Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Planlegger en weekendtur med en venninne. Tenkte å reise torsdag - søndag, til høsten en gang. September/oktober.

Vi ønsker vel igrunn å gjøre som jenter flest når de er på jentetur. Godt shoppingmuligheter på formiddagen og bra uteliv på kvelden. (vi er i midten av 20-årene)

Er det noen som har noen reisemål å anbefale?

Har to kriterier:

1. ikke London. Der har vi vært så mange ganger før

2. Det må ikke være så altfor dyrt å komme seg dit (vi reiser fra Bergen)

Noen som har noen gode tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paris er jo en fantastisk by hvor du finner det meste, både når det gjelder shopping og kultur. Kjenner ikke veldig til utelivet, men er vel ingen fare for å kjede seg i en sånn by...

Du finner sikkert billige pakketilbud fra reiseselskaper. Men ellers er jo Paris en dyr by.

Skrevet

Er dere litt tidlig ute å bestiller flybilletter så kan dere få til en god pris hos Norwegian ihvertfall.

Fra bergen så flyr de til:

Malaga

Murcia

Nice

Paris

Praha

Dubrovnik

Tar dere rutefly og ordner overnatting selv blir det nok billigst. Søk rundt på nettet etter overnattinger. Masse sider med tilbakemeldinger på de forskjellige stedene så det kan være ganske sikkert å gjøre det sånn også.

Billigste av disse byene ville jeg tro er Praha og Dubrovnik.

Gjest celine
Skrevet

I Paris er prisnivået høyt - ville heller satset på Praha (eller et annet sted mot øst)

God tur! 8)

Gjest SumoBryter
Skrevet

Helsingfors, Tallinn, st Peterburg....

Skrevet

Tallin eller praha.

Skrevet
I Paris er prisnivået høyt - ville heller satset på Praha (eller et annet sted mot øst)

God tur!  8)

I Praha er det jo både fint og billig, men ikke typisk by for shopping (med mindre du skal handle krystall).

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes dere burde reise til New York. Utpå høsten er det ikke så dyrt som en skulle tro, og der får en jo virkelig alt!

• 2 uker senere...
Skrevet

Barcelona Har bra shopping muligheter og et bra party miljø.

Gjest Anonymous
Skrevet

Paris! Sett sammen reisen selv, så får du det rimelig! Jeg og samboer var en uke ifjor sommer, og det kom på 7000,- med fly og hotell. Anbefales på det varmeste! Paris er en nydelig by, med en helt utrolig atmosfære. Og er det shopping du tenker på, kan du få både dyre og billige ting, alt ettersom hvor du handler. God Tur!

Gjest gjest1
Skrevet

Takk for gode tips!

Det var Barcelona vi drev å "fantaserte" om når vi begynte å snakke om å dra på tur, men det det blir for dyrt å komme seg dit fra Bergen. Jeg betaler ikke 4000,- bare for flybillett hvis jeg skal på weekend tur.

Men Paris er ett veldig godt forslag. Tror jeg skal foreslå det :kul:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...