AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #1 Skrevet 24. november 2018 Min eks har giftet seg med ei dame med to barn tidligere. Eksen bor med sin nye kone og barna hennes. Mine barn skal reise til far å feire jul i år, og skal ha med seg noen av julegavene sine dit. Min eks har gitt meg beskjed om at alle barna skal behandles likt, og at han forventer at jeg sender med tilsvarende gaver til de to andre barna. De har liten familie, så det var grunnen. Jeg har dårlig råd, og har nå bare halvparten å kjøpe gaver for til hvert barn, siden 2 er blitt til fire. I tillegg må jeg kjøpe ekstra gave som tilsvarer gaven barna mine får fra min mor, min bror og fra søsken. Trenger tips her til hvordan jeg skal løse dette. Noen ideer om en fellesgave (mine barn er 5 og 7, hennes er 7 og 9) Hvordan kan jeg smidigst (og billigst) mulig løse dette? Anonymkode: bca83...c73
Gjest duftlyset Skrevet 24. november 2018 #2 Skrevet 24. november 2018 (endret) Min mor har aldri gitt julegaver til mine stesøsken hos min far. Det synes jeg er å forlange for mye. Du har jo ingenting med hans nye kones barn å gjøre? Dette synes jeg blir for dumt. Endret 24. november 2018 av duftlyset
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3 Skrevet 24. november 2018 Dette blir for drøyt. Om du IKKE kjenner barna hennes i det hele tatt så bruker du dine penger på gaver til dine barn. Om du har truffet hennes barn og kjenner de litt holder det leeenge med en liten oppmerksomhet (om du føler at du vil og orker det!) Anonymkode: c4168...2d6 26
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #4 Skrevet 24. november 2018 Han er teit. Det er ikke dine unger og man kjøper mest til sine egne. Synes dog at de kan få en liten oppmerksomhet for å vise velvilje. Tross alt er det barn som dine bør sammen med i perioder. Anonymkode: 5d81e...b69 11
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #5 Skrevet 24. november 2018 Nei vettu hva. Du skal da ikke kjøpe gaver til stebarna, dette er faktisk han og mor sin oppgave. Anonymkode: 12909...84d 18
Kattugla Skrevet 24. november 2018 #6 Skrevet 24. november 2018 (endret) Latterlig. Hvis han vil at hans stebarn får kompensasjon for at de får færre gaver enn hans egne barn, får han selv sørge for å kjøpe ekstra gaver til de, det er han som er i et forhold til deres mor og bor sammen med de - ikke du! Endret 24. november 2018 av Kattugla 23
Rotemor Skrevet 24. november 2018 #7 Skrevet 24. november 2018 Helt tåpelig. Du har ikke noe ansvar for hans stebarn. For noe tøv. Du har vel ikke tenkt til å imøtekomme han på dette? 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #8 Skrevet 24. november 2018 Ikke ta imot beskjeder fra eksmannen din. Du kjøper til dine barn. Den nye kona til sine barn. Hva eksmannen din gjør får bli hans sak. Anonymkode: 51f3c...48d 15
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #9 Skrevet 24. november 2018 Også en problemstilling i mine, dine og våre, og nå også hennes og hans. Verden er gal. Selvfølgelig kjøper du ikke noe til hennes fra tidligere. Hvor skal dette ende tro? Så mye rart. Du kjøper til dine. Du har ingenting med de barna å gjøre. Det har ingen på din side av familien heller. Du er ikke så dum at du går med på dette? Nå må du bruke hodet! Anonymkode: 6428a...591 8
Diamant20 Skrevet 24. november 2018 #10 Skrevet 24. november 2018 Da tror jeg at jeg ville latt barna åpnet pakkene fra meg og min familie hos meg. Du har ikke super god råd og eksen krever at alle får likt, da løser du det ved at de kun får gavene fra hans og eventuelt stemor sin familie der borte. Du vil vel også se hva barna dine får fra egen familie og det er jo fint om noen av gavene er hos deg også. 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #11 Skrevet 24. november 2018 😂 Eksen din kan jo ikke være helt vel bevart. Selvsagt skal du ikke kjøpe gaver av lik verdi til hans stebarn som du gjør til dine egne! Jeg syntes tanken om likhet for barna som feirer jul sammen er fin, men dette er opp til barnas mor og far og jevne ut (og stefaren, dersom han ønsker det) Stefars eks har ingenting med dette å gjøre. At barna tar med seg en gave til sine nye stesøsken er jo fint, men da bare en liten oppmerksomhet. Her må du bare snakke med far og fortelle at gaver til hans nye kones barn ikke er ditt ansvar. Ferdig snakka! Anonymkode: 2bf13...416 13
