Gå til innhold

Nye stesøsken og julegaver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Kattugla skrev:

Det blir feil, hans samboer må selvfølgelig kreve av sin eks at han - og hele hans familie - gir likt til barna til ts... 😄

Det blir et Kinderegg hver på alle til slutt....Folk, assa!!! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjøper til dine barn, så ber du far ordne fra sine barn til stebarna, søskengave. Send med en oppmerksomhet til huset fra ditt hus, en pose twist eller noe, som barna tar med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å gi hennes barn gaver, rareste jeg har hørt. Dette er jo noe faren deres må ordne; kjøpe julegaver som de kan gi til stesøskenene. 

Anonymkode: 124eb...a6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er teit. Det er ikke dine unger og man kjøper mest til sine egne. Synes dog at de kan få en liten oppmerksomhet for å vise velvilje. Tross alt er det barn som dine bør sammen med i perioder.

Anonymkode: 5d81e...b69

Men da er det vel faren sitt ansvar å kjøpe disse gavene?

Anonymkode: 124eb...a6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper gaver til dine barn og skriver hilsen mamma. Stebarna hans skal selvfølgelig ikke ha noe gave fra deg, det er ikke din jobb.

Herregud, røyker han fleinsopp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BearMama
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min eks har giftet seg med ei dame med to barn tidligere. Eksen bor med sin nye kone og barna hennes. Mine barn skal reise til far å feire jul i år, og skal ha med seg noen av julegavene sine dit. Min eks har gitt meg beskjed om at alle barna skal behandles likt, og at han forventer at jeg sender med tilsvarende gaver til de to andre barna. De har liten familie, så det var grunnen.

Jeg har dårlig råd, og har nå bare halvparten å kjøpe gaver for til hvert barn, siden 2 er blitt til fire.

I tillegg må jeg kjøpe ekstra gave som tilsvarer gaven barna mine får fra min mor, min bror og fra søsken.

Trenger tips her til hvordan jeg skal løse dette. Noen ideer om en fellesgave (mine barn er 5 og 7, hennes er 7 og 9)

Hvordan kan jeg smidigst (og billigst) mulig løse dette?

Anonymkode: bca83...c73

Hva faen? Du skal da ikke gi hans stebarn noe🐒

Ærlig talt. De har ikke noe med deg å gjøre. Du kjøper til dine egne barn og that’s it. 

Hadde vært noe annet om det var dine stebarn. Men barna til nye dama hans? Hell no🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg er spesielt. 

Jeg har et barn og samboeren min har to barn. Når barna til samboeren er hos oss i jula, så sender ikke moren med gaver hit. Og det motsatte. 

I år er barna oss den andre forelderen. Gavene fra oss og familien min og samboers blir her. 

Anonymkode: d2c2b...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir altfor drøyt altså, du skal selvfølgelig ikke kjøpe gave til stebarna hans..GUD

Anonymkode: dbf73...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min eks har giftet seg med ei dame med to barn tidligere. Eksen bor med sin nye kone og barna hennes. Mine barn skal reise til far å feire jul i år, og skal ha med seg noen av julegavene sine dit. Min eks har gitt meg beskjed om at alle barna skal behandles likt, og at han forventer at jeg sender med tilsvarende gaver til de to andre barna. De har liten familie, så det var grunnen.

Jeg har dårlig råd, og har nå bare halvparten å kjøpe gaver for til hvert barn, siden 2 er blitt til fire.

I tillegg må jeg kjøpe ekstra gave som tilsvarer gaven barna mine får fra min mor, min bror og fra søsken.

Trenger tips her til hvordan jeg skal løse dette. Noen ideer om en fellesgave (mine barn er 5 og 7, hennes er 7 og 9)

Hvordan kan jeg smidigst (og billigst) mulig løse dette?

Anonymkode: bca83...c73

Jeg kjøpte et spill til de, spurte bf hva som kunne være populært. Moren ville ikke ha kontakt med meg. Tror de fikk konfekt den første jula, en gave til huset. Heldigvis ble det raskt slutt på deres forhold. En kvinne som ikke kan prate med en eks som er mor har jeg lite til overs for. 

En annen stemor, som ikke hadde egne barn, men som jeg heldigvis hadde kontakt med, fikk også en liten gave, ikke en dyr ting, men en oppmerksomhet fra barnet. 

Det er egentlig fars oppgave å kjøpe gaver til sin nye familie, også fra barna. 

 

Endret av Jytte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Parasoll skrev:

Troll. Fatter ikke at noen gikk på denne 

Mange spesielle og urimelige folk, dette kan faktisk være sant.

Anonymkode: d9f8b...ca2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far er da ansvarlig for å kjøpe like mange gaver. At barna skal behandles likt er noe han og sin samboer er enig om, ikke dere 3. Forskjellen kom da han involverte flere barn, ergo hans oppgave å balansere utfordringene som kommer ved dette 

Anonymkode: fadbf...2fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir helt feil... Min eks har blitt samboer i år, og hun har to barn. Jeg kommer ikke til å kjøpe gaver til hennes barn med mindre vi en eller annen gang kommer til å feire juleaften sammen alle sammen. Men så kommer jeg heller ikke til å sende med julegaver til barna fra meg og min familie når de feirer hos faren heller. De gavene blir åpnet hos meg. Og det samme motsatt vei. jeg vil ha oversikt over hva barna får og fra hvem.

Forslag til løsning: kjøp et billig familiespill til alle barna som du sender med. Så lar du barna åpne gaver fra deg og din familie når de er hos deg enten før eller etter juleaften.

Anonymkode: 0401c...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og akkurat dette innlegg viser hvorfor noen barn MÅ ha to julaftener.  Vil aldri ha sendt gaver fra meg og min familie da. De kan åpne de før de drar så får de riktig antall gaver fra far/stemor når de kommer seg ditt.  Enkelt og greit.  Makan. 

Anonymkode: a3307...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...