AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Hva tenker dere om venner som sier de vil ha kontakt men bruker tida si med andre? Prioriterer deg som en god nummer 2. Er det liksom greit? Er det slik det skal være at en bare skal ta til takke når de har tid til deg? Jeg begynner å bli så lei av å være på vent hos andre. Problemet er jo at jeg ikke har så mange venner at jeg føler jeg må ta det jeg for.... Før hadde jeg fler venner, men har slitt psykisk siste årene. Anonymkode: 84438...6b9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 I utgangspunktet er det ikke noe problem at venner også bruker tid på andre, og man må nesten finne seg i å bli bortprioritert av og til. Men dersom det skjer hele tiden, bør man nok vurdere om vennskapet er noe å holde på. Kanskje dere har vokst fra hverandre, eller de fra deg? Jeg har en venninne som er på samme måten. Hun vil gjerne bli invitert med på alt jeg finner på, men hun gir som oftest "kanskje"-svar frem til samme dagen, eller bruker lang tid på å svare, sannsynligvis fordi hun ser an om noe mer spennende dukker opp. Hvis hun da til slutt gir avslag, sier hun alltid "jeg har mest lyst til å være sammen med deg, men hadde glemt at jeg avtalte med de først/er nødt til å møte på dette/det er så lenge siden sist, så følte jeg måtte prioritere det denne gangen". Handlinger sier mer enn ord, tenker jeg. Vi har det imidlertid hyggelig når vi er sammen, så jeg inviterer fremdeles, men så lenge hun ikke sier ja holder jeg ikke av dagen selv heller. Som deg har jeg ikke så veldig mange venner, vil tro det er en fellesnevner for de som har det sånn. Hvis man har valgmuligheter finner man seg ikke i slikt. Anonymkode: b8d9b...265
Gjest O.G. Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 På 26.11.2018 den 2.02, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om venner som sier de vil ha kontakt men bruker tida si med andre? Prioriterer deg som en god nummer 2. Er det liksom greit? Er det slik det skal være at en bare skal ta til takke når de har tid til deg? Jeg begynner å bli så lei av å være på vent hos andre. Problemet er jo at jeg ikke har så mange venner at jeg føler jeg må ta det jeg for.... Før hadde jeg fler venner, men har slitt psykisk siste årene. Anonymkode: 84438...6b9 Det er ikke greit, og når det skjer så er det ingenting annet å gjøre enn å overse dem tilbake og konsentrere seg om kvalitetstid med andre venner istedenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå