Gå til innhold

Begynner å mislike bønder sterkt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, magikeren skrev:

Det er alltid de mest meningssterke, overkjørende og ekstreme som skriker høyest på sosiale medier. Det gjelder om det er religiøse, bønder, frp-ere, feminister eller hvilken som helst gruppe du kan komme på. Majoriteten som er mer milde i meningene har selvsagt ikke behov for å skrive stort på fb. Det vil da virke som om folkegrupper er mer ekstreme enn de er

De er ekstreme asså! Skikkelig aggressive og rett og slett lavpannet. Jeg hadde ikke skrevet det om jeg ikke nå har fulgt dem i et par år. Lite smarte og empatiske. Grådige, gjerrige og egoistiske. Hørte tidligere at flere ikke tålte bønder. Nå skjønner jeg dem godt! De må huske at det er takket være oss forbrukere at de kan drive driften! Men de hater alt og alle som bare stiller ett kritisk spørsmål, som trår noen meter langs en skogsvei de kun bruker to ganger i året, og oss som forsvarer dyr som ulv og gaupe. Kan tro jeg vil støtte dem. Nei, det vil jeg ikke lengre nei. 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

De er ekstreme asså! Skikkelig aggressive og rett og slett lavpannet. Jeg hadde ikke skrevet det om jeg ikke nå har fulgt dem i et par år. Lite smarte og empatiske. Grådige, gjerrige og egoistiske. Hørte tidligere at flere ikke tålte bønder. Nå skjønner jeg dem godt! De må huske at det er takket være oss forbrukere at de kan drive driften! Men de hater alt og alle som bare stiller ett kritisk spørsmål, som trår noen meter langs en skogsvei de kun bruker to ganger i året, og oss som forsvarer dyr som ulv og gaupe. Kan tro jeg vil støtte dem. Nei, det vil jeg ikke lengre nei. 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

Du har fulgt med på bøndene noen år? Hvor mange av dem har du sett meningen til? 5, 20, 50? Vet du hvor mange bønder det er i landet? Det er mer enn 50, for å si det sånn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at jeg kjenner bønder privat da jeg er omringet av gårder her. Jeg vet hva som er hva. 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

Beklager, men det gikk ikke klart frem av HI at du var spesielt godt orientert om landbruk generelt og ferdsel på innmark spesielt.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså sånn er politikken. Det er ikke bondens feil at politikken krever mer dyr på mindre plass for å kunne tjene til livets opphold. Alle ville vel hatt færre dyr og å kunne hatt mer tid til disse. Tilfelle du ikke har lagt merke til det så har småbøndene blitt borte fordi det ikke er liv laga lenger. dette inkluderer hest. Det var mye mer hest før. Jeg fikk faktisk betalt for å ri/kjøre hester fordi folk hadde råd til å ha mer hest. Hest er jo ikke akkurat noen god inntekstskilde. Kun store gårdsdrifter klarer seg nå. Og de er presset til å gjøre som de gjør. Send dine takk til sylvi listhaug som raserte landbrukspolitikken. Hun og flere, det var faktisk synkende dyrebestand før hennes tid også. 

Anonymkode: cc469...afd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, magikeren skrev:

Du har fulgt med på bøndene noen år? Hvor mange av dem har du sett meningen til? 5, 20, 50? Vet du hvor mange bønder det er i landet? Det er mer enn 50, for å si det sånn

Det er veldig mange i de gruppene. Det er et par glupe i hver. Jeg hadde ikke giddet å lage denne tråden om det var et par brødhuer. Eller 50 eller 100. Dette skrev jeg under Skråblikk av en grunn. Jeg vet unntakene fins. Majoriteten er som jeg har beskrevet dem. Slutt å motsi bare for å motsi. Undersøk saken selv da vel. 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATV kan slite mer enn man tror på veier, og kan skade terrenget. Det kan også være høstsådde arealer du går på, og det blir selvfølgelig ikke populært. Skogområder og lignende utmark kan du derimot gå fritt på så lenge du ikke forsøpler eller sliter unødvendig på naturen, denne retten er regulert av allemannsretten som overstyrer eiendomsretten. En bonde som eier skog som ikke er dyrket mark kan dermed ikke nekte turgåere å ferdes der.

Anonymkode: 1a794...f72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså sånn er politikken. Det er ikke bondens feil at politikken krever mer dyr på mindre plass for å kunne tjene til livets opphold. Alle ville vel hatt færre dyr og å kunne hatt mer tid til disse. Tilfelle du ikke har lagt merke til det så har småbøndene blitt borte fordi det ikke er liv laga lenger. dette inkluderer hest. Det var mye mer hest før. Jeg fikk faktisk betalt for å ri/kjøre hester fordi folk hadde råd til å ha mer hest. Hest er jo ikke akkurat noen god inntekstskilde. Kun store gårdsdrifter klarer seg nå. Og de er presset til å gjøre som de gjør. Send dine takk til sylvi listhaug som raserte landbrukspolitikken. Hun og flere, det var faktisk synkende dyrebestand før hennes tid også. 

Anonymkode: cc469...afd

De vil kun tjene penger og blåser i dyrenes ve og vel. Vet du at dyr får sterke reaksjoner når de skal til slakting? Vet du at kalvene blir tatt vekk fra kuene rett etter fødsel? Alt som står i hodet på bøndene er å tjene mest mulig og spare mest mulig. Skjønner ikke hvorfor dere forsvarer dem? Tror bare ikke at dere vet hva som skjer på gårdsbruk. 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ATV kan slite mer enn man tror på veier, og kan skade terrenget. Det kan også være høstsådde arealer du går på, og det blir selvfølgelig ikke populært. Skogområder og lignende utmark kan du derimot gå fritt på så lenge du ikke forsøpler eller sliter unødvendig på naturen, denne retten er regulert av allemannsretten som overstyrer eiendomsretten. En bonde som eier skog som ikke er dyrket mark kan dermed ikke nekte turgåere å ferdes der.

Anonymkode: 1a794...f72

Nei, de kan ikke det. Helt riktig. Men sure som faen blir de likevel. Atv sliter aldeles ikke på en skogsvei de bruker to ganger i året. Nå må du rulle inn. Ikke forsvar og unnskyld sånt piss. Å ri på disse veiene utgjør ingen skade, det sier seg selv. De behandler forbrukere utrolig dårlig. Skriv noe når du vet hva du snakker om. 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har sjelden møtt så dumme, eiegode og særdeles lite empatiske mennesker. Er med i to grupper på Facebook og kjenner flere privat da det er flere gårder rundt her. Prøv å gå på jordet deres, og da mener jeg på denne tiden og når det ikke er noen osv der. De står og roper at en skal ha seg vekk.

De sier også skog og skogsveier, og klikker i vinkel om en bruker disse til å ri hester på. De setter opp bommer osv, og blir enda mer rasende om en skulle kjøre et tur med Atv. Ingenting blir ødelagt, men kjettinger og kommer setter de opp. 

Ikke kan de skrive heller, og bare gjør på alle skrivefeil de presterer. Alle har ikke dysleksi! De fordømmer og hetser veganere og alle som stiller kritiske spørsmål. De legger ut bilder av fks et dyr hvor barnet deres eller seg selv koser dette dyret, og under står det fks at de må kose og stelle pent med juleribba/pinnekjøttet og biffen. Hva faen feiler dem? 

Det står dyra i bås og på minimalt med plass halve året. Det er dyreplageri uten tvil. Kyllinger som er stuet sammen så de knapt kan røre seg. Bilder av flådde dyr. De dem kosa med før slakt. 

De syter over ulv og gaupe, men de gidder ikke kjøpe hunder som det faktisk nå drives avl på og som skremmer ulver. Giddaløse egoistiske gjerriknarker. Ja, jeg mener det. Fått dem langt opp i halsen. Jeg vurderer sterkt å bli vegetarianer etter å ha erfart hvor ufyselige de aller fleste av dem er. 

 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

Tror kanskje eiesyk er ordet du er ute etter. https://ordbok.uib.no/eiegod

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de kan ikke det. Helt riktig. Men sure som faen blir de likevel. Atv sliter aldeles ikke på en skogsvei de bruker to ganger i året. Nå må du rulle inn. Ikke forsvar og unnskyld sånt piss. Å ri på disse veiene utgjør ingen skade, det sier seg selv. De behandler forbrukere utrolig dårlig. Skriv noe når du vet hva du snakker om. 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

Nå trenger du jo ikke å la frustrasjonen din overfor bøndene gå utover andre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avskyr bønder selv. Har vokst opp ved siden av en bondegård og det eksisterte ikke gode forhold for dyrene. Dyrene står på båsen hele året, uten mulighet til å gå ute. Moren blir fratatt kalven rett etter fødselen og den blir flasket opp med vanlig melk.

Jeg har sluttet å kjøpe norsk kjøtt og støtter ikke den industrien lengre

Anonymkode: 0e36c...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du dyrker i så stor skala at du er selvforsynt med alt?? Har korn og mølle, så du lager ditt eget mel? Kjøper aldri øl og sprit? Aldri kjøper du en flaske vin eller to? For all mat og drikke du får kjøpt kommer jo fra en bonde, ett eller annet sted i verden.....går vel aldri ull, bomull eller silke heller?? Bare syntetiske materialer???

Og om du er selvforsynt med alt så er du vel en hobby-bonde....

