer meg. Mine barn vet at jeg røyker men ser aldri noe til det. Min kone mener jeg ikke trenger å slutte fordi hun ikke merker noe til det. Jeg er i bedre form enn de fleste og det er ingen økonomisk belastning. Jeg har mest sannsynlig mindre laster en den som forakter meg for røykingen Tobakk smaker aldeles nydelig. Siden min kone er bortreist og jeg ikke får barna hjem før om et par timer så skal jeg gå å ta meg en røyk nå med det samme 9
Gjest Kritt Skrevet 26. november 2018 #23 Skrevet 26. november 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke fatte at dere orker den grusomme lukten, den varme kreftpinnen som misfarger hendene og ikke minst at dere orker tanken på alle de grusomme konsekvensene det fører til. Bildene som finnes på utsiden av pakkene i andre land burde sette en støkk i alle og enhver! Hva tenker dere på egentlig? Gir dere blaffen i egne barn, dyr, venner og familiemedlemmer om dere røyker inne? Og om dere har røykt som gravide, gir dere blaffen i hele fremtiden til deres eget barn? Ja, jeg forakter røykere. Synes de er ekstremt åndssvake som ikke klarer å få kontroll med misbruket sitt selv når alle konsekvenser er kjent samt at man går rundt og lukter dritt. Anonymkode: d3da0...5b3 Jeg tenker litt som deg, minus forakten. Jeg forundrer meg også over oppegående mennesker som ikke gjør en ordentlig innsats for å slutte. Da tenker jeg ikke på de som sliter eller er psykisk syke, og er klar over at flere kan slite enn en tror. Det er forunderlig mange som holder stand med røyken. Enda så uappetittlig det er. Men tror ikke de som er inne i røykeboblen helt forstår hvordan det oppfattes utenfra. Jeg har vært der selv, og koste meg med skylappene.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #24 Skrevet 26. november 2018 48 minutter siden, AnonymBruker said: Kan ikke fatte at dere orker den grusomme lukten, den varme kreftpinnen som misfarger hendene og ikke minst at dere orker tanken på alle de grusomme konsekvensene det fører til. Bildene som finnes på utsiden av pakkene i andre land burde sette en støkk i alle og enhver! Hva tenker dere på egentlig? Gir dere blaffen i egne barn, dyr, venner og familiemedlemmer om dere røyker inne? Og om dere har røykt som gravide, gir dere blaffen i hele fremtiden til deres eget barn? Ja, jeg forakter røykere. Synes de er ekstremt åndssvake som ikke klarer å få kontroll med misbruket sitt selv når alle konsekvenser er kjent samt at man går rundt og lukter dritt. Anonymkode: d3da0...5b3 Føler du deg bedre nå som du har fått spredd ut litt edder og galle? Er det noe jeg forakter så er det personer som deg, de som tror de er bedre enn alle andre og at deres meninger og holdninger burde være påtvunget «alle andre». Du har vel en mening om alkohol også? Eller er du litt for glad i en knert eller to og ser på det som «det gode liv»? Anonymkode: 4aae8...e68 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #25 Skrevet 26. november 2018 Her har du svaret ditt ts. I denne tråden. Unskyldninger, rettferdiggjøring ( stress, vanskelig livssituasjon, er slankende osv)trass(andre skal ikke få bestemme når jeg skal slutte) samt at man sier at andre ting er like ille. Har røkt selv, og brukt alle disse argumentene. Anonymkode: 764d2...dae 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #26 Skrevet 26. november 2018 Jeg slutter ikke fordi det er godt. Det er godt med svart kaffe og røyk om morgenen. Det er godt etter en litt mektig middag. Og det er deilig avslappende følelse etter en stresset dag. Jeg røyker og drikker alkohol også. Jeg trener ikke heller. Jeg spiser akkurat hva jeg vil, men jeg liker ikke fastfood og søtsaker, så er vel heldig der, men hadde jeg likt det, så hadde jeg spist det. Livet er til for å nytes! En skal ta en dag av gangen. Hittil har jeg levd et liv fylt av både spenning, mange gode opplevelser og noen tragedier. Som jeg sa til min venn : jeg kan ihverfall si at jeg har levd et liv, og det vil jeg fortsette med så lenge jeg kan. Med alle mine laster 🙂 Anonymkode: e91d6...a98 3
