Ms. Steele Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Vi skal bytte gulv i huset, men er litt usikker på hva vi vil ha. Vi har lys grå sofa og ellers mye i grått/hvitt (som så mange andre...). Vi tenker laminat fordi vi har småbarn, katt og hund. Trenger tips om hva som kan være fint. Hva slags gulv har dere og hva gjør at dere er så fornøyde? Takker for alle tips og råd 😊
Ms. Steele Skrevet 22. november 2018 Forfatter #2 Skrevet 22. november 2018 Noen der ute som har lyst til å dele erfaringer? Hva ville dere evt ikke valgt igjen?
Gladgutten79 Skrevet 23. november 2018 #3 Skrevet 23. november 2018 Kjøpte ' driftwood"laminat på Rusta, mye grått i den...
Ms. Steele Skrevet 26. november 2018 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2018 På 23.11.2018 den 22.24, Gladgutten79 skrev: Kjøpte ' driftwood"laminat på Rusta, mye grått i den... Det blir nok litt vel mye grått for oss siden sofaen er grå, men takk for tips! Visste ikke at de hadde gulv heller jeg.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 Hvis du vil ha lysere gulv, sjekk ut pergo living expression moderne grå eik - den er med kvister, så gir litt spill i gulvet moderne dansk eik - uten kvister, for roligere uttrykk Valgte moderne grå eik, og synes det er veldig fint gulv. Anonymkode: 58b98...47c
Ms. Steele Skrevet 28. november 2018 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil ha lysere gulv, sjekk ut pergo living expression moderne grå eik - den er med kvister, så gir litt spill i gulvet moderne dansk eik - uten kvister, for roligere uttrykk Valgte moderne grå eik, og synes det er veldig fint gulv. Anonymkode: 58b98...47c Takk for tips! Skal sjekke ut.
tirben Skrevet 28. november 2018 #7 Skrevet 28. november 2018 På 22.11.2018 den 16.28, Ms. Steele skrev: Noen der ute som har lyst til å dele erfaringer? Hva ville dere evt ikke valgt igjen? Jeg ville ikke valgt laminat igjen. Vi kommer til å bytte gulv snart, og da velger vi heltre.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #8 Skrevet 28. november 2018 Vi har også mye grått/hvitt på vegger og lysegrå sofa. Er veldig fornøyd med berryalloc grand avenue champs elysees. Anonymkode: 3e6dc...eab
Ms. Steele Skrevet 28. november 2018 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2018 3 minutter siden, tirben skrev: Jeg ville ikke valgt laminat igjen. Vi kommer til å bytte gulv snart, og da velger vi heltre. Vi hadde parkett i den forrige boligen, men angret kort tid etter at vi la det fordi det ble så fort stygt. Med unger, katter og hund så ble det stygge merker rimelig kjapt. Greit nok at det kan slipes ned, men laminat gir ikke slike riper og hakk med en gang. Hva syns du ulempene med laminat er?
Trolltunge Skrevet 28. november 2018 #10 Skrevet 28. november 2018 Jeg har ikke laminat, men kjedeligste gulige parkett. Vurderer noe som dette.
tirben Skrevet 28. november 2018 #11 Skrevet 28. november 2018 38 minutter siden, Ms. Steele skrev: Vi hadde parkett i den forrige boligen, men angret kort tid etter at vi la det fordi det ble så fort stygt. Med unger, katter og hund så ble det stygge merker rimelig kjapt. Greit nok at det kan slipes ned, men laminat gir ikke slike riper og hakk med en gang. Hva syns du ulempene med laminat er? Jeg liker ikke at laminatgulvet kjennes kaldt ut. Det er liksom "dødt". Men når jeg sier jeg neste gang skal ha tre, mener jeg ikke parkett, men heltre, feks furu.
*Ariel* Skrevet 28. november 2018 #12 Skrevet 28. november 2018 Vi har IKEA sitt. Anbefales ikke - kommer til å velge Pergo neste gang. Må bare motