Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er så spesielt med de Mac eller Macbook greiene? Hva er det med de som du ikke får med vanlige windows laptoper?
Har aldri vært borti noe Apple eller Mac greier, men skjønner at det er noe attraktivt det.

Anonymkode: 58576...8e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er så spesielt med de Mac eller Macbook greiene? Hva er det med de som du ikke får med vanlige windows laptoper?
Har aldri vært borti noe Apple eller Mac greier, men skjønner at det er noe attraktivt det.

Anonymkode: 58576...8e1

Man får MacOS 😊

Anonymkode: f6e73...7f2

Skrevet

Mange opplever at det er enklere å bruke, og at det snakker relativt bra sammen med andre Apple enheter (det er jo egentlig en naturlig konsekvens av å være i sammeøkosystem). Tradisjonelt har det også vært foretrukket av designere, musikere og noen andre grupper som "alltid" har hatt mac, og det er jo derfor naturlig å foretrekke det. 

Jeg har "det meste" selv, pc med Windows, en mac, og en pc med Linux. Brukt både til jobb og hobby alt sammen. Mac'en er grei den, men jeg syntes ikke det er den beste plattformen lenger. 

Anonymkode: 97340...5ed

Skrevet

For min egen del så er det opplevelsen av at mac ikke trøbler og at den er like rask å starte selv etter mange år. Pluss at så lenge jeg har iPhone så liker jeg at "dingsene" snakker sammen uten problemer. Dessuten er det helt greit at det er laget færre virus som kan angripe mac'en. Kjører riktignok antivirus på den også. 

Bruker Windows på jobb og har nettopp fått ny jobbmaskin med Windows 10 og for første gang synes jeg den nærmer seg en mac i tempo og funksjonalitet. Vi får se hvordan det går over tid. Når det er sagt så har jeg ikke hatt tekniske problemer med min lange rekke av IBM/Lenovo maskiner med windows i jobbøyemed heller. Problemet har stort sett vært at alt har gått i sirup. 

Skrevet

Folk sier gjerne at apple skal være så intuitivt å bruke men kan ikke si meg helt enig, men det er vel smak og behag. Personlig synes jeg også den skal være så... "flashy/fancy," at jeg bare blir irritert for at det ikke går raskt nok:P Jeg har ikke hatt så mange apple produkter selv, men de jeg har hatt var jeg ikke fornøyd med. Hadde en Ipod som var spesielt vanskelig å ha med å gjøre. Hvis jeg slo den på, og var for rask med å trykke på noe, så låste den seg og måtte da resette den fullstendig for å få den til å fungere igjen, og da forsvant jo alt som var på den hver gang. Så den er forvis til hanskerommet i bilen som musikk-backup:P

Det jeg misliker med apple er at de ikke kan snakke med andre enheter. Apple snakker kun apple. Så har du først ett apple produkt som du vil skal snakke med andre ting, så må de også være apple. Mac/macbook er også dyrt i forhold til hva du får. Du kan ikke reparere eller oppgradere innmaten, det er begrenset for hva du kan gjøre av personlige innstillinger i forhold til windows, osv. Iphones innrømmet de jo at de gjorde tregere for hver oppgradering pga. batteriet men som viste seg å være bullshit.

Mange klager på at windows blir treg med årene men, det virker som om folk ikke alltid forstår at en laptop til 3000kr har begrenset levetid. I tillegg orker ikke folk vedlikeholdet(eller rett og slett ikke vet det), og det er jo noe man slipper med apple, men da ofrer man jo frihet i bytte med å slippe vedlikehold. Men om det ikke plager en så spiller det jo ikke noen rolle. Jeg har en 8 år gammel laptop fra samsung, verdt 10'000 som ny, og den er ikke noe tregere i dag enn da jeg kjøpte den, selv om jeg ikke har byttet innmat på den. Min forrige ble over 13 år gammel, der byttet jeg kjølesystem og la inn mer RAM, men det hadde litt å gjøre med at bruken min hadde endret seg til å kreve prosessorkraft av den som den ikke var laget for(rendret video på den stakkars greia:P).

Så tenk over hva du skal bruke den til, og hvor mye du gidder av vedlikehold:)

Anonymkode: a1085...4c5

• Liker 1
Skrevet

Det er for kvinner. Et primitivt og enkelt operativsystem eller en enkel facebook og bloggmaskin er det de vil ha. Kvinner vil ha operativsystmer som ligner mobiltelefonteknologi. Devil ha fliser å blad i, de vil ha få valg og enkle trykk for å skifte en bakgrunnsfarge. De vil ikke at administrative verktøy og spesialisert programvare, de vil at alt skal være enkelt. De skjønner ikke at teknologien de da bruker er dårligere og setter mange flere begrensninger for deg, for det er liksom ikke så viktig for dem.  Synd, men sånn er det.

Anonymkode: 137df...566

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...