Chablis Skrevet 22. november 2018 #121 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Vil forresten bare nevne at jeg ser du prøver å provosere med dine personangrep anonym 51f men sånt fjas svarer jeg ikke på. Jeg har derimot rapportert dem. Endret 22. november 2018 av Elektra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #122 Del Skrevet 22. november 2018 3 minutter siden, Elektra skrev: Vil forresten bare nevne at jeg ser du prøver å provosere med dine personangrep anonym 51f men sånt fjas svarer jeg ikke på. Jeg har derimot rapportert dem. Raporter i vei, jeg synes det er fantastisk morsmot å se at du sidestiller det å være veganer/vegeterianer mot det å ha pizza i konfoen, utrolig underholdende 😆 Anonymkode: e922e...51f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
deedee_ Skrevet 22. november 2018 #123 Del Skrevet 22. november 2018 9 minutter siden, Elektra skrev: I rest my case. 👍 Skjønner ikke hva slags "case" du har? Har aldri sagt at ungen skal få ha pizza i sin konfirmasjon jeg, svarte bare på det ene innlegget om at jeg som veganer hadde servert vegansk mat i bryllup. Egentlig en avsporing hele diskusjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 22. november 2018 #124 Del Skrevet 22. november 2018 Folk får servere hva de vil, men hadde jeg kommet i finstasen og fått servert lunken pizza så hadde jeg syntes det var stusslig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 22. november 2018 #125 Del Skrevet 22. november 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Pizzaen er ikke kald 😅 Anonymkode: e922e...51f Det tar jo ikke lang tid før den blir det da. 8 hours ago, Trude.lutt said: Vet om en som hadde stekt potetball. Det er favoritt maten hans. 3 nabofamilier som stilte opp og stekte i hvert sitt kjøkken. Ingen som ble fornærmet eller støtt. Og alle husker hva de spiste i den konfirmasjonen. Huff, hadde jeg fått det servert så hadde ikke jeg kunnet spise da det er noe av det verste jeg vet 🤮 Da ville jeg løpt ut etter noe bedre til meg selv 6 hours ago, AnonymBruker said: "hilsen en som aldri har smakt vegansk eller vegetarisk mat. Anonymkode: e922e...51f Går utifra at du har smakt rimelig mye av det gjennom livet, - tydeligvis uten å tenke over det... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 22. november 2018 #126 Del Skrevet 22. november 2018 Det er vel ikke verre enn at dere bestiller eller lager pizza + har en eller annen form for koldtbord? Syns at typiske koldtbord som regel er kjedelige greier uansett, men for mange hører det liksom med til den type selskap. Et annet alternativ er å bestille italiensk catering, så får dere pizza + litt mer "høytidelig" mat, og alle blir fornøyde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #127 Del Skrevet 22. november 2018 19 minutter siden, Tanuki skrev: Det er vel ikke verre enn at dere bestiller eller lager pizza + har en eller annen form for koldtbord? Syns at typiske koldtbord som regel er kjedelige greier uansett, men for mange hører det liksom med til den type selskap. Et annet alternativ er å bestille italiensk catering, så får dere pizza + litt mer "høytidelig" mat, og alle blir fornøyde. Alle har sagt det, men det å ha pizza itillegg er helt utenkelig! Anonymkode: e922e...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #128 Del Skrevet 22. november 2018 Konfirmasjon er forbanna idiotisk uansett hva man spiser, så hvorfor ikke Anonymkode: 00b4c...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude.lutt Skrevet 23. november 2018 #129 Del Skrevet 23. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle har sagt det, men det å ha pizza itillegg er helt utenkelig! Anonymkode: e922e...51f For hvem? Deg? Så dropp det da. Tapas og pizza går vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #130 Del Skrevet 23. november 2018 2 timer siden, Trude.lutt skrev: For hvem? Deg? Så dropp det da. Tapas og pizza går vel? De i tråden. Anonymkode: e922e...