Anonymkode: 5cf5f...0f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Atv sliter aldeles ikke på en skogsvei de bruker to ganger i året. Nå må du rulle inn. Ikke forsvar og unnskyld sånt piss. Å ri på disse veiene utgjør ingen skade, det sier seg selv. De behandler forbrukere utrolig dårlig. Skriv noe når du vet hva du snakker om. 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

Det du skriver her vitner om sånn uvitenhet at det er bare å himle med øynene. ATV og hest er naturligvis skadelig for skogsveger, det ser jo alle som har sett spora de setter. Å gruse en km kan koste noe slikt som 60 000!  Hesten er i tillegg til stor skade for skogen (råte som gjør at tømmeret blir vrak). 
Men én ting skal du ha: du benevner uvedkommende som forbrukere, og det er nettopp det de er: De forbruker og ødelegger andres eiendom uten å gi noe tilbake.

Anonymkode: fc05e...b29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De vil kun tjene penger og blåser i dyrenes ve og vel. Vet du at dyr får sterke reaksjoner når de skal til slakting? Vet du at kalvene blir tatt vekk fra kuene rett etter fødsel? Alt som står i hodet på bøndene er å tjene mest mulig og spare mest mulig. Skjønner ikke hvorfor dere forsvarer dem? Tror bare ikke at dere vet hva som skjer på gårdsbruk. 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

Meget klar over hva som skjer på et gårdsbruk. At kalvene blir tatt fra mora er grusomt. At dyra vet hva som skal skje når de blir kjørt til slakt likeså. Flere har ønsket å få dyrene slaktet hjemme, men reglene tillater det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De vil kun tjene penger og blåser i dyrenes ve og vel. Vet du at dyr får sterke reaksjoner når de skal til slakting? Vet du at kalvene blir tatt vekk fra kuene rett etter fødsel? Alt som står i hodet på bøndene er å tjene mest mulig og spare mest mulig. Skjønner ikke hvorfor dere forsvarer dem? Tror bare ikke at dere vet hva som skjer på gårdsbruk. 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de kan ikke det. Helt riktig. Men sure som faen blir de likevel. Atv sliter aldeles ikke på en skogsvei de bruker to ganger i året. Nå må du rulle inn. Ikke forsvar og unnskyld sånt piss. Å ri på disse veiene utgjør ingen skade, det sier seg selv. De behandler forbrukere utrolig dårlig. Skriv noe når du vet hva du snakker om. 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

Du er jo helt blåst i hode.. skjønner godt at bøndene ikke vl ha deg på jordene sine, du hadde ikke fått gå på mine jorde, min skogsvei, eller noe som helst.. og hadde du tatt deg en ridetur på mine skogsveier, eller latt hundene dine løpe fritt på mine jorder, ja, hadde hadde jeg sprayet hele deg, hesten, hunden, huset ditt og bilen din med møk, av beste sort!!

båndtvang er det noe som heter, så når du er på annenmann eiendom, må du vel ha hundene dine i bånd.. du kan ikke kreve at dine fillebikkjer skal få springe fritt rundt på min mark å drite og pisse?! Du har ingen rett til å mene at bøndenes eiendom er fritt for alle! Da mener jeg huset ditt er fritt for alle, kom å ta dere ett bad! 

Skogsveien kan brukes til mye mer enn det du ser dine smale øyner, og hva vet du om tilstanden på veien, og hvor mye den tåler? Å hva gjør du om du ødelegger noe på veien, kresjer i ett tre med ATVen din? Hvem må rydde i det?! Jo, bonden!  

Hadde vært en annen ting hadde du møtt bonden, spurt om lov, sagt deg villig til å betale en viss sum for å kunne bruke veien, men du skal jo ha akt gratis! 

La meg fortelle deg en ting, du er ikke konge eller dronning her, så jekk deg ned fra den høye hesten, å ta deg en bolle! Nei, forresten! Bollene kommer jo fra bonden....... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var bare ett eksempel. Hvorfor jeg vil mener du? Jeg har tre hunder som elsker å løpe. Jordene er jo fint til det. Hvorfor i huleste skal det plage bonden som bor 200 meter unna, og når jordet ligger brakk? Kan du forklare det for meg? 

Anonymkode: 2dcb2...5d6

Joda, jeg kan forklare deg hvorfor jeg personlig ikke finner meg i at mine jorder brukes som friområde for andres hunder; Først og fremst fordi de kan være høstsådd, selv om noen uvitende sjeler tror de ikke er det, og for det andre fordi jeg selv har en liten hund som går løs på min eiendom og som jeg helst ikke vil at andres digre bikkjer skal sette tenna i nakken på. 

Skaff deg din egen jævla tomt dersom du vil at bikkjene dine skal fly løse! MIN tomt skal du holde deg unna! 

Når det gjelder å gå i skogen er dette selvsagt lov, og jeg tar også fram motorsaga og rydder stier dersom noen gir meg beskjed om at et tre har blåst over ende, på tross av at jeg ikke bruker skogsstiene selv. 

ATV kan du bare drite i å bruke på min tomt, da det både ødelegger grunnen og bråker noe jævlig. 

Dersom du har et SÅ stort behov for å kjøre ATV og la hundene dine løpe fritt rundt så står du fritt til å kjøpe din egne store tomt. 

Anonymkode: efccb...4b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...