Gå til innhold

Å bli sammen med eksen til en kompis

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det innafor? Hvorfor/hvorfor ikke? Har det noen betydning hvor lenge det er siden de var sammen? Eller hvem av dem som gjorde det slutt? 

Anonymkode: e7e08...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Galskap, hold deg unna!!

Anonymkode: 0e647...a58

• Liker 1
Skrevet

Ikke innafor.

Anonymkode: 208a3...aa6

Skrevet

Nei det er ikke innafor! Det burde ikke være et spørsmål engang! Selvfølgelig blir du ikke sammen med eksen til vennen din om du er en ekte venn. Hvordan ville du følt deg on din kompis ble sammen med din eks?

Anonymkode: 48c7e...11f

Skrevet

Det er innafor hvis kompisen synes at det er innenfor. Så enkelt som det. 

Anonymkode: 14e0d...0e2

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke innafor! Det burde ikke være et spørsmål engang! Selvfølgelig blir du ikke sammen med eksen til vennen din om du er en ekte venn. Hvordan ville du følt deg on din kompis ble sammen med din eks?

Det er vel en grunn til at det er en eks? Hva om det er den store kjærligheten? Skal man ofre den pga noe som ligger i fortiden? 

Det er ikke snakk om å ta fra kompisen dama hans, men om å bli sammen med noen som kompisen din er ferdig med. Hva er problemet, dersom han ikke lenger har følelser for henne? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel en grunn til at det er en eks? Hva om det er den store kjærligheten? Skal man ofre den pga noe som ligger i fortiden? 

Det er ikke snakk om å ta fra kompisen dama hans, men om å bli sammen med noen som kompisen din er ferdig med. Hva er problemet, dersom han ikke lenger har følelser for henne? 

Jeg hadde ikke likt av min venninne ble sammen med noen av mine ekser, med mindre det er en fra barneskolen (lol). Har ingenting å si om man ikke har følelser lenger, man går ikke etter venninnen sine rester

Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke likt av min venninne ble sammen med noen av mine ekser, med mindre det er en fra barneskolen (lol). Har ingenting å si om man ikke har følelser lenger, man går ikke etter venninnen sine rester

Men hvorfor er det så mange som reagerer negativt på det? Hvis det ikke er sjalusi, og de blir oppriktig glade i hverandre? 

Endret av Thyra
  • Liker 1
Skrevet

Synes det er (eller kan være) innafor, men det du spør om har betydning ja. Ta en prat om det med kompisen din, spørsmålet er jo hvordan han tar det og om du eventuelt vil gjøre noe som kan såre han eller sette vennskapet på spill om det ser ut til å bli konsekvensen av det.

Skrevet

Det er opp til deg selv. Er hun en dame som du virkelig liker og har falt for? Hvis det var tilfellet, hadde jeg gitt det en sjanse, men hadde tatt det opp med kompisen min. Men vær klar over at dette kan ødelegge vennskapet, men det er uansett viktig å være redelig overfor vennen din. 

Anonymkode: 3f274...e17

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et menneskene er aldri "restene" til noen, en slik innstilling forventer en ikke fra voksne mennesker. Er du ferdig med eksen din burde det ikke ha noe å si, det blir en annen sak dersom du fremdeles har føleleser for eksen din, da er forståelig at en ikke ønsker at en venninne/venn skal bli sammen med ham/henne. 

Anonymkode: 3f274...e17

• Liker 2
Skrevet

Det bør du nok snakke med kompisen din om. Et menneske kan ikke bli brukt opp av et annet menneske, ei heller "holdes av" resten livet. 

Hvordan bruddet gikk for seg, hvor lenge det er siden det ble slutt og hvor lenge de var sammen er faktorer som kan spille inn på om det føles greit ut for kompisen din og om dere eventuelt kan berge vennskapet dersom du velger å gå for eksen han.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...