AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Del Skrevet 22. november 2018 Hei! Jeg vil gjerne kjøpe meg et ordentlig kamera, for å lære meg å ta bilder. Vil gjerne kjøpe et Olympus E-PL8, men lurer på om jeg kan bruke dette uten å bruke tusenvis av kroner på objektiver? Det er nok et veldig dumt spørsmål, men kan kamera brukes uten objektiv? Anonymkode: 424d2...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 22. november 2018 #2 Del Skrevet 22. november 2018 Et kamerahus kan benyttes til PIN HOLE fotografering uten objektiv med kun et lite hull i støvdekselet. Nesten som "camera obscura". De fleste vil kun bruke et slikt oppsett til spesielle effekter. Ut over det er det bare å kjøpe de objektivene du måtte behøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vafle Skrevet 22. november 2018 #3 Del Skrevet 22. november 2018 Du kan lære å ta bilder med mobilkamera. Teknikken på mer avansert kamera kan du lære siden, men å ta bra bilder kan du gjøremed hcilket som helst kamera. Det handler om utsnitt, lys, perspektiv osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #4 Del Skrevet 23. november 2018 23 timer siden, Whistler skrev: Et kamerahus kan benyttes til PIN HOLE fotografering uten objektiv med kun et lite hull i støvdekselet. Nesten som "camera obscura". De fleste vil kun bruke et slikt oppsett til spesielle effekter. Ut over det er det bare å kjøpe de objektivene du måtte behøve. Da må du også ha et stativ, da kameraet trenger lang tid på å få nok lys Anonymkode: c443d...a34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 25. november 2018 #5 Del Skrevet 25. november 2018 På 22.11.2018 den 11.14, Whistler skrev: Et kamerahus kan benyttes til PIN HOLE fotografering uten objektiv med kun et lite hull i støvdekselet. Nesten som "camera obscura". De fleste vil kun bruke et slikt oppsett til spesielle effekter. Ut over det er det bare å kjøpe de objektivene du måtte behøve. På 23.11.2018 den 10.49, AnonymBruker skrev: Da må du også ha et stativ, da kameraet trenger lang tid på å få nok lys Anonymkode: c443d...a34 Det går, men tror ikke det var ts spurte etter. Man kan bruke en skoeske som kamera også. Følger ikke det med et normal-objektiv? Resten kan du spare til. Det finnes også gode kompaktkamera i dag, jeg har begge deler, men har lyst å kjøpe noe bedre. Liker vekta på det jeg har nå, men apparatet har sine begrensinger. Tror jeg må opp i godt over ti tusen hvis jeg skal kjøpe. Derfor venter jeg med det. Eller kjøper brukt, en i familien har kontakter som fotograf. Det er et bruktmarked der ute som er verd å sjekke ts. Det gjelder kanskje spesielt kamera og objektiv som er dyre. Ta en titt på foto.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 26. november 2018 #6 Del Skrevet 26. november 2018 På 22.11.2018 den 10.41, AnonymBruker skrev: ...................... Det er nok et veldig dumt spørsmål, men kan kamera brukes uten objektiv? Anonymkode: 424d2...ff6 23 timer siden, Jytte skrev: Det går, men tror ikke det var ts spurte etter. .......... ......................... Hva tror du TS spurte etter da? Formuleringen synes å være meget presis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 26. november 2018 #7 Del Skrevet 26. november 2018 29 minutter siden, Whistler skrev: Hva tror du TS spurte etter da? Formuleringen synes å være meget presis. Trodde hun mente at det hun vil kjøpe har et ikke så godt objektiv som hun ønsker seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M71 Skrevet 26. november 2018 #8 Del Skrevet 26. november 2018 Det enkle svaret, hvis man hadde giddet, hadde vært nei. Det følger med et kit objektiv. Bruk det, og så kan man eventuelt se om man vil ha andre muligheter senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M71 Skrevet 26. november 2018 #9 Del Skrevet 26. november 2018 Legg på en tusenlapp, og dette er bra for en total begynner. https://m.prisjakt.no/product/4927230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #10 Del Skrevet 26. november 2018 Har nettopp kjøpt akkurat det kameraet. Ble dritt lei av å drasse rundt på speilrefleksen. Det følger med et objektiv, om man ikke kun kjøper kamerahuset. Jeg ønsker meg i tillegg dette https://m.prisjakt.no/product/931449 objektivet til jul. Har hørt at dette skal være det ultimate objektivet til dette kameraet, spesielt om man er fan av blurry bakgrunn og portretter. Anonymkode: f66eb...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå