Gå til innhold

Virker naproxen eller proxan best?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer å dele? 

Jeg har bare provd naproxen, men går gjerne over på proxan om den er bedre?

Anonymkode: 35eb5...3e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nøyaktig det samme virkestoffet. Kun hjelpestoffene kan være forskjellig. Men det vil ikke spille inn på hvor godt de virker.

Det er altså synonympreparater. Blir som Paracet og Pinex, samme preparatet. 

Anonymkode: 2c746...d98

• Liker 2
Skrevet

I utgangspunktet bør effekten være helt lik i og med at virkestoffet, altså naproksen, og mengden av det er den samme. Forskjellen utgjøres i så fall av prisen og om det er noen av hjelpestoffene du reagerer på. 

• Liker 1
Skrevet

Uansett hva du tar er det imidlertid viktig å være klar over at NSAIDs potensielt kan gi svært alvorlige bivirkninger og jeg vet at mange leger er skeptiske til at en del av disse preparatene ikke er reseptpliktige og selges nær sagt hvor som helst. Mistenker du for eksempel at du kan være (arvelig) disponert for hjerte- karsykdom bør du unngå NSAIDs helt og i hvert fall snakke med legen din før du tar dem. 

Skrevet

Som nevnt over er dette to legemidler med samme virkestoff. Husk å ta de sammen med litt mat,så tærer de ikke så mye på magen.

Anonymkode: 66c9e...dbe

Skrevet
4 minutter siden, Leo skrev:

Uansett hva du tar er det imidlertid viktig å være klar over at NSAIDs potensielt kan gi svært alvorlige bivirkninger og jeg vet at mange leger er skeptiske til at en del av disse preparatene ikke er reseptpliktige og selges nær sagt hvor som helst. Mistenker du for eksempel at du kan være (arvelig) disponert for hjerte- karsykdom bør du unngå NSAIDs helt og i hvert fall snakke med legen din før du tar dem. 

Takk for svar, jeg tar kun en til to ved hver menstruasjon. Jeg er helt nødt til å ta de, ellers fungerer jeg ikke, ligger hjemme med store smerter og fantaserer om selvmord.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt over er dette to legemidler med samme virkestoff. Husk å ta de sammen med litt mat,så tærer de ikke så mye på magen.

Anonymkode: 66c9e...dbe

Ja, jeg glemte det en gang, og tok en pille uten å ha spist, hadde så vondt i flere dager. Glemmer det ikke igjen.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har erfaringer å dele? 

Jeg har bare provd naproxen, men går gjerne over på proxan om den er bedre?

Mener proxan er i gruppen de nå har kommet frem til at kan gi alvorlige bivirkninger. Les felleskatalogen.no.

Hvilke tablett som virker best må du prøve deg frem til. Når du ikke opplyser om hva du bruker pillene for så blir hele spørsmålet ditt meningsløst.

Anonymkode: fcdc1...155

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener proxan er i gruppen de nå har kommet frem til at kan gi alvorlige bivirkninger. Les felleskatalogen.no.

Hvilke tablett som virker best må du prøve deg frem til. Når du ikke opplyser om hva du bruker pillene for så blir hele spørsmålet ditt meningsløst.

Anonymkode: fcdc1...155

Jeg trodde de bare var ment mot menstruasjonssmerter som vondt i magen og leddene, så oppgav ikke at det er det jeg bruker de mot.

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har testet bwgge, foretrekker Naproxen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...