AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Hei 😊 I forfengelighetens navn prøvde jeg fraksjonert co2 laser for snart 3 uker siden. Etter å ha gått ned i vekt raskt etter graviditeter(ble rimelig stor under graviditetene mine), har fjeset mitt fått litt sure munnviker. Disse munnvikene har også gjort at jeg har fått noen rynker på skrå under munnen som jeg ikke har likt. De var ikke så store, men dog... de irriterte meg. Ja, jeg er klar over at det er litt tullete og forfengelig. Men jeg ville altså prøve co2 laser. Det må sies at jeg også har dysmorfo-fobi, som gjør at jeg sliter enormt med utseendet mitt. Spesielt ansiktet. Men... nå har det som sagt gått nesten 3 uker og linjene under munnen er verre! Huden virker liten elastisk og jeg føler den strekker seg på en veldig rar måte når jeg snakker. Jeg får ganske hetta over det her. Betalte ikke 12 000kr for en slik behandling for å se _verre_ ut etterpå 😥 Føler meg også hoven i nedre del av ansiktet. Ser ikke helt klok ut. Jeg fikk utført laserbehandlingen på et velkjent og anerkjent sted for laserbehandling forresten. Har noen erfaringer? Jeg fikk info om at kollagenet kommer til å bygge seg mer og mer opp de følgende 6 månedene, slik at huden skal forbedre seg. Men er det virkelig vanlig at en skal se helt grusom ut i huden de første ukene? Linjene under munnen har blitt skikkelig markert og jeg har sett folk på 60 år, men færre linjer enn meg akkurat nå på det behandlede området. Det er faktisk ikke overdrivelse. Det har blitt noen tårer. Anonymkode: ef4b7...eb1 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Det skulle stå: Har sett folk på 60 år, med færre linjer enn meg... Anonymkode: ef4b7...eb1
Professor Orm Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Ja jeg kan se for meg det er normalt. Etter dette vil huden sprekke opp og flasse av og ny hud, sånn er det i alle fall om man gjør dermarolling med kjemisk peeling. Behandler burde sagt ifra om dette til deg. Du kommer aldri i verden til å få mer rynker av behandlingen. 1
Hjertefisk Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 Jeg har ikke prøvd co2 laser, men har prøvd en annen form for peeling hos hudterapeut. Jeg så helt jævlig ut i en måned og angret som en hund. Fikk flere rynker/linjer enn jeg hadde da jeg kom og huden virket grovere/tykkere. Meeeeeen det forsvant! Tok noen måneder men nå er huden min helt fin og normal igjen. Det høres ut som om huden din reagerer litt på samme måte som min hud. Man skader jo huden, for så å la den lege seg selv. Du vet jo hvordan det er når man f.eks får et brannsår: Huden blir mindre elastisk og gjerne litt grovere/tørrere mens såret leger seg. Så, det går nok over! Ring terapeuten og spør. Så er du helt sikker. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 Takk for svar folkens😍. Da fikk jeg mye mer håp enn jeg hadde før i dag. Følelsen av å plutselig ha hud 10 år eldre enn før laseren har vært ganske tøff å svelge. Det er til og med ubehagelig å gape over en spiseskje, så uelastisk er huden. Legen som gjorde det er ikke tilgjengelig før på to uker, men jeg har googlet en del for å si det slik. Der står det jo at huden kan forbedre seg over noen måneder. Men jeg tenkte at huden så helt grotesk ut, var dette noe som aldri noen sinne kunne forbedre seg. Så ille er det. Setter pris på flere erfaringer hvis noen andre har tatt co2 laser eller andre hudbehandlinger ❤️ Anonymkode: ef4b7...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 Og et lite tillegg til Professor Orm. Huden har allerede skallet fullstendig av nå som det nærmer seg 3 uker siden laser. Det begynte å skje allerede dag nr 5. Da løsna hele fjeset som en ham omtrent . Så etter det har jeg egentlig sett ut som en rynkete, rød og blank tomat. Godt det er høst og mørkt ute sier jeg bare. Anonymkode: ef4b7...eb1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 Kan ikke hjelpe TS, men jeg vurderer co2 laser for noe annet. Slik jeg forstår det så blir jo laseren å lage en slags skade i huden(men som i tur skal forbedre den)? Jeg er veldig i tvil da jeg har et kleoid fra før(arr som er hyperaktivt, det er rødt og opphevet), og er rett og slett redd jeg skal få det i ansiktet om jeg forsøker meg på laser. Kanskje vanskelig for det å svare på, men fikk du noe informasjon om risiko for arr-dannelse ol? Anonymkode: c208e...835
Professor Orm Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og et lite tillegg til Professor Orm. Huden har allerede skallet fullstendig av nå som det nærmer seg 3 uker siden laser. Det begynte å skje allerede dag nr 5. Da løsna hele fjeset som en ham omtrent . Så etter det har jeg egentlig sett ut som en rynkete, rød og blank tomat. Godt det er høst og mørkt ute sier jeg bare. Anonymkode: ef4b7...eb1 Om huden føles så uelastisk at den skal sprekke når du gaper er det langt fra sikkert du er ferdig med å flasse. Gi det tid. Husk solkrem!
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 Til deg med keloid arr: De anbefaler nok ikke dype co2 laser til de som får den typen arr. Jeg ble spurt om arrdannelse da jeg var på konsultasjon før jeg skulle ta laser. Men det er mulig de har andre typer lasere som ikke går like dypt, og dermed gir lavere sjans for å få arr. Håper du kan få hjelp for problemet ditt. Og Professor Orm: Takk for tipset 😊Jeg bruker solkrem faktor 50 når jeg går utenfor huset og solfaktor 25 når jeg bare er inne. Men der er det enda et problem som oppstår. Jeg får så blank hud av mange solkremer at det er umulig med Foundation over. Skal ta å lage en ny tråd om det 😉 Anonymkode: ef4b7...eb1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #10 Skrevet 26. november 2018 Godt du har fått professor orm på laget, hun er så flink👊🏾 men jeg lurer på hvor du har tatt det? Jeg vurderer sterkt dette selv da jeg bruker sikkert 10.000kr i mnd på botox, dermapen og gud vet hva. Kan en kosmetisk sykepleier gjøre det? Bedre med hudlege kanskje? Hilsen dysmorfologi-ett eller annet her og 🤣 Anonymkode: 5d20f...498
Professor Orm Skrevet 26. november 2018 #11 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Godt du har fått professor orm på laget, hun er så flink👊🏾 men jeg lurer på hvor du har tatt det? Jeg vurderer sterkt dette selv da jeg bruker sikkert 10.000kr i mnd på botox, dermapen og gud vet hva. Kan en kosmetisk sykepleier gjøre det? Bedre med hudlege kanskje? Hilsen dysmorfologi-ett eller annet her og 🤣 Anonymkode: 5d20f...498 Ååh takk ❤️ Fra en annen dysmorfobiker (kan man si det?? 😂) til en annen, jeg har vært veldig fornøyd med dermapen i kombinasjon med kjemisk peeling. Tenkte bare å ta en behandling men siden det ble så bra så har jeg bestilt enda en time. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #12 Skrevet 26. november 2018 Trådstarter her igjen 😊. Jeg tok det på Oslo hudlegesenter. Der er det tre dyktige hudleger med erfaring innen laser. Er professor orm en hjelpende engel her inne eller? 😉. Greit å høre om et par til med samme fobi som meg. Det er en sann plage. Anonymkode: ef4b7...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #13 Skrevet 26. november 2018 Fungerer dette mot strekkmerker? Hva fungerer best mot det? Bag kneet/leggen? Anonymkode: c973f...89b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #14 Skrevet 27. november 2018 Jeg er litt usikker på om dette funker mot strekkmerker. Du kan sjekke ut hjemmesidene til Oslo hudlegesenter. Det er mulig der står info angående behandling av strekkmerker. Anonymkode: ef4b7...eb1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #15 Skrevet 27. november 2018 Hadde du spnne sorte prikker på nesa og kinnene før laserbehandlingen? Isåfall har det hjulpet mot det? Anonymkode: 9fa9a...5fe
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #16 Skrevet 27. november 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Fungerer dette mot strekkmerker? Hva fungerer best mot det? Bag kneet/leggen? Anonymkode: c973f...89b Fraksjoner co2 laser virker best mot strekkmerker Anonymkode: b2704...a79
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #17 Skrevet 28. november 2018 Til deg som har sorte prikker i huden: Jeg tror du også kan sjekke ut hjemmesiden til Oslo hudlegesenter eller noen andre som tar laser. Jeg har ikke hatt problemer med sorte prikker, bortsett fra "normal" mengde holdt jeg på å si. Jeg tok heller ikke laser på nesen forresten. Hvis problemet ditt er bare sorte prikker så tror jeg ikke du trenger en så dyp laser som fraksjonert co2 laser. Det er ganske heftige saker. De har andre lasere som jobber med på overflaten. Har du prøvd ordentlig ansiktsbehandling og fått kremer og rens tilpasset din hudtype? Anonymkode: ef4b7...eb1
Newbeginnings Skrevet 28. november 2018 #18 Skrevet 28. november 2018 På 26.11.2018 den 20.05, Professor Orm skrev: Ååh takk ❤️ Fra en annen dysmorfobiker (kan man si det?? 😂) til en annen, jeg har vært veldig fornøyd med dermapen i kombinasjon med kjemisk peeling. Tenkte bare å ta en behandling men siden det ble så bra så har jeg bestilt enda en time. Hei- ser du har vært fornøyd m dermapen- lette nettopp etter tråder om det... Men er det to forskjellige behandlinger da? Altså dermapen i en runde og kjemisk peeling for seg- eller kan man få disse kombinert også? Jeg har vurdert kjemisk peeling eller laser for generell hudforbedring, men siden jeg ikke har så veldig problemhud så tenker jeg at det holder å prøve dermapen, iaf i første omgang.. Kan du fortelle litt om erfaringen med dermapen? Ant behandlinger? pris? Anbefale sted (hvis du bor i oslo), flasset du? hvor fort så du effekt...? Takk for svar
Professor Orm Skrevet 28. november 2018 #19 Skrevet 28. november 2018 27 minutter siden, Newbeginnings skrev: Hei- ser du har vært fornøyd m dermapen- lette nettopp etter tråder om det... Men er det to forskjellige behandlinger da? Altså dermapen i en runde og kjemisk peeling for seg- eller kan man få disse kombinert også? Jeg har vurdert kjemisk peeling eller laser for generell hudforbedring, men siden jeg ikke har så veldig problemhud så tenker jeg at det holder å prøve dermapen, iaf i første omgang.. Kan du fortelle litt om erfaringen med dermapen? Ant behandlinger? pris? Anbefale sted (hvis du bor i oslo), flasset du? hvor fort så du effekt...? Takk for svar Ja jeg har vært utrolig fornøyd. Dermapen og kjemisk peeling gjøres under samme behandling. Jeg har bare hatt en behandling, men det ble så bra så jeg går igang med en til. De sier vel at man må ha flere behandlinger for å få resultater, men jeg så forbedring allerede etter den ene. Kommer nok an på utganspunktet man har også. Prisen var 2200 på Aleris (ikke i Oslo dog, men de er sikkert flinke der også). Flasset selvsagt en del, men det var ikke så synlig. Jeg så effekt så fort jeg var ferdig med flassingen.
Newbeginnings Skrevet 28. november 2018 #20 Skrevet 28. november 2018 5 minutter siden, Professor Orm skrev: Ja jeg har vært utrolig fornøyd. Dermapen og kjemisk peeling gjøres under samme behandling. Jeg har bare hatt en behandling, men det ble så bra så jeg går igang med en til. De sier vel at man må ha flere behandlinger for å få resultater, men jeg så forbedring allerede etter den ene. Kommer nok an på utganspunktet man har også. Prisen var 2200 på Aleris (ikke i Oslo dog, men de er sikkert flinke der også). Flasset selvsagt en del, men det var ikke så synlig. Jeg så effekt så fort jeg var ferdig med flassingen. oi- dette høres absolutt fristende ut.. hva var utgangspunktet ditt- ville du bare ha en generell hudforbedring? eller var det spesielle ting- arr el.l? Hvor lenge flasset du etter en behandling? og hvor lang tid går i mellom, noen uker? Takk for svaR!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå