AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #1 Del Skrevet 24. november 2018 Hadde dere godtatt at mottaker av julegaver ber dere om å ikke skrive avsender på gaven? Ungen tror på nissen så må for all del ikke få vite at gaven er fra oss. Anonymkode: 87215...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest duftlyset Skrevet 24. november 2018 #2 Del Skrevet 24. november 2018 Gaver fra julenissen iallfall foreldrene fikset selv. Fra alle andre skrives mottaker på, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 24. november 2018 #3 Del Skrevet 24. november 2018 Vil jo ikke skape konflikt eller ta bort magien det er å tro på nissen. De sier det blir for mange gaver dersom de skal kjøpe egne gaver fra nissen, derfor sier de at alle gavene er fra nissen. Litt rart at ungen ikke skal få vite at vi har tenkt på han og kjøpt en gave. Noen andre som har opplevd lignende? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 24. november 2018 #4 Del Skrevet 24. november 2018 Jeg er forresten TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest duftlyset Skrevet 24. november 2018 #5 Del Skrevet 24. november 2018 Hos oss er det vanlig å få én gave fra nissen. Det trenger ikke være noe stort, som regel noe til 100-200 kr, en bok eller noe annet de trenger. Resten er merket fra mottaker. Synes det er merkelig at de tenker slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 24. november 2018 #6 Del Skrevet 24. november 2018 Ja, jeg synes også det er rart, derfor jeg lurer litt på om noen vet om andre som gjør det på denne måten? Betyr avsender av gaven ingenting? Skjønner jo at unger kanskje ikke bryr seg så mye om hvem som har gitt dem gaven, forventer heller ingen takk eller at ungen skal huske hva han har fått av oss blant alle gavene. Så ja hadde blitt glad for å høre hva andre hadde sagt eller gjort i lignende situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #7 Del Skrevet 24. november 2018 Det vi gjorde var at nissen kom og ga en liten gave til hver. Hovedgavene vi kjøpte var fra oss. Anonymkode: 57b89...b50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 24. november 2018 #8 Del Skrevet 24. november 2018 Ok var de gavene nissen delte ut fra andre familiemedlemmer også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #9 Del Skrevet 24. november 2018 Blir kvalm av nissen. Anonymkode: 61cfa...f3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 24. november 2018 #10 Del Skrevet 24. november 2018 4 timer siden, duftlyset skrev: Gaver fra julenissen iallfall foreldrene fikset selv. Fra alle andre skrives mottaker på, ja. Dette! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 24. november 2018 #11 Del Skrevet 24. november 2018 (endret) Ja er enig i det, men når mottaker har bedt oss om å ta bort navnet vårt fra gaven. Hadde dere andre gjort det da? Hvordan forsvarer man det når de allerede har bestemt dette. Endret 24. november 2018 av Babushka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 24. november 2018 #12 Del Skrevet 24. november 2018 Hos oss ga nissen bort en liten gave (som foreldrene fikset). resten var fra avsender. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #13 Del Skrevet 25. november 2018 7 timer siden, Diamant20 skrev: Dette! Slik har vi også alltid gjort det. For noe tull at alle gavene skal være fra nissen. Holder vel at nissen har vært innom med en gave. Hadde blitt sur som giver hvis barnet skulle tro min gave også var fra nissen. Tullete greier! Anonymkode: 16024...373 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #14 Del Skrevet 25. november 2018 7 timer siden, Babushka skrev: Ja er enig i det, men når mottaker har bedt oss om å ta bort navnet vårt fra gaven. Hadde dere andre gjort det da? Hvordan forsvarer man det når de allerede har bestemt dette. Synes ikke du trenger å forsvare noe. Bare gi beskjed om hvordan du ønsker å gi/merke gaven og at du kommer til å gjøre det slik. Kanskje denne mottakeren har forhastet seg litt og ikke helt tenkt igjennom hva han/hun har formidlet? Kan jo håpe ihvertfall. Det er helt på tryne å kreve noe som helst som mottaker av en gave. Det er en gave, og du som skal gi gaven bestemmer hva og hvordan. Mottaker kan nekte å ta imot såklart, men "rettighetene" stopper der. Det er innlysende synes jeg. Men, hvis mottakeren er så fastlåst at det blir en stor konflikt må du jo vurdere om det er verdt det. Da jeg var liten tok vi alltid en tlf til nærmeste familie for å takke for gavene etter åpningen. Det er jo koselig for den som gir at gaven blir satt pris på også. Nissegaver hadde ikke vi. Mine barn har fått en gave fra nissen, en liten ekstra ting som mormor sørger for. Itillegg kommer nissen innom for å henge fra seg julestrømpen. Som regel fylt med noe de kan henge fingrene i mens de venter på kvelden. Anonymkode: c2b87...3da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #15 Del Skrevet 25. november 2018 De må da vite hvem de får gaver av for å kunne takke? Hos oss kommer nissen på julaften, og ungene får en gave hver av han, stort sett en leke vi foreldre har kjøpt inn. Resten av gavene står selvfølgelig hvem det er fra, og i dagene etter julaften er vi på julebesøk, og takker for gaver. Det er da folkeskikk! Anonymkode: 5b796...438 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 25. november 2018 #16 Del Skrevet 25. november 2018 7 timer siden, Babushka skrev: Ja er enig i det, men når mottaker har bedt oss om å ta bort navnet vårt fra gaven. Hadde dere andre gjort det da? Hvordan forsvarer man det når de allerede har bestemt dette. Jeg hadde ignorert det og satt på klistrelapp så de ikke kan klippe den av. Hvis de hadde sagt noe så hadde jeg bare sagt jeg glemte det helt. Maksn til sære krav fra folk, de skal faen meg være glad noen gidder å kjøpe gave til ungen deres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 25. november 2018 #17 Del Skrevet 25. november 2018 Takk for svar, veldig fint å vite at ikke bare er jeg som synes dette er rart. Har jo lagt tanke bak gaven og føles helt feil at ungen ikke skal vite at familie osv har tenkt på å kjøpt en gave til han til jul. Hva om andre barn forteller hva de har fått fra andre så kommer alt hans fra nissen? Eller snakker ikke barn om sånt, han er nemlig ikke så liten heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvario Skrevet 25. november 2018 #18 Del Skrevet 25. november 2018 14 timer siden, Babushka skrev: Vil jo ikke skape konflikt eller ta bort magien det er å tro på nissen. De sier det blir for mange gaver dersom de skal kjøpe egne gaver fra nissen, derfor sier de at alle gavene er fra nissen. Litt rart at ungen ikke skal få vite at vi har tenkt på han og kjøpt en gave. Noen andre som har opplevd lignende? Dette høres snodig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 25. november 2018 #19 Del Skrevet 25. november 2018 De har nok gjort det på denne måten alltid, men da har ikke ungen kunnet noen bokstaver sikkert ikke fått med seg til/fra lappen. Derfor det ble så viktig å fjerne navnet iår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 25. november 2018 #20 Del Skrevet 25. november 2018 Dette er noe av det rareste jeg har hørt. I min familie har vi alltid vært nøye på å få med oss hvem som har gitt hva slik at man i de påfølgende juleselskapene i romjula har kunnet takke ordentlig for gavene. Det er ikke alle andres ansvar å kjøpe gaver fra nissen fordi foreldrene synes det blir for dyrt, altså. Og det med at alle gavene er fra nissen - vil ikke barnet stusse på at alle andre får gaver fra besteforeldre, tanter og onkler? Og føle at den har "gått glipp av" dem, og ønske dem i tillegg? Tror dette er å skyte seg selv i foten for fremtiden altså... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå