AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Del Skrevet 22. november 2018 Trenger litt hjelp her. Heter det hver dag eller vær dag ? Det er et pizzastykke på hver eller vær ? Jeg har vert eller vært på butikken ? Jeg sliter litt med å lære meg dette, så håper noen kan hjelpe meg? Anonymkode: e241a...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 22. november 2018 #2 Del Skrevet 22. november 2018 Jeg har vært på butikken, så nå blir det ett pizzastykke på hver, hver dag resten av uka. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. november 2018 #3 Del Skrevet 22. november 2018 Vær(t) kommer av å være, dvs et verb. Prøv å sette setningen i en annen tid - kan du bytte vær/har vært med er? Jeg har vært på butikken - jeg er på butikken. I så fall er vær(t) - med æ og uten h - riktig, hvis ikke er det hver(t) med h og e som gjelder. Vert er uansett feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackCloud Skrevet 22. november 2018 #4 Del Skrevet 22. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger litt hjelp her. Heter det hver dag eller vær dag ? Det er et pizzastykke på hver eller vær ? Jeg har vert eller vært på butikken ? Jeg sliter litt med å lære meg dette, så håper noen kan hjelpe meg? Anonymkode: e241a...720 Hver dag Pizzastykke på hver Jeg har vært på butikken Vert - vært vert for et stort selskap, f.eks (vertinne) Vere er også nynorsk, så vidt jeg vet. Vær er også været. Det er fint vær i dag. Er, var, skal være, har vært, skal ha vært. Eller "ikke vær sånn". Gir det mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #5 Del Skrevet 22. november 2018 Tusen takk for hjelpen Anonymkode: e241a...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå