Gå til innhold

Pedagogisk leder og sliter psykisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vet om noen som vil jobbe som pedagogisk leder og sliter mye psykisk. Personen har vært innlagt nylig. 

Er dette noe lurt? En slik jobb er vel meget slitsom og vanskelig?

Anonymkode: f99de...781

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke din sak.😉 Kan godt hende at jobben får henne inn i gode rutiner, og over på andre tankespor. Som igjen gjør at hun takler evt sykdom bedre. Men igjen, dette er virkelig ikke din sak.

Det er en fin jobb. Verken spesielt vanskelig, eller veldig slitsomt. 

• Liker 27
Skrevet

Nei, det er kansje sant det.  

Jeg kjenner en pedagogisk leder som synes det er tøft. Men det varierer vel sikkert.

Skrevet

Hun må få en sjanse til å prøve seg i jobben før andre eventuelt dømmer henne. 

Anonymkode: 7af29...49c

• Liker 9
Skrevet

Mange som fungerer kjempebra på jobb selv om de ikke har det så greit med seg selv. 

Hvis hun vil jobbe som pedagogisk leder så regner jeg med at hun har utdannelsen og vet hva det går i. Kan jo og hjelpe henne til å skifte fokus.

• Liker 6
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg vet om noen som vil jobbe som pedagogisk leder og sliter mye psykisk. Personen har vært innlagt nylig. 

Oi, blir du ikke sliten av å bry deg så mye om andres business ???!!

Jeg skal og jobbe som pedagogisk leder , og har en bagasje uten like! Kanskje du ikke har noen bagasje og forstår mennesker? 

Mennesker med bagasje forstår andre mennesker og barn på en helt annen måte! Det er en stor styrke i livet ...

Anonymkode: adafa...086

• Liker 13
Skrevet

I alle dager. Det er ganske mange som sliter psykisk, men som gjør en god jobb. Vet om en personlig, og den personen er nesten ikke til å holde ut privat en gang. En veldig god jobb gjør han likevel. 

Anonymkode: 09b9a...f84

• Liker 4
Skrevet

Synes det er veldig skummelt at psykriatiske pasienter har ansvaret for barna våre jeg da....

Anonymkode: b9be3...b3d

• Liker 7
Skrevet
13 timer siden, spegel skrev:

Det er ikke din sak.😉 Kan godt hende at jobben får henne inn i gode rutiner, og over på andre tankespor. Som igjen gjør at hun takler evt sykdom bedre. Men igjen, dette er virkelig ikke din sak.

Det er en fin jobb. Verken spesielt vanskelig, eller veldig slitsomt. 

Å være pedagogisk leder kan være veldig slitsomt. Spesielt om man har assistenter med seg som ikke er flink i jobben sin. Så dette kommer veldig an på mange ulike faktorer. Kanskje er det mange barn med utfordringer, stor barnegruppe som kan føre til mye stress, få ansatte ift antall barn +++

• Liker 3
Skrevet

Menneska med bagasje håndtere ofte ting på en bedre måte!😉 dessuten, all erfaring bli god erfaring en gang! Jeg har selv slitt med diverse, men er nå student.. å akkurat det du sier er faktisk noe som har plaget meg selv i min hverdag.. jeg er redd for at folk skal dømme å tenke slike tanker om meg når jeg er ferdig.. hvorfor skal man bli satt i bås fordi man har litt bagasje..? Hver 2. Nordmann sliter faktisk med depresjon i en eller annen form i løpet av livet, så jeg ville ikke bekrymre meg så enda. 

• Liker 3
Gjest catalula
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er veldig skummelt at psykriatiske pasienter har ansvaret for barna våre jeg da....

Definer psykiatrisk pasient er du snill. Visste ikke at det var en spesiell type menneske. 

Gjest catalula
Skrevet

Så lenge personen har plettfri vandel så jeg er ikke dette noens sak. Jeg har et hei helvete pågående inni meg om dagen, og den eneste tiden jeg slipper unna er når jeg får hjelpe andre. Jeg tenker ikke på privatlivet da, for da er fokuset på arbeidet med brukerne. Det er en del av utdanningen til de fleste som jobber med mennesker. Å jobbe såpass med seg selv at man vet hva som er ditt og hva som er andres. Profesjonell kalles det tror jeg. 

Skrevet
1 time siden, catalula skrev:

Definer psykiatrisk pasient er du snill. Visste ikke at det var en spesiell type menneske. 

Med psykriatiske pasienter så mener jeg psykisk syke mennesker innen for psykriatrien. De er i høyeste graf en spesiell type mennesker. De er psykisk syke. Sånne som har slite så med psyken at de har vært innlagt.

• Liker 3
Gjest BearMama
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er tusen grunner til at kan slite med psyken. Som oftest er slike tanker noe som kommer når en er alene og har mulighet for tankespinn. Noe av det beste for noen med psykiske problemer er å jobbe. Når de er på jobb så går de over i en annen modus og mamge dedikerer seg nesten til jobben fordi det gir dem glede og annet å tenke på.

Hadde vedkommende vært en fare for seg selv eller omgivelsene hadde nok personen ikke vært ute og istand til å jobbe med mennesker og barn.

Skrevet (endret)

Jeg har en venninne som ble innlagt med psykisk sykdom. Hun var der lenge, og flere ganger. Etterpå utdannet hun seg til å bli sykepleier. Hun er en av de flinkeste sykepleierne og fineste menneskene jeg kjenner. Ingen forstår pasientene like godt. 

Dere som skriver at dere ikke synes psykisk syke bør ha ansvar for barn: personen hadde ikke dette ansvaret da hun var innlagt... 

Endret av Frostrose
Skrivefeil
  • Liker 13
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Hei,

Alle slags personer kan få psykiske utfordringer i livet sitt. Hvilken utdannelse man har, eller hvilken arbeidstittel man har, har ikke noe å si. 

Selv har jeg hatt en tøff fødselsdepresjon, og fikk høre da fra helsesøstrene jeg snakket med at det er flere personer også med høyere utdannelse som får det. 

Så lenge du ikke er blant de få personene som skal ta avgjørelsen om vedkommende er skikket i jobben, så holder du kjeft til de som tar den avgjørelsen om dette. Egen sykdom man har er en privat sak, og vedkommende det gjelder bør selv få muligheten til å velge om vedkommende skal være åpen om det eller ei. Så får vi bare håpe at vedkommende ser sine egne begrensninger, men det må være kun opp til den personen selv å avgjøre. 

Anonymkode: 11697...9ab

• Liker 3
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke verre at de blir tatt hånd om av folk som ikke kan stave psykiatrisk?

Anonymkode: 04278...37c

• Liker 4
Skrevet

I noen tilfeller kan mennesker som liter mye med seg selv, være stor hjelp for andre mennesker rundt. Andre ganger er den som sliter destruktiv og har negativ innflytelse på andre. Man kan ikke vite. Men skal sies at det finnes mange personer som ikke har psykiske problemer og som er voldsomt dårlige med andre mennesker. Døm en person for hva en person er

Anonymkode: 96c3d...99a

• Liker 4
Skrevet

Jeg har slitt psykisk i mange år, både med en alvorlig depresjon og angst. Jeg har i disse årene jobbet som sykepleier. Og vet du hva, det har reddet meg. Det å koble helt ut og jobbe med mennesker og få hjelpe andre har vært gull verdt for min del. Jeg gjorde en like god jobb da som før jeg hadde de problemene. Kanskje til og med bedre, for jeg så mennesker på en annen måte. Dessverre så er det en del mennesker som ikke er så gode på å møte mennesker som har det vanskelig. 

Anonymkode: 30e9f...952

• Liker 8
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med psykriatiske pasienter så mener jeg psykisk syke mennesker innen for psykriatrien. De er i høyeste graf en spesiell type mennesker. De er psykisk syke. Sånne som har slite så med psyken at de har vært innlagt.

Du kan også oppleve å bli innlagt grunnet psykisk sykdom grunnet en traumatisk opplevelse. Skal vi andre da dømme deg grunnet din situasjon? Hvordan vil du bli møtt selv?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...