jossa Skrevet 29. mars 2005 #1 Skrevet 29. mars 2005 Planlegger en reise til USA (Florida), og lurer i den forbindelse på om noen har erfaringer med valg av flyselskap. Jeg tenker da først og fremst på hvilken reiserute de forskjellige bruker. Vil være villig til å betale litt mer for å gjøre reisen unna på 12-13 timer, kontra en reise med mange mellomlandinger og dermed unødvendige reisetimer. Dere som har reist, bestiller dere direkte hos flyselskapene eller gjennom byråer/reise-nettsteder? Er for så vidt interessert i all slags tips i forbindelse med reiseplanlegging til Florida. Må jo finne ut hvilket bilutleiefirma vi skal satse på og ikke minst hvor vi skal bo de dagene vi skal være i Orlando..... Mye som skal planlegges, men vi har god tid. Og det er vel bare bra, med tanke på å finne rimelige billetter....?
Leo Skrevet 29. mars 2005 #2 Skrevet 29. mars 2005 Naboen, som har hus i Orlando, sverger til Delta Air vet jeg. De billigste bilettene tror jeg du for tiden finner hos Icelandair. Jeg har aldri forsøkt noe annet enn å bestille direkte fra flyselskapene. Veldig greit det da... Jeg har ellers god erfaring med Avis m.h.p. leie av bil.
Arkana Skrevet 29. mars 2005 #3 Skrevet 29. mars 2005 KLM er favoritten til en venninne av meg som reiser ofte til USA. IcelandAir er også bra.
Nella Skrevet 29. mars 2005 #4 Skrevet 29. mars 2005 Jeg har brukt KLM og NorthWest Airlines. Sambo brukte mye Icelandair. Fornøyde med alle tre
Gjest Hel Skrevet 29. mars 2005 #5 Skrevet 29. mars 2005 Jeg har aldri reist til Florida men reiser til USA to ganger i året og bruker alltid KLM. Billig og kommer fort frem (jeg drar til Texas).
søndagsengel? Skrevet 29. mars 2005 #6 Skrevet 29. mars 2005 Vi var nettopp i Los Angeles og reiste med British Airways. Mellomlandet i London begge veier. betalte ca 5500 pr pers (kunne fått det billigere utenom påsken).
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #7 Skrevet 30. mars 2005 har reist med sas, klm, british airways og en hau med amerikanske selskap. når jeg har dratt til tampa har favoritten vært å dratt fra gardemoen til heathrow og deretter fra gatwick til tampa. 2 timer fra oslo til london. 1 times busstur mellom flyplassene og ca 9 timer fra london til tampa. og british airways er konge selskap.
Amic@ Skrevet 30. mars 2005 #8 Skrevet 30. mars 2005 Har brukt www.holidayauto.no (de bruker Alamo tror jeg) for å leie bil. Fornøyd med de iallfall.. Da jeg bodde der borte var det National Rental Car vi brukte.. God tur, Florida er topp!
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #9 Skrevet 30. mars 2005 Jeg synes flyene som KLM/Nortwest bruker til USA er gamle, trange og ukomfortable. Har selv tatt både BA (fra London), AA (også fra London) og AirFrance (Paris)til Florida, og kan anbefale disse på det sterkeste. Det eneste negative ved AirFrance er flyplassen i Paris (CDG) - den er pyton!
maiia Skrevet 31. mars 2005 #10 Skrevet 31. mars 2005 Jeg har hørt mye positivt om Icelandair og har akkurat bestilt biletter der. Hyggelig pris var det også!
Gjest gjest1 Skrevet 31. mars 2005 #11 Skrevet 31. mars 2005 Jeg synes flyene som KLM/Nortwest bruker til USA er gamle, trange og ukomfortable Jeg kom hjem fra New York i går, og fløy med KLM/Northwest. De hadde kjempefine fly, Boing 777 som visstnok var nye i fjor. Alle setene på økonomi hadde eget entertainmentsystem med liten tv-skjerm og masse å velge i filmer og musikk. Setene var komfortable nok, og maten god. Dessuten var billettene rimelige, nesten 3500 tur/retur inkl alle avgifter. Måtte mellomlande da, og det er kjipt.
Gjest gjesten Skrevet 31. mars 2005 #12 Skrevet 31. mars 2005 KLM og North West er ok. Prismessig er de rimelige og turen fra Amsterdam til Memphis gikk forbausende fort. NW er ok om du skal videre nasjonalt også da er et av rimelig stort selskap innenriks i USA. North West ble for noen år tilbake kåret til beste flyselskap i USA angående service. Må si meg enig i den . Iceland Air er også ok. Rimelige priser her også. I tillegg er det et posistivt trekk at dette er den ruten som absolutt føles (er også?) den korteste og raskeste. Ca fire timer til Island fra Oslo og fem timer derfra til New York (JFK). Delta er det absolutt dyreste flyselskapet jeg har brukt over sjøen. Det var også problemer med å komme videre innenlands på grunn av rutetider, så måtte ha en natt i NY. BA er ok. Prisene varierer jo og selv har jeg vært heldig med hva billetten har kostet også i høysesong. Synes vel kanskje at BA er noe bedre på service enn både SAS/ Continental og Delta. Det absolutt verste over dammen har hittils vært FinnAir og deres amerikanske samarbeidspartner. Råtne fly, råtten service i tillegg som du må fly ut fra Helsinki. Må jo ut fra Norge uansett, men Helsinki som internasjonal flyplass var ille. Verst var det allikevel at jeg aldri før har brukt så lang tid gjennom tollen på JFK noen sinne. Å havne bak masse russere ( som det var mange av på flyet) var ikke noe sjakk trekk :evil: .
Gjest Formosiss Skrevet 31. mars 2005 #13 Skrevet 31. mars 2005 Reiste til Orlando, Florida med Icelandic Air - mellomlandet i Keflavik. Veldig fornøyd :-)
jossa Skrevet 1. april 2005 Forfatter #14 Skrevet 1. april 2005 Takk for mange gode tips. :-) Noen som vet om Icelandair flyr direkte fra Keflavik til Orlando, eller via New York? Hva med KLM ? Hvilken reiserute? Hva med SAS? Flyr de til New York, og så må vi videre med en evt. samarbeidspartner. Når det gjelder British airways, synes jeg det høres litt tungvindt ut å måtte forflytte seg mellom Heahtrow og Gatwick. :-?
Gjest Formosiss Skrevet 2. april 2005 #15 Skrevet 2. april 2005 Icelandic Air flyr direkte mellom Keflavik og Orlando IA. :-)
søndagsengel? Skrevet 2. april 2005 #16 Skrevet 2. april 2005 Takk for mange gode tips. :-) Når det gjelder British airways, synes jeg det høres litt tungvindt ut å måtte forflytte seg mellom Heahtrow og Gatwick. :-? Vi måtte ikke det da vi dro til LA.
Gjest Lisa77 Skrevet 3. juni 2005 #17 Skrevet 3. juni 2005 Jeg velger aldri KLM lenger etter at de 4 gangen på rad jeg har fløyet med dem (mellomlander i Amsterdam) så roter de med bagasjen og jeg har ikke fått den før om mer enn 24 timer etter ankomst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå