Gå til innhold

Sjenert mann, hvordan ikke skremme han bort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt kontakt med en siden mars, men vi mistet kontakten og tok den opp igjen i midten/slutten av august. Vi møttes for første gang i september. Så tok det litt tid før vi møttes igjen fordi jeg var borte en uke også han to. 

Etter det har vi snakket på videochat så og si hver dag. Vi har møttes 3 ganger etter det, og har avtalt å møtes lørdag som kommer og neste der. Etter det reiser han hjem til hjemlandet på juleferie.

Han er veldig sjenert, og jeg vet at han ikke tør og gjøre så mye.

Kjenner meg godt igjen for jeg var vedlig sjenert før, men har jobbet mye med meg selv.  Jeg har lyst til å gå videre med han og skal man finne ut om man skal bli sammen så må man gjøre ting som er litt mer enn bare klemmer. Samtidig som jeg ikke vil skremme han vekk fordi han er sjenert og trenger mer tid på å åpne seg enn de som ikke er sjenerte. Han har sagt at han bruker lengre tid( selv om det var når vi snakket om noe helt annet enn forhold).

Jeg har lite erfaring med dating og møtes, da jeg møtte min eks to/tre ganger før vi var sammen i veldig mange år.

Anonymkode: 57cc1...983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres tafatt ut. Bare dump han 

Anonymkode: 9bcaa...3a5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres tafatt ut. Bare dump han 

Var ikke akkurat det jeg lurte på. Lurte på hvordan jeg kan gå videre med han. Han er kanskje den minst tafatte mannen jeg har møtt, men han er veldig sjenert det merker jeg.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke akkurat det jeg lurte på. Lurte på hvordan jeg kan gå videre med han. Han er kanskje den minst tafatte mannen jeg har møtt, men han er veldig sjenert det merker jeg.

Menn som er sjenert er usexy og ingen kjærestemateriale for min del :) :) :) :) Det er turn on med menn som er selvsikker og tør å prøve på et kyss tidlig

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Menn som er sjenert er usexy og ingen kjærestemateriale for min del :) :) :) :) Det er turn on med menn som er selvsikker og tør å prøve på et kyss tidlig

Motsatt for meg, syntes de er sjarmerende og "søte". Vil heller ha en sjenert enn en som er frempå. Selv om det er mye enklere med de som er frempå

TS

• Liker 1
Skrevet

Han høres ikke mye ut som noe kjærestematerialet. Du kan ikke redde alle i verden. Velg heller en mann uten psykiske problemer som kan ta deg med på eventyr, og vise deg alt livet har å tilby. Ikke velg en guttunge skjør som porselen som du må være vergen til resten av livet.

Anonymkode: c2fc8...77b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han høres ikke mye ut som noe kjærestematerialet. Du kan ikke redde alle i verden. Velg heller en mann uten psykiske problemer som kan ta deg med på eventyr, og vise deg alt livet har å tilby. Ikke velg en guttunge skjør som porselen som du må være vergen til resten av livet.

Anonymkode: c2fc8...77b

han trenger ikke å ha psykiske problemer selv om han er sjenert. Tror man må skille litt på det. Sjenert er vel et personlighetstrekk v en person. psykiske probl. er vel mer angst, depresjon og alt det greiene der.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Eplejuice123 skrev:

han trenger ikke å ha psykiske problemer selv om han er sjenert. Tror man må skille litt på det. Sjenert er vel et personlighetstrekk v en person. psykiske probl. er vel mer angst, depresjon og alt det greiene der.

Takk for svar!

Hvordan kan dere mene at noen har psykiske problemer når de er sjenert? Han jeg møter er så langt den mest sympatiske, snille og hyggelige mannen jeg har møtt. 

Altså jeg er sjenert jeg også, men jeg har bodd i utlandet, reist og gjort mye. Så det å være sjenert har ikke noe med at man ikke kan gjøre mye sammen, det er bare vanskelig å starten.

ts

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan dere mene at noen har psykiske problemer når de er sjenert? Han jeg møter er så langt den mest sympatiske, snille og hyggelige mannen jeg har møtt. 

Noen kvinner foretrekker slike menn for de er lette å kontrollere i forhold.

Skrevet
1 time siden, hocane skrev:

Noen kvinner foretrekker slike menn for de er lette å kontrollere i forhold.

Jeg er ikke ute etter å kontrollere han, jeg liker han fordi han er snill, sjarmerende, morsom, hyggelig, har bra verdier og hodet på rett plass. 

Ønsker en stabil mann og ikke en «drama» mann, med et liv deretter. 

Har ikke lyst til å la han her «gå fra meg» for at han er sjenert. Da vil heller jeg ta det første steget, jeg vet bare ikke helt hvordan?

• Liker 2
Skrevet

Dere snakker sammen og har avtalt å møtes flere ganger. Kan du ikke bare la det utvikle seg naturlig ut fra det? Ettersom han har møtt deg flere ganger, snakker på videochat osv kan han ikke være SÅ sjenert. 

Dersom han virkelig er interessert vil han ikke la sjansen til noe mer gå fra seg. Da handler det neppe om at han er sjenert, men må ligge noe annet bak. Så passive menn er i hvert fall ikke vanlig i min verden. 

Vær deg selv, vis interesse og engasjement uten å klenge ham ned - så kan jeg ikke skjønne hvorfor det skulle skremme ham bort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...