Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har et barn på 7 mnd og skal begynne med prevensjon snart.

Har aldri brukt p-piller eller minipiller eller annen hormonprevsnsjon før og lurer på om noen har erfaring med de to typene minipiller i overskriften?

Har lest mye negativt om Cerazette (bivirkninger som depresjon,vektøkning,uren hud og ny graviditet). Noen som har god erfaring?

(Andre prevensjonstyper enn minipiller er av ulike grunner ikke aktuelt for meg).

Anonymkode: 47b9c...44d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blødde mye av begge, men Conludag funket best her. Men merk at du bør være veldig flink til å ta pillen til samme tid, er bare 3 timer slingringsmonn. Valgte til slutt å måle temp istedet :)

Anonymkode: 50c24...f0e

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Blødde mye av begge, men Conludag funket best her. Men merk at du bør være veldig flink til å ta pillen til samme tid, er bare 3 timer slingringsmonn. Valgte til slutt å måle temp istedet :)

Det stemmer ikke på Cerazette. I pakningsvedlegget på Cerazette står det 12 timer :)

Cerazette er ikke en minipille, men ppille med bare gestagen,uten østrogen. 

Jeg begynner selv på Cerazette nå, har en 2 mnd gammel baby. Aldri brukt Cerazette før, men har brukt mange andre typer ppiller og har aldri reagert negativt, så det går nok fint. 

Anonymkode: 7e74d...711

Skrevet

Spiral!

Anonymkode: 83485...996

Skrevet

Conludag er veldig svak,  den hindrer ikke eggløsning og mensen, så den er skumlere hvis man glemme å ta den. 

Med cerazette hadde jeg 4 ustsbile måneder, men nå er den roet seg og fungerer helt perfekt .

Husk at tåler du ikke cerazette, går det ikke bra med pspøryte, pstav eller plaster heller, det har samme mengde hormon 

Anonymkode: 2765c...013

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke på Cerazette. I pakningsvedlegget på Cerazette står det 12 timer :)

Cerazette er ikke en minipille, men ppille med bare gestagen,uten østrogen. 

Jeg begynner selv på Cerazette nå, har en 2 mnd gammel baby. Aldri brukt Cerazette før, men har brukt mange andre typer ppiller og har aldri reagert negativt, så det går nok fint. 

Anonymkode: 7e74d...711

Jeg sa ikke det gjaldt for Cerazette, men Conludag har 3 timer slingringsmonn.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vurdert å bruke temperaturmåling istedet. Eller fortsette med kalendermetoden som jeg tidligere alltid gar brukt. 

Anonymkode: 47b9c...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...