Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #1 Del Skrevet 29. mars 2005 Er det noen her som har fått blodpropp i bena av p-piller? Hva var det som først gjorde dere oppmerksom på at noe var galt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lene24 Skrevet 29. mars 2005 #2 Del Skrevet 29. mars 2005 ikke i bena men i øyet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 29. mars 2005 #3 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har ganske nylig hatt blodpropp i lår/lysk - ikke pga. p-piller men pga. at jeg har Leidenmutasjon (fant vi ut etterpå) + at jeg var gravid - begge deler er risikofaktorer. Blodproppen føltes som stølhet i låret under bruk - og spesielt i trapper. Etter hvert ble det vondt å både gå, sitte og ligge. Låret ble hovent etter bruk og blålig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. mars 2005 #4 Del Skrevet 29. mars 2005 De vanligste symptomene på blodpropp er hevelser i ben/bekken. De andre symptomene; hjertebank, tung pust etc..kan egentlig komme av mye rart. Det viktigste når det gjelder p-piller og blodpropp er å sjekke om noen i familien har hatt blodpropp, for så å informere legen. Tror det er altfor mange som ikke gjør dette... (Slik at Dagbladet kan skrive skremselpropaganda om FARLIGE p-piller..akk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aprilbrud Skrevet 29. mars 2005 #5 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg fikk blodpropp i den ene leggen. Det kjentes først ut som jeg hadde forstrekt noe, og jeg trodde det var fordi jeg gikk med høyhælte sko den dagen. Gikk med det i flere dager før jeg kom meg til kiropraktor, som sendte meg rett på legevakten. Da hadde foten begynt å bli hoven og rød. De sa til meg at det er ekstremt sjelden det skjer bare pga p-pillebruk, 4 av 100 000 tror jeg det var. For min del var det altså kun p-piller som var årsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. mars 2005 #6 Del Skrevet 29. mars 2005 Søstra til venninna mi døde av det. Jeg tror ikke hun merket noe. Hun var bare 16, men overvektig i tillegg til å bruke piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lene24 Skrevet 29. mars 2005 #7 Del Skrevet 29. mars 2005 ingen i min familie har hatt blodpropp, så noen er vel rett og slett litt uheldige bare :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #8 Del Skrevet 29. mars 2005 Fikk blodpropp i lungen av p-piller. Hadde akkurat startet med pillen. Man antar at blodproppen kom fra beinet, men jeg merket ingenting før jeg fikk vondt i ryggen. Gikk med vondt i ryggen en stund og var hos en lege som ikke fant noe galt. Etter flere uker dro jeg til legevakten og da bar det rett på sykehus. Ingen i min familie har hatt blodpropp. Jeg røyker ikke og er ikke overvektig. Det er heller ikke funnet noen faktorer i blodet mitt som tilsier at jeg skulle få noen blodpropp, men det er vel ting med blodet legene ennå ikke har funnet eller kan teste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibs Skrevet 29. mars 2005 #9 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg fikk blodpropp i låret pga p-piller. Ble stiv, støl, hoven og blålig i huden og det er det vondeste jeg har opplevd noensinne. Helt jævlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå