Gå til innhold

hvorfor er de i Dubai så rike? pga slaver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan de ha råd til de husene sine? De klærne? og bilene sine? De er så rike at jeg ikke kan tro det, men hvor har de pengene fra?! 
Hijab til 40.000 norske kroner også liksom! Gepard som kjæledyr. 
er det pga de har slaver at de sparer seg for masse utgifter? så hvis vi i Norge begynte å benytte oss av slavearb. så hadde vi kanskje vært like rike?

Anonymkode: e5a50...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har folk fra andre land og jeg gjetter egne folk som jobber for dem. De har ikke lov å vise seg til noen av dem som drar dit på turisme heller ikke i Dubai utenom de områdene de har blitt fortslt de kan oppholde seg. 

Alle som drar til Duabi støtter dette. Ikke at alle vet om dette men om du ikke støtter dette har du faktisk ikke lov å komme inn i landet. Er dokumentar om dette på YouTube. 

Så de er noen jævler hele gjengen der borte i Duabi. Det var en stor sak om dette i Liverpool og ang fotball. Der befolkningen reagerte sterkt på dett eog var i mot at de skulle dra til Duabi. For de som jobber der lever som slaver. De får aldri sett familien sin igjen for pengene de får for arbeider holder nok bare til mat. 

Jada skjulte sider som de jobber på sprengt til å holde skjult. 

Boikott Duabi mener jeg. Om du drar dit nå som du har lest dette støtter du slave arbeid desverre. Har null respekt for Dubai. 

Anonymkode: ce480...63f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles olje. 

Anonymkode: 5d7c6...6ae

Ikke bare det. Les over. 

Anonymkode: ce480...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har folk fra andre land og jeg gjetter egne folk som jobber for dem. De har ikke lov å vise seg til noen av dem som drar dit på turisme heller ikke i Dubai utenom de områdene de har blitt fortslt de kan oppholde seg. 

Alle som drar til Duabi støtter dette. Ikke at alle vet om dette men om du ikke støtter dette har du faktisk ikke lov å komme inn i landet. Er dokumentar om dette på YouTube. 

Så de er noen jævler hele gjengen der borte i Duabi. Det var en stor sak om dette i Liverpool og ang fotball. Der befolkningen reagerte sterkt på dett eog var i mot at de skulle dra til Duabi. For de som jobber der lever som slaver. De får aldri sett familien sin igjen for pengene de får for arbeider holder nok bare til mat. 

Jada skjulte sider som de jobber på sprengt til å holde skjult. 

Boikott Duabi mener jeg. Om du drar dit nå som du har lest dette støtter du slave arbeid desverre. Har null respekt for Dubai. 

Anonymkode: ce480...63f

Hmm, men Dubai/UAE er ikke noe unikt tilfelle her. De fleste rike nasjonene i midtøsten som Saudi-Arabia, Qatar, Bahrain og Kuwait, og flere nasjoner i sørøst Asia benytter seg alle av det som vi i vesten vil klassifisere som slavearbeid.

Anonymkode: 2ca4c...a36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke hvite, så de kan ha slaver uten dømming. 

Anonymkode: 8ba4d...2ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har folk fra andre land og jeg gjetter egne folk som jobber for dem. De har ikke lov å vise seg til noen av dem som drar dit på turisme heller ikke i Dubai utenom de områdene de har blitt fortslt de kan oppholde seg. 

Alle som drar til Duabi støtter dette. Ikke at alle vet om dette men om du ikke støtter dette har du faktisk ikke lov å komme inn i landet. Er dokumentar om dette på YouTube. 

Så de er noen jævler hele gjengen der borte i Duabi. Det var en stor sak om dette i Liverpool og ang fotball. Der befolkningen reagerte sterkt på dett eog var i mot at de skulle dra til Duabi. For de som jobber der lever som slaver. De får aldri sett familien sin igjen for pengene de får for arbeider holder nok bare til mat. 

Jada skjulte sider som de jobber på sprengt til å holde skjult. 

Boikott Duabi mener jeg. Om du drar dit nå som du har lest dette støtter du slave arbeid desverre. Har null respekt for Dubai. 

Anonymkode: ce480...63f

For noe tull, er du på fylla?

UAE har sin rikdom fra olje, handel og finans. Føderasjonen er ikke så gammel, den ble grunnlagt i 1971.