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #131 Del Skrevet 23. november 2018 En pizza smaker best når den er rykende fersk ut av ovn og maks 10 minutter etter det. Det finnes knapt noe traurigere enn pizzabuffet. Jeg kunne godta mange matønsker fra min konfirmant, men pizza er et no-go. Anonymkode: ecc2b...380 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 23. november 2018 #132 Del Skrevet 23. november 2018 Denne diskusjonen er fascinerende. Realiteten er jo at hva som er festmat varierer fra kultur til kultur og innimellom fra familie til familie. Mye av det som er tradisjonell festmat noen steder i Norge smaker som tirsdagsmat for folk fra andre landsdeler. Eksempel på det er sodd. Pizza kan lages ganske fancy, med parmaskinke, pinjekjerner, chevre, kveite etc. Sjekk feks menyen til Teatro i Oslo. Og forutsatt at den er varm vil det smake utrolig mye bedre enn halvtørr elgesteik med kokte grønnsaker. Vi vet ingenting om hva slags pizza familien til denne konfirmanten skal servere. Og vi vet heller ingenting om hvor formelle feiringer i deres familie er. Kanskje de synes det er viktigere å ha en hyggelig dag sammen enn å sikre fasaden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 23. november 2018 #133 Del Skrevet 23. november 2018 Ryddet for innhold med opphavsrett, latterliggjøring, brukerdebatt og avsporinger. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #134 Del Skrevet 23. november 2018 1 minutt siden, tingeling skrev: Denne diskusjonen er fascinerende. Realiteten er jo at hva som er festmat varierer fra kultur til kultur og innimellom fra familie til familie. Mye av det som er tradisjonell festmat noen steder i Norge smaker som tirsdagsmat for folk fra andre landsdeler. Eksempel på det er sodd. Pizza kan lages ganske fancy, med parmaskinke, pinjekjerner, chevre, kveite etc. Sjekk feks menyen til Teatro i Oslo. Og forutsatt at den er varm vil det smake utrolig mye bedre enn halvtørr elgesteik med kokte grønnsaker. Vi vet ingenting om hva slags pizza familien til denne konfirmanten skal servere. Og vi vet heller ingenting om hvor formelle feiringer i deres familie er. Kanskje de synes det er viktigere å ha en hyggelig dag sammen enn å sikre fasaden? Ja da, alt er mulig. Selvfølgelig kan man i teorien tenke seg at TS hadde planlagt fancy og eksklusive pizzaer. Det sa hun imidlertid ikke noe om. ( Dette minner om taco i konfirmasjon-tråden, da var det også noen som kom med forslag om hjemmelaget taco-krydder og hjemmebakte tortillaer). Og det er klart at det går an å lage en supereksklusiv italiensk pizzabuffet. Jeg tipper nok at hvis TS og familien var kokker på det nivået ville de ikke trengt å spørre KG om råd. Jeg tipper at også at det ikke var pizza med kveite og pinjekjerner konfirmanten ønsker seg. Her er det nok helt sikkert snakk om å bestille pizza fra Peppes eller liknende - ikke minst fordi eksklusive pizza-steder finnes det få av her i landet og stekeovn-kapasiteten er begrenset i de tusen hjem rundt omkring. Og den typen pizza i eske er jo for de aller fleste synonymt med overtidsmat eller travel hverdag. Ellers så er jeg hjertens enig i at det viktigste ikke er akkurat hva man serverer, men at maten er god og at det appellerer til gjestene, at de føler at dette er festmat og at alle kan finne noe de liker. Det er jo derfor det ofte er en slags buffet med varierte retter når det er en lunsj-sammenkomst. Anonymkode: 5d8b3...48e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chablis Skrevet 23. november 2018 #135 Del Skrevet 23. november 2018 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle har sagt det, men det å ha pizza itillegg er helt utenkelig! Anonymkode: e922e...51f Ingen har sagt det. Derimot har flere påpekt at man godt kan ha pizza i tillegg. Endret 23. november 2018 av Elektra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #136 Del Skrevet 23. november 2018 Vi hadde sodd (trøndere), men også en god heimelaga pizza etter konfirmantens ønske. Det var hennes dag Anonymkode: 180ba...