Gå til innhold

Innekatter - igjen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har to ocikatter og bor midt i Oslo. Og selv om jeg skjønner de som mener at man ikke skal ha katt hvis man ikke kan ha de ute, så må jeg si at det jo varierer etter hva slags personlighet katten har.

Vår eldste pusejente er redd for absolutt alt. Hun ble adoptert i voksen alder nettop derfor. Hvis vi åpner døren til terassen sitter hun i døråpningen og kikker ut. Så kommer det ett vindpust og hun løper rett under sengen. Hadde vi sluppet henne ut så hadde hun enten havnet i et tre eller et enda verre sted.

Kattungen er helt annerledes: han er ikke redd for noenting. Nå hadde han vært for liten til å slippes ut uansett, men som noen andre her sier: katter kan ikke læres opp til å bruke ringeklokken, og dermed hadde det vært veldig vanskelig, særlig med tre hunder i oppgangen.

Dessuten tror jeg det ligger noe i det med mulighet for at de blir stjålet. Oci'n har et skikkelig kult utseende (leopard :wink: ) og kan fort bli fristende for slemme mennesker. Da hjelper det ikke med chips.

kattene spiser, leker, koser og prater masse, pelsen er flott og øynene klare. Så det ser ikke som de lider noen overlast.

I en ideell verden skulle selvsagt alle vært ut og hoppet i gresset og klatret i trærne, men hvis man er bekymret over dyrevelferd tror jeg at jeg først hadde konsentrert meg om burkyllingene og en del andre dyr som virkelig har det fælt, før jeg begynte å klage over innekattene.

Tingeling

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet
Selv om ingen av mine 2 katter kostet noe, er jeg utrolig glade i dem.

Det var jo ikke det jeg mente da, at man er mer glad i en katt som koster penger. Men for en som øsker å stjele vil ikke en "gratis" katt ha noen som helst verdi. Og derfor heller ingenting å stjele.

Er det så vanlig å stjele katter da? Som regel er rasekatter chippet, så da vil man jo finne ut at katten er noen andre sin.

nei, jeg vet ikke. Men alt som det er penger å tjene på kan jo bli stjålet, tenkte det gjaldt katter også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Katta mi nekta å gå ut, prøvde da hun var liten og hun bare stod og krafsa og ville inn, ville ikke da hun var eldre heller. Sære late katt.

Skrevet
Jeg har to ocikatter og bor midt i Oslo. Og selv om jeg skjønner de som mener at man ikke skal ha katt hvis man ikke kan ha de ute, så må jeg si at det jo varierer etter hva slags personlighet katten har.

Vår eldste pusejente er redd for absolutt alt. Hun ble adoptert i voksen alder nettop derfor. Hvis vi åpner døren til terassen sitter hun i døråpningen og kikker ut. Så kommer det ett vindpust og hun løper rett under sengen. Hadde vi sluppet henne ut så hadde hun enten havnet i et tre eller et enda verre sted.

Kattungen er helt annerledes: han er ikke redd for noenting. Nå hadde han vært for liten til å slippes ut uansett, men som noen andre her sier: katter kan ikke læres opp til å bruke ringeklokken, og dermed hadde det vært veldig vanskelig, særlig med tre hunder i oppgangen.

Dessuten tror jeg det ligger noe i det med mulighet for at de blir stjålet. Oci'n har et skikkelig kult utseende (leopard :wink: ) og kan fort bli fristende for slemme mennesker. Da hjelper det ikke med chips.

kattene spiser, leker, koser og prater masse, pelsen er flott og øynene klare. Så det ser ikke som de lider noen overlast.

I en ideell verden skulle selvsagt alle vært ut og hoppet i gresset og klatret i trærne, men hvis man er bekymret over dyrevelferd tror jeg at jeg først hadde konsentrert meg om burkyllingene og en del andre dyr som virkelig har det fælt, før jeg begynte å klage over innekattene.

Tingeling

Godt sagt, tingeling :)

Skrevet

Tingeling

Tro meg, jeg bekymrer meg for burkyllingene også :wink:

Tror vi bare må innse at det er utrolig mange forskjellige meninger om denne saken... Min konklusjon er i alle fall at ikke alle katter har det ille som innekatter, men alle har det best hvis de kan være ute når de ønsker det. Vil ikke si jeg klager heller, sier bare min mening.

Skrevet

Tror vi bare må innse at det er utrolig mange forskjellige meninger om denne saken... Min konklusjon er i alle fall at ikke alle katter har det ille som innekatter, men alle har det best hvis de kan være ute når de ønsker det. Vil ikke si jeg klager heller, sier bare min mening.

:Nikke::Nikke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Katter er vannvittig forskjellige, og jeg er helt sikker på at det er mange som ikke ville kunne trives som innekatter. Men på sin egen katt kjenner man ingen andres!

Min katt er født ute, og hadde det ganske tøft i begynnelsen av livet sitt. Hun kan til nød sitte i døråpningen og titte ut i noen sekunder, så snur hun og går inn igjen. Noen ganger har hun våget seg et par meter utenfor når døra har stått oppe, og det har skjedd at jeg har lukket døra uten at jeg har sett at katta har vært ute. I de tilfellene har hun blitt vettskremt, og stått og hylt og skrapt på døra som en gal for å komme inn igjen. Hun har vært innekatt i omtrent 5 år nå, og virker som hun er en glad og trygg katt. Hun har leker, klatrestativ, klorebrett og tilgang til hele huset med innglassert veranda. Hun får masse oppmerksomhet fra oss og er altså ikke det minste interessert i å være ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...