Sirah Skrevet 24. november 2018 #12 Skrevet 24. november 2018 8 minutter siden, Diamant20 skrev: Da tror jeg at jeg ville latt barna åpnet pakkene fra meg og min familie hos meg. Du har ikke super god råd og eksen krever at alle får likt, da løser du det ved at de kun får gavene fra hans og eventuelt stemor sin familie der borte. Du vil vel også se hva barna dine får fra egen familie og det er jo fint om noen av gavene er hos deg også. Dette. Dine gaver (fra deg og din familie) hos deg, fars gaver hos far. For å vise velvilje kan du jo sende med en liten gave til barna dine (og tilsvarende til de to andre) som kan åpnes på selve julaften. Da hadde jeg bare kjøpt en liten ting til alle sammen. En DVD eller noe tilsvarende. Eventuelt et brettspill eller noe de kan kose seg med alle sammen 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #13 Skrevet 24. november 2018 Det er da helt urimelig. Med stesøsken så følger det også med at barna får ulikt antall gaver. Du kjenner ikke dine barns stesøsken, og skal selvsagt ikke gi lik gave til dem som til dine egne barn. Aldri i livet! Anonymkode: 580a4...640 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #14 Skrevet 24. november 2018 Du kjøper til dine barn, ferdig med det Om x-en din og den nye kona hans blir sure, så kan de jaggu meg bare bli det også. Det er overhodet ikke ditt problem! Jeg ønsker deg en riktig god jul Ts ♥️ Anonymkode: a73dd...cbe 2
Muskath Skrevet 24. november 2018 #15 Skrevet 24. november 2018 Hvis eksen din tror at hans stebarn får for lite gaver, så får han kjøpe ekstra gaver til dem da! 2
Rotemor Skrevet 24. november 2018 #16 Skrevet 24. november 2018 Krever han det samme av sin kones familie? At de kjøper likt til dine barn? Svaret er neppe «ja». 7
Gneis Skrevet 24. november 2018 #17 Skrevet 24. november 2018 Jeg håper du tuller, eller vent... kanskje han tuller med deg. Problemstillingen er uansett til å le av. 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #18 Skrevet 24. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min eks har giftet seg med ei dame med to barn tidligere. Eksen bor med sin nye kone og barna hennes. Mine barn skal reise til far å feire jul i år, og skal ha med seg noen av julegavene sine dit. Min eks har gitt meg beskjed om at alle barna skal behandles likt, og at han forventer at jeg sender med tilsvarende gaver til de to andre barna. De har liten familie, så det var grunnen. Jeg har dårlig råd, og har nå bare halvparten å kjøpe gaver for til hvert barn, siden 2 er blitt til fire. I tillegg må jeg kjøpe ekstra gave som tilsvarer gaven barna mine får fra min mor, min bror og fra søsken. Trenger tips her til hvordan jeg skal løse dette. Noen ideer om en fellesgave (mine barn er 5 og 7, hennes er 7 og 9) Hvordan kan jeg smidigst (og billigst) mulig løse dette? Anonymkode: bca83...c73 Dette tror jeg rett og slett ikke på! Anonymkode: 6dcd0...7e5 6
Gjest Karkta Skrevet 24. november 2018 #19 Skrevet 24. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min eks har giftet seg med ei dame med to barn tidligere. Eksen bor med sin nye kone og barna hennes. Mine barn skal reise til far å feire jul i år, og skal ha med seg noen av julegavene sine dit. Min eks har gitt meg beskjed om at alle barna skal behandles likt, og at han forventer at jeg sender med tilsvarende gaver til de to andre barna. De har liten familie, så det var grunnen. Jeg har dårlig råd, og har nå bare halvparten å kjøpe gaver for til hvert barn, siden 2 er blitt til fire. I tillegg må jeg kjøpe ekstra gave som tilsvarer gaven barna mine får fra min mor, min bror og fra søsken. Trenger tips her til hvordan jeg skal løse dette. Noen ideer om en fellesgave (mine barn er 5 og 7, hennes er 7 og 9) Hvordan kan jeg smidigst (og billigst) mulig løse dette? Anonymkode: bca83...c73 Da hadde jeg sent med dem et par gaver, så hadde jeg feiret jul når de kommer hjem. Fortell dem at dere skal ha egen julefeiring med gavene fra din side når de kommer hjem. Da er det han ( og det skulle bare mangle ) som må sørge for at vekten av gaver er like for alle barna.
Kattugla Skrevet 24. november 2018 #20 Skrevet 24. november 2018 2 minutter siden, Rotemor skrev: Krever han det samme av sin kones familie? At de kjøper likt til dine barn? Svaret er neppe «ja». Det blir feil, hans samboer må selvfølgelig kreve av sin eks at han - og hele hans familie - gir likt til barna til ts... 😄 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå