Gå til innhold

Hvor direkte må man være?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde middagsgjester i går og sa på forhånd at det måtte bli en kort kveld fordi jeg måtte tidlig i seng fordi jeg hadde et møte utenfor byen i dag. Det var en uformell middag og hun ene ba seg i grunn selv. De 2 som kom hadde med seg litt mat, så det ble en koltbord med det jeg hadde.  Sist gang dro hun ene kl 23.10 og av den grunn sa jeg fra sist gang at det ble alt for sent for meg. Derfor sa jeg i forhånd fra at jeg måtte legge meg tidlig i går. Kl 21 nevnte hun at hun snart skulle dra, og jeg pustet litt lettet ut. Kl 22.40 i går måtte jeg be henne gå. Hun brukte en evighet på å få på seg jakken og dro rett før kl 23. Jeg ryddet litt og fikk tørket over gulvet. Ca 24 var jeg i seng og i dag måtte jeg opp 05.30. Jeg hadde en vond start på dagen og møtet gikk ganske dårlig. I tillegg skal jeg rett på julebord og har knapt overskudd. Slike ting provoserer meg. Fikk lyst til å ringe og takke for at hun herpa hele dagen min.

Anonymkode: bbcee...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ansvar for ditt eget liv. Du kunne sagt: "Ja, det er nok best. Jeg skal så grytidlig opp i morgen." Når hun nevnte hun skulle gå i 21 tiden. Det er ikke om som hun er grusom party-venninne som holder deg våken hele natta når hun går hjem før 23. Du kunne vært i seng til 23 om du ville, men valgte å starte med gulvvask da i stedet. Da er det din egen feil at du er trøtt. Det er heller ingen som tvinger deg til å ha middagsbesøk i ukedagene. Legg det til helga om det ikke funker for deg i uka. Er ikke verre, liksom.

Anonymkode: 957c6...98b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andysowhat

Hvor direkte og tydelig du må være? Du må være så direkte og tydelig som det trengs for å bli forstått.

ofte med barn har jeg måtte ta de vekk fra situasjonen sette de ned på to stoler som er satt mot hverandre for å så stirre de i øyna og passe på at de ser rett på meg og har deres fulle oppmerksomhet for å komme igjennom. 

Vis situasjonen og menneskene innblandet situasjonen krever det. Så er det det en gjør.

Nå vet du bedre til nestegang. Så tar du steg for at det ikke skjer igjen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 21 når hun nevner at hun snart skal dra: "Ja, det er nok lurt. Jeg skal opp tidlig i morgen skjønner du."  *Venter i 5-10 minutter og reiser seg og går mot kjøkkenet* "Vil du ha med deg noe av middagsrestene hjem?" *Pakke sammen rester og gjøre klart til at gjestene skal dra*

Hva gjorde egentlig du da hun sa at hun skulle dra kl 21? 

Anonymkode: 23b41...920

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...