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 23. november 2018 #137 Del Skrevet 23. november 2018 7 timer siden, tingeling skrev: Denne diskusjonen er fascinerende. Realiteten er jo at hva som er festmat varierer fra kultur til kultur og innimellom fra familie til familie. Mye av det som er tradisjonell festmat noen steder i Norge smaker som tirsdagsmat for folk fra andre landsdeler. Eksempel på det er sodd. Pizza kan lages ganske fancy, med parmaskinke, pinjekjerner, chevre, kveite etc. Sjekk feks menyen til Teatro i Oslo. Og forutsatt at den er varm vil det smake utrolig mye bedre enn halvtørr elgesteik med kokte grønnsaker. Vi vet ingenting om hva slags pizza familien til denne konfirmanten skal servere. Og vi vet heller ingenting om hvor formelle feiringer i deres familie er. Kanskje de synes det er viktigere å ha en hyggelig dag sammen enn å sikre fasaden? Heh ja. Bottom line er jo nettopp at de fleste kulturer har festmat som serveres i høytidelige anledninger. Og i Norge er altså ikke pizza festmat. Det er overtidsmat og masse annet, men det er definitivt ikke festmat. Det er det heller ikke i noen andre kulturer jeg kjenner til. Det er for øvrig fullt mulig å ha en hyggelig og passe formell konfirmasjon uten pizza. Det er faktisk veldig vanlig, helt uten å skulle måtte sikre fasader, hva nå enn det skulle bety. Konfirmasjon uten pizza er fasadebygging og snobberi? Det er virkelig fascinerende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #138 Del Skrevet 23. november 2018 35 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Heh ja. Bottom line er jo nettopp at de fleste kulturer har festmat som serveres i høytidelige anledninger. Og i Norge er altså ikke pizza festmat. Det er overtidsmat og masse annet, men det er definitivt ikke festmat. Det er det heller ikke i noen andre kulturer jeg kjenner til. Det er for øvrig fullt mulig å ha en hyggelig og passe formell konfirmasjon uten pizza. Det er faktisk veldig vanlig, helt uten å skulle måtte sikre fasader, hva nå enn det skulle bety. Konfirmasjon uten pizza er fasadebygging og snobberi? Det er virkelig fascinerende. Det er fullt mulig å ha en hyggelig og passe formell konfirmasjon med pizza! Anonymkode: 534fb...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 24. november 2018 #139 Del Skrevet 24. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fullt mulig å ha en hyggelig og passe formell konfirmasjon med pizza! Anonymkode: 534fb...6fe For veldig mange, (også tydeligvis blant gjestene i den omtalte konfirmasjonen siden det vekker oppstandelse), er det slett ikke passe formelt. Det er fullt mulig å mene at pizza er totalt upassende i konfirmasjon, på linje med kneipbrød med nugatti. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #140 Del Skrevet 24. november 2018 2 timer siden, Lou Salome skrev: For veldig mange, (også tydeligvis blant gjestene i den omtalte konfirmasjonen siden det vekker oppstandelse), er det slett ikke passe formelt. Det er fullt mulig å mene at pizza er totalt upassende i konfirmasjon, på linje med kneipbrød med nugatti. Klart det er fullt mulig å mene at pizza er totalt upassende i en konfirmasjon! Det er mange som mener at MYE er upassende. Jeg er mere opptatt av at folk får være som de er, og komme som de er. At vi skal ha det koselig og moro sammen. Og det interesserer meg midt på ryggen hva folk serverer. Jeg for min del liker veldig godt pizza. Alle her elsker pizza. Vet at de som kommer i den kommende konfirmasjonen også liker godt pizza. Alle får mat de liker: pizza! Og får min del må de kle seg i de klærne de føler seg fine og komfortable i, og hva gaver angår så håper jeg de gir noe de har råd til og ikke overdriver. Det som gjør dagen spesiell er hva vi gir av oss selv til konfirmanten. Ikke hva vi putter i munnen på gjestene. Men nå får de uansett noe de liker så dette er ikke noe problem: pizza! Men joda, det er mange som mener at mangt er upassende. Og det er greit for meg. Så lenge de tilhører andre familier og andre vennekretser. Anonymkode: 534fb...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå