Gå til innhold

Får ikke varme i nye bilen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har byttet ut en steingammel Honda med en nyere Passat diesel. Den gamle bilen kom med varm luft etter få minutter, også i minusgrader. Passaten trenger nesten én mil for å blåse varm. Alt skal være i orden og verkstedet sier at det tar tid å varme opp en moderne diesel. Det kan jo ikke være sant!?

Anonymkode: d3f2b...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, en dieselbil bruker ofte lang tid på å bli varm. Min kjører jeg et godt stykke før det blir behagelig temperatur i bilen 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg på 3 gir i 50sona og 4giret i 60 så varmer du den fortere opp :)

Anonymkode: 7209f...8ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har byttet ut en steingammel Honda med en nyere Passat diesel. Den gamle bilen kom med varm luft etter få minutter, også i minusgrader. Passaten trenger nesten én mil for å blåse varm. Alt skal være i orden og verkstedet sier at det tar tid å varme opp en moderne diesel. Det kan jo ikke være sant!?

Anonymkode: d3f2b...849

Joda, nyere biler slipper ikke inn kjølevann før de må. Derfor virker heller ikke varmeapparatet, da dette henter varme fra varmt kjølevann.

Anonymkode: b2f3d...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt skal være i orden og verkstedet sier at det tar tid å varme opp en moderne diesel. Det kan jo ikke være sant!?

Frostveske er da O.K. ... ER SANT att Disel bruker mye Lenger tid på å bli varm, enn Bensin.

-Som en sa, Diselvarmer er gull, -om i orden. Motorvarmer gir jo flere fordeler, -Slitasje Edit: Mye mer lettstartet hvis K a l d t (Les: mindre "Krav" på Batteri. -Belastning Starter, -Olje . -Varm Motor går lettere rundt!) -m.m. Og er "rimelig" å montere. "Bra" Diselvarmer er sikkert det som gir raskest / høyest effekt, krever vedlikehold, -koster mer.

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæng, det skulle jeg ha visst før. Var ingenting galt med den 18 år gamle Hondaen...når jeg googler motorvarmer og dieselvarmer får jeg stort sett bare opp dyre installasjoner, gjerne fra 15000kr oppover. Det er jo ikke billig?

Anonymkode: d3f2b...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har byttet ut en steingammel Honda med en nyere Passat diesel. Den gamle bilen kom med varm luft etter få minutter, også i minusgrader. Passaten trenger nesten én mil for å blåse varm. Alt skal være i orden og verkstedet sier at det tar tid å varme opp en moderne diesel. Det kan jo ikke være sant!?

Anonymkode: d3f2b...849

Få sjekka om webasto starter. Prøv også å sette varmen på fullt, ikke sikkert den starter før du har gjort det, min er satt opp slik. Og vifta må selvsagt være påsatt. Prøv å la vifta stå på 1, skru varmen på fullt, stå med motor på tomgang, da vil du høre en svak tikkelyd fra pumpa til webasto, når det går i gang. Se også etter om det sitter et klistremerke på plata som panser fester mot, der står det info om hvor mye den yter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, nyere biler slipper ikke inn kjølevann før de må. Derfor virker heller ikke varmeapparatet, da dette henter varme fra varmt kjølevann.

Anonymkode: b2f3d...d13

Kjølevæske til kupèn går i egen krets, har ikke noe å si om termostaten er lukket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra Dieselbil til bensinbil og trodde det var noe iveien med bilen fordi den ble varm så fort. Med dieselbilen så begynte den først å bli behagelig varm når jeg hadde kommet frem på jobb, etter en halvtimes kjøretur, med denne bilen så er komfortabel etter fem-ti minutter. Så det er stor forskjell. 

Anonymkode: cc80b...db5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dieselvarmer er en fin ting...

Anonymkode: ad9e6...2a4

Ja, det synes jeg :) VinVinhar motorvarmer, og trykker på knappen på fjernkontrollen inne mens vi spiser frokost. Samme på jobb. Ellers kan vi forhåndsinnstille. Ingen problem :)

Anonymkode: 73bb9...700

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg byttet fra Dieselbil til bensinbil og trodde det var noe iveien med bilen fordi den ble varm så fort. Med dieselbilen så begynte den først å bli behagelig varm når jeg hadde kommet frem på jobb, etter en halvtimes kjøretur, med denne bilen så er komfortabel etter fem-ti minutter. Så det er stor forskjell. 

Anonymkode: cc80b...db5

Min bil blir varm etter 3-4 minutter, men nå ligger jeg på høyere turtall til motoren blir varm da.

Anonymkode: 7209f...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg googler motorvarmer og dieselvarmer får jeg stort sett bare opp dyre installasjoner, gjerne fra 15000kr oppover. Det er jo ikke billig?

Enig i att det ikke er billig, aldri hørt om...

https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/vinterprodukter/motorvarmere/motorvarmerelement-2000033930

https://www.google.no/search?client=opera&q=motorvarmer+defa&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

https://www.mekonomen.no/bil/sok/SearchProduct?SearchQueryText=motorvarmer

Osv. Osv.  Gode erfaringer med skruvat, ikke motorvarmer, men mye Div. deler. Søk på bilnummer,

Hos de forskjellige? -Sjekke på Finn, ? Rart hva som gies bort, Mange andre muligheter...

 

A,(CAVE.Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, tdm900 skrev:

Kjølevæske til kupèn går i egen krets, har ikke noe å si om termostaten er lukket.

Hjelper fint lite når væsken ikke er varm:klaske:

Anonymkode: b2f3d...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:

Få sjekka om webasto starter. Prøv også å sette varmen på fullt, ikke sikkert den starter før du har gjort det, min er satt opp slik. Og vifta må selvsagt være påsatt. Prøv å la vifta stå på 1, skru varmen på fullt, stå med motor på tomgang, da vil du høre en svak tikkelyd fra pumpa til webasto, når det går i gang. Se også etter om det sitter et klistremerke på plata som panser fester mot, der står det info om hvor mye den yter.

Det er ikke Webasto på bilen.

Anonymkode: b2f3d...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye biler med app, f.eks. elbiler, så kan man starte varmingen før man setter seg i bilen. Velkommen til 2018.

Anonymkode: 6bd4e...3eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen til 2018.

Anonymkode: 6bd4e...3eb

Velkommen til å bruke mer enn 80000kr på en bil også. Veldig hjelpsomt innlegg du hadde der!

Anonymkode: d3f2b...849

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...