Gå til innhold

Gjenopplive hobbyer fra barndommen


Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere som har gått tilbake til hobbyer de hadde som barn/tenåring og gjenoppdaget gleden ved disse? Selv har jeg begynt å lese igjen etter mange år med andre ting [film, spill, data], og det er så deilig å bare synke sammen i senga eller sofaen med bøker. Som barn kunne jeg lese timevis hver dag, og det er fantastisk å forsvinne i forskjellige verdener og liv igjen. Jeg fullførte en bok for et par dager siden, og da jeg la den fra meg var det nesten som å våkne fra en intens drøm. Måtte bruke noen minutter på å hente meg inn igjen 😂 

Neste steg er å ta opp igjen skrivingen jeg drev med. Elsker å lese historier og å lage egne.

Anonymkode: 3ae00...cf8

  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del er det fargelegging, fargelegging for voksne bøker da. Men er like gøy. Fargela mye da jeg var liten og nesten like mye nå og synes ikk det er en gang barnslig. :) Leste også mye som liten og leser fremdeles mye nå, så det er to hobbyer som går igjen hos meg.

Anonymkode: ba7a1...bab

  • Liker 5
Skrevet

Husker vi hadde sånne plasttråder? Som man laget armbånd og nøkkelringer osv med. Brukte minst 4 tråder, også knøt/flettet man dem på en spesiell måte, så fikk man en lang firkantig "tråd" av det etterhvert.. 
Dårlig å forklare, men ja :P kunne jeg tenkt meg å prøvd igjen. Det

Anonymkode: dfd2b...8b3

  • Liker 2
Skrevet

Ja, klatring som jeg holdt på med i ungdomstiden. Veldig kjekt å være igang igjen! 

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det er hobbyer som aldri liksom har sluppet tak, som lesing og tegning... Også er det de som jeg har tatt opp igjen slik som fargelegging (alene eller sammen med barna som er helt i 100 over fargeleggings-bøkene mine!), og ridning. Hadde aldri trodd jeg skulle ta opp sistnevnte, men jeg kooooooser meg og det har gitt meg en super mestring-følelse  💕

 

ps. skriving og dikt-laging var noe jeg elsket da jeg var liten! Kunne vært morsomt å se om jeg fremdeles har "skrive-ånden" 

Endret av metempsychosis
  • Liker 1
Skrevet
På 28.11.2018 den 10.46, AnonymBruker skrev:

Husker vi hadde sånne plasttråder? Som man laget armbånd og nøkkelringer osv med. Brukte minst 4 tråder, også knøt/flettet man dem på en spesiell måte, så fikk man en lang firkantig "tråd" av det etterhvert.. 
Dårlig å forklare, men ja :P kunne jeg tenkt meg å prøvd igjen. Det

Anonymkode: dfd2b...8b3

Vennskapsarmbånd? :) 

Anonymkode: a94e9...7ba

  • Liker 3
Skrevet
På 28.11.2018 den 10.46, AnonymBruker skrev:

Husker vi hadde sånne plasttråder? Som man laget armbånd og nøkkelringer osv med. Brukte minst 4 tråder, også knøt/flettet man dem på en spesiell måte, så fikk man en lang firkantig "tråd" av det etterhvert.. 
Dårlig å forklare, men ja :P kunne jeg tenkt meg å prøvd igjen. Det

Anonymkode: dfd2b...8b3

Ja den husker jeg. Kunne bruke tøy også. Mener at du bare finger heklet de først og så brukte flere tråder for å lage det flate litt brede armbåndet hvor fargemønsteret gikk i striper på skrå. Jeg mener du bare laget enkel knute (rundt og mellom) på hver tråd med fremste tråd. Etterpå blir det den neste tråden som da ligger som fremste.

Anonymkode: 2a19a...c4c

Skrevet

garn mener jeg ikke tøy :tommelopp:

Anonymkode: 2a19a...c4c

Skrevet

Spilte i skolekorps som barn/tenåring. Når mitt yngste barn skulle begynne i skolekorpset fikk jeg lyst til å prøve meg igjen selv, trodde jeg hadde glemt det meste, men det var utrolig hvor mye som kom fort tilbake med litt øving. Har spilt i voksenkorpset i 10 år nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...