Det er stor arbeidsinnvandring i Emiratene og de tjener bra i forhold til i hjemlandet. Akkurat som utlendinger gjør her i Norge. 

Jeg fikk høre en historie fra sjømannspresten i Dubai for noen år siden. Kirken hadde ansatt ett ektepar som vaktmester og vaskehjelp. De kom fra Bangladesh. Da de hadde bodd i huset de fikk disponere av kirken noen mnd, så var det enda ei ny dame der også. Sjømannspresten og de andre norske trudde det ekteparet hadde besøk fra hjemlandet og det var jo greit. Denne dama ble jo der i flere uker og til slutt kom det frem at det ekteparet tjente så himla godt at de hadde ansatt sin egen hushjelp. 

Jeg har kjørt bil på kryss og tvers i UAE og snakket med mange som var der på arbeidsvisum. Det var ikke en eneste av de som klaget. Det de evt klaget på var at de bare fikk lov å jobbe i en tidsbestemt periode på 2 år. Da måtte de reise hjem igjen, så andre fikk muligheten også.

Jeg har vært i Emiratene flere ganger IG fler skal det bli. Det er ett fantastisk flott land og turister kan ferdes akkurat hvor de vil uten problemer.

Reis dit selv og finn ut av det selv før du kommer med sånt vås.

Anonymkode: aa177...7a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor er så mange nordmenn så forbanna dumme? Er de unnfanget i fylla?"

Anonymkode: 3c132...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke hvite, så de kan ha slaver uten dømming. 

Anonymkode: 8ba4d...2ad

Du kan alltid snakke dritt om hvite. Det er aldri rasisme.

 

🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Reis dit selv og finn ut av det selv før du kommer med sånt vås.

Anonymkode: aa177...7a0

Du finner ikke ut av slike ting ved å reise dit, noe du demonstrerer godt med alle de kunnskapsløse påstandene dine. Turisme utgjør i dag 20% av UAEs brutto nasjonalprodukt, som er mer enn olje utgjør for Norge. Når du tror et ektepar som er ansatt av en nødvendigvis utenlandsk sjømannskirke er representativ for hva arbeidsinnvandrere tjener i UAE viser du til fulle hvor naiv du er.

Anonymkode: 3a164...a0c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull, er du på fylla?

UAE har sin rikdom fra olje, handel og finans. Føderasjonen er ikke så gammel, den ble grunnlagt i 1971.

Det er stor arbeidsinnvandring i Emiratene og de tjener bra i forhold til i hjemlandet. Akkurat som utlendinger gjør her i Norge. 

Jeg fikk høre en historie fra sjømannspresten i Dubai for noen år siden. Kirken hadde ansatt ett ektepar som vaktmester og vaskehjelp. De kom fra Bangladesh. Da de hadde bodd i huset de fikk disponere av kirken noen mnd, så var det enda ei ny dame der også. Sjømannspresten og de andre norske trudde det ekteparet hadde besøk fra hjemlandet og det var jo greit. Denne dama ble jo der i flere uker og til slutt kom det frem at det ekteparet tjente så himla godt at de hadde ansatt sin egen hushjelp. 

Jeg har kjørt bil på kryss og tvers i UAE og snakket med mange som var der på arbeidsvisum. Det var ikke en eneste av de som klaget. Det de evt klaget på var at de bare fikk lov å jobbe i en tidsbestemt periode på 2 år. Da måtte de reise hjem igjen, så andre fikk muligheten også.

Jeg har vært i Emiratene flere ganger IG fler skal det bli. Det er ett fantastisk flott land og turister kan ferdes akkurat hvor de vil uten problemer.

Reis dit selv og finn ut av det selv før du kommer med sånt vås.

Anonymkode: aa177...7a0

Da har du falt for regimets fasade. De viser det de vil du skal se, og det er ikke arbeidere på slavekontrakter. De du snakket med har neppe hatt noe mulighet til å si noe mer enn det regimet vil.

Du vil ikke finne mye regimekritikk i Nord-Korea heller, om du reiser dit som turist. De er derimot ivrige på å vise deg det de selv er stolte av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare det. Les over. 

Anonymkode: ce480...63f

😂😂😂😂😂 Ja, innlegget over ga en flott analyse av rikdommen i Dubai 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utlendinger som vil gjemme unna og leve av sine kriminelle penger flytter alltid til Dubai.

Dette gjelder alt fra narkobaroner til korrupte politiker og ranere.

For eksempel Nordea som ble frastjålet 60 millioner i Block Watne-saken. Hvor endte pengene? I Dubai. Og noen lever livets glade dager på disse pengene.

Hadde den danske svindel-dama dratt til Dubai hadde hun vært både fri og rik akkurat nå.

Anonymkode: b1767...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du finner ikke ut av slike ting ved å reise dit, noe du demonstrerer godt med alle de kunnskapsløse påstandene dine. Turisme utgjør i dag 20% av UAEs brutto nasjonalprodukt, som er mer enn olje utgjør for Norge. Når du tror et ektepar som er ansatt av en nødvendigvis utenlandsk sjømannskirke er representativ for hva arbeidsinnvandrere tjener i UAE viser du til fulle hvor naiv du er.

Anonymkode: 3a164...a0c

Kverulant er vel navnet ditt. 

Anonymkode: aa177...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles olje. 

Anonymkode: 5d7c6...6ae

Kun 3% sv økonomien deres er olje. Jeg tror nok de indirekte tjener på at naboemirater tjener mye på olje og legger igjen  penger i Dubai. 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan de ha råd til de husene sine? De klærne? og bilene sine? De er så rike at jeg ikke kan tro det, men hvor har de pengene fra?! 
Hijab til 40.000 norske kroner også liksom! Gepard som kjæledyr. 
er det pga de har slaver at de sparer seg for masse utgifter? så hvis vi i Norge begynte å benytte oss av slavearb. så hadde vi kanskje vært like rike?

Anonymkode: e5a50...aae

Ja. Hvis vi gav helt blaffen i sosial dumping ville vi vært mye rikere. Vi kunne hatt snekkere og sykepleiere fra Kongo og Bangladesh som jobbet for null og niks. Da ville vi frigjort masse penger til dyre skaut og hatt gaupe som kjeledyr. (Vi måtte gitt blaffen i faunaen også da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull, er du på fylla?

UAE har sin rikdom fra olje, handel og finans. Føderasjonen er ikke så gammel, den ble grunnlagt i 1971.

Det er stor arbeidsinnvandring i Emiratene og de tjener bra i forhold til i hjemlandet. Akkurat som utlendinger gjør her i Norge. 

Jeg fikk høre en historie fra sjømannspresten i Dubai for noen år siden. Kirken hadde ansatt ett ektepar som vaktmester og vaskehjelp. De kom fra Bangladesh. Da de hadde bodd i huset de fikk disponere av kirken noen mnd, så var det enda ei ny dame der også. Sjømannspresten og de andre norske trudde det ekteparet hadde besøk fra hjemlandet og det var jo greit. Denne dama ble jo der i flere uker og til slutt kom det frem at det ekteparet tjente så himla godt at de hadde ansatt sin egen hushjelp. 

Jeg har kjørt bil på kryss og tvers i UAE og snakket med mange som var der på arbeidsvisum. Det var ikke en eneste av de som klaget. Det de evt klaget på var at de bare fikk lov å jobbe i en tidsbestemt periode på 2 år. Da måtte de reise hjem igjen, så andre fikk muligheten også.

Jeg har vært i Emiratene flere ganger IG fler skal det bli. Det er ett fantastisk flott land og turister kan ferdes akkurat hvor de vil uten problemer.

Reis dit selv og finn ut av det selv før du kommer med sånt vås.

Anonymkode: aa177...7a0

Så det er bare vås, alt det som menneskerettighetsorganisasjoner rapporterer? Fremmedarbeidere blir ikke fratatt pass, og det er helt uvanlig at de blir mishandlet? 

https://www.google.no/amp/hrbrief.org/2016/11/culture-slavery-domestic-workers-united-arab-emirates/amp/

https://www.hrw.org/report/2014/10/22/i-already-bought-you/abuse-and-exploitation-female-migrant-domestic-workers-united

»The UAE authorities in 2014 aggressively restricted the rights of freedom of expression, association, and assembly, cracking down on dissidents and anyone considered a threat to national security,»

https://www.hrw.org/news/2015/01/29/uae-repression-all-fronts

Du virker ganske naiv som tenker at arbeidsmigranter ville betrodd seg til deg om arbeidsforholdene var dårlige.

Anonymkode: e6998...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...