Million Skrevet 26. november 2018 #27 Skrevet 26. november 2018 Storrøykeren og kjendisen Lothepus er jo en fin påminnelse i disse dager om hvorfor man bør slutte å røyke så fort som mulig. Nå har han fått strupekreft. Har selv røykt i mange år, men sluttet for 8 år siden og har ikke angret en dag 🙂 Sparer mye penger på det, lukter bedre, og får bedre helse. Merkelig nok er jeg ikke som mange andre eks-røykere, jeg er ikke blitt fanatisk antirøyker etter å ha sluttet selv. Jeg synes ikke det lukter vondt når jeg går forbi en som røyker på gata. Det minner meg bare om hvor godt det var å sette seg ned og ta en røykepause og en kopp kaffe f.eks. Det savner jeg ennå, åtte år etter at jeg tok siste sigarett. Jeg kommer aldri til å røyke igjen, og jeg håper jeg sluttet i tide mht helseplager. Min egen far har KOLS etter mange år med røyking. Han sluttet den dagen han fikk diagnosen, men da var det jo for sent.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #28 Skrevet 26. november 2018 Dere som er overvektige - hvorfor spiser dere ikke mindre og beveger dere mer? Dere som tar opp forbrukslån på forbrukslån - hvorfor justerer dere ikke ned forbruket og blir kvitt gjeld? Dere som er alkoholikere - hvorfor lar dere ikke bare være å drikke? Dere med spillegalskap - hvorfor lar dere ikke være å få spille og får kontroll på økonomien? Dere som kutter dere selv - hvorfor kan dere ikke bare slutte? Dere som er uføre på grunn av noe psykisk - hvorfor kan dere ikke bare ta dere sammen? Veldig lett å sitte på sin høye hest å dømme andre. Med den stigmatiseringen røykere opplever, så er det vel ingen som vil røyke. På samme måte som folk ikke vil være overvektige, slike med forbrukslån, misbruke alkohol, drive med selvskading eller ha psykiske vansker. Selvfølgelig kan folk ta seg sammen og komme ut av destruktive mønstre, men det er ikke alltid like enkelt for alle. Anonymkode: 82910...638 9
Jerry Lee Skrevet 26. november 2018 #29 Skrevet 26. november 2018 Ikkerøykere som har røyket er mer hysteriske og fanatiske enn de som aldri har røyket... på samme måte som religiøse konvertitter. 6
Gjest Mass Skrevet 26. november 2018 #30 Skrevet 26. november 2018 52 minutter siden, Hulderen skrev: Nå ble jeg litt imponert. Så du vet altså hvor vondt røyk lukter? Og hvor vondt det lukter av hår og klær til de som har oppholdt seg nær røykeren? Jeg har ikke røyket selv. Men det de som har sluttet å røyke gjennomgående forteller, er at de har blitt overrasket over hvor vondt røyk lukter. At de ikke var klar over det mens de røykte selv. Noe som hjalp meg med å slutte var nettopp det å kjenne på hvor vondt andre røykere lukter. Den grå huden deres og den manglende 'gnisten' deres. Det var til stor hjelp i prosessen med å bli røykfri. Så kanskje like greit at noen fremdeles lukter vondt for å bevisstgjøre andre?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #31 Skrevet 26. november 2018 Herregud, for et samfunn vi har endt opp med. Man skulle tro vi hadde overskuddet til å være de mest tolerante, varme, empatiske og inkluderende i verden, men neida. Tvert i mot. Døm og fordøm, sitt på høye hester. Jeg blir kvalm av Ts og hennes like. Som skaper generasjon prestasjon, som forakter og fordømmer. Og jeg mistenker at dette spesielt gjelder de som nå er i tyveårene. Burde skamme seg. Anonymkode: e4188...9b5 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #32 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke fatte at dere orker den grusomme lukten, den varme kreftpinnen som misfarger hendene og ikke minst at dere orker tanken på alle de grusomme konsekvensene det fører til. Bildene som finnes på utsiden av pakkene i andre land burde sette en støkk i alle og enhver! Hva tenker dere på egentlig? Gir dere blaffen i egne barn, dyr, venner og familiemedlemmer om dere røyker inne? Og om dere har røykt som gravide, gir dere blaffen i hele fremtiden til deres eget barn? Ja, jeg forakter røykere. Synes de er ekstremt åndssvake som ikke klarer å få kontroll med misbruket sitt selv når alle konsekvenser er kjent samt at man går rundt og lukter dritt. Anonymkode: d3da0...5b3 Hvorfor slutter ikke rusmisbrukere å ruse seg? Hvorfor slutter vi ikke å spise sjokolade? Hvorfor slutter ikke jeg å bite negler? Hvorfor går ikke folk som sliter med fedme å gå ned i vekt? Anonymkode: b11ac...1c7 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #33 Skrevet 26. november 2018 Jeg blir fysisk kvalm av sånne som TS. Og jeg røyker ikke. Anonymkode: 6755c...b96 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #34 Skrevet 26. november 2018 Å ta noen som bruker ordet «kreftpinne» seriøst er dessuten uhyre vanskelig. Det var det vi sa på åttitallet. Anonymkode: e4188...9b5 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #35 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, Hulderen skrev: Nå ble jeg litt imponert. Så du vet altså hvor vondt røyk lukter? Og hvor vondt det lukter av hår og klær til de som har oppholdt seg nær røykeren? Jeg har ikke røyket selv. Men det de som har sluttet å røyke gjennomgående forteller, er at de har blitt overrasket over hvor vondt røyk lukter. At de ikke var klar over det mens de røykte selv. Ja, dette kan jeg skrive under på. Jeg skal aldri røyke igjen. Anonymkode: 89d8f...81b 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #36 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sliter du med noe, TS? Jeg røyker ikke, men forstår godt de som røyker. Det er jo kjempegodt. Og man har alltid noe å se frem til. Dessuten så er det slankende. Visste du at mange av de som slutter muligens mister hele helsegevinsten fordi de blir så tjukke? Anonymkode: 04780...6a9 Det er ikke slankene. Grunnen til at man kanskje går opp i vekt Når man har sluttet å røyke er at man er hele tiden vant til å ha noe i munnen. Men når man da ikke har røken, bytter man det ut med mat. Anonymkode: db344...ef3 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #37 Skrevet 26. november 2018 Helt enig med deg TS. Jeg tenker at den dagen de sitter der og er syke pga mange års røyking. Så får de takke seg selv. En annen ting jeg tenker er hvor mye samfunnet koster av å ha syke røykere...Blir kvalm og tung i hodet av røyklukt. Anonymkode: f74ba...98b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #38 Skrevet 26. november 2018 39 minutter siden, Mass skrev: Noe som hjalp meg med å slutte var nettopp det å kjenne på hvor vondt andre røykere lukter. Den grå huden deres og den manglende 'gnisten' deres. Det var til stor hjelp i prosessen med å bli røykfri. Så kanskje like greit at noen fremdeles lukter vondt for å bevisstgjøre andre? Grå hud og manglende "gnist". Snakk om å dramatisere 😄 haha Tror ikke at noen ser på meg at jeg røyker. Grå hud?? 😆 Anonymkode: e91d6...a98 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #39 Skrevet 26. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg forakter røykere. Synes de er ekstremt åndssvake som ikke klarer å få kontroll med misbruket sitt selv når alle konsekvenser er kjent samt at man går rundt og lukter dritt. Folk har fri vilje og får gjøre som de vil, selv om det irriterer og tar nattesøvnen fra enkle moraltroll som deg😂 Anonymkode: 13a8a...72d 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #40 Skrevet 26. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er bare tapere som ikke slutter å røyke. De fleste klarer det fint Anonymkode: 0e33a...4dd Vi taper alle sammen til slutt, vet du. Anonymkode: a0116...012
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå