Gå til innhold

SPISER KONSTANT


jenta98

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg føler meg gal og måtte derfor slenge denne inn på hobby og fritid kategorien 👍 jeg småspiser konstant, og da mener jeg hele tiden. Elsker å gå å knaske på noe, men dette er jo ikke noe jeg ønsker for å si det sånn.. blir litt usunt i lengden.. så nå lurer jeg på om det finnes noen her inne med tips som jeg kan spise masse av, uten å tenke på om det er sunt? Feks gulrøtter. 👍🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver det jo selv... Gulrøtter

Havrekjeks og proteinbarer. Bare ikke for mye av det. Hvis du er seriøs nå, og et voksent menneske, så må du skjønne at du ikke kan fortsette sånn! Spise absolutt konstant? Profesjonell hjelp får du finne andre steder enn på KG. Spis noe du blir mett av. I en overgangsfase kan du bli sulten av det nevnte, men det går seg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snuser, har egentlig litt lyst til å slutte.. men det hjelper så utrolig bra på å holde matlysten og søtsuget nede, men det er vel kanskje ikke et sånt super bra tips å begynne med da! Hvis ikke synes jeg det i perioderhjelper å telle kalorier. Så vet jeg at jeg ikke får i meg for mye. Vær streng, ha alarm på telefonen og spis til faste måltider. 

Anonymkode: c99a7...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Det er klart en fordel å erstatte usunne matvarer med sunnere alternativer, men dette kan fort bli usunt igjen om mengdene er enorme. 

Hva med å velge ting som tar litt lengre tid å fortære? Jeg har hørt at frosne druer er ganske populært. Tyggis er et alternativ. Kanskje hjelper det å pusse tenner? 

Anonymkode: 55947...5a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk bøtter av te. Gjerne drikk mer vann der du putter sitron i eller på andre måter later som om det smaker mer enn du tror.

Ville unngått proteinbarer, for mye kalorier for en som spiser konstant

Du kan ha små cherrytomater, de er små nok til å putte i munnen. Paprika kan også funke, men tørker kanskje raskt ut om du skjærer i de. Agurk er mye vann, melon er vel mye vann også. 

Anonymkode: 97ab2...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå deg en tur og øv deg på å utsette småspisingen litt. Det kan være skadelig for tannhelsen din å småspise hele tiden. 

Anonymkode: 2885d...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var slik før, så begynte jeg å lage ordentlig mat med ferske råvarer, masse grønnsaker, ingen ferdigprodukter. Etter maten spiser jeg litt frukt og en liten bit mørk sjokolade. Behovet for småspising er borte. 

Anonymkode: 943b1...a4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2018 den 19.58, jenta98 skrev:

Hei! Jeg føler meg gal og måtte derfor slenge denne inn på hobby og fritid kategorien 👍 jeg småspiser konstant, og da mener jeg hele tiden. Elsker å gå å knaske på noe, men dette er jo ikke noe jeg ønsker for å si det sånn.. blir litt usunt i lengden.. så nå lurer jeg på om det finnes noen her inne med tips som jeg kan spise masse av, uten å tenke på om det er sunt? Feks gulrøtter. 👍🤩

Hva i alle dager er logikken bak det? Du syntes ikke "Kosthold, trening og sport" hadde passet bedre?

Anonymkode: c45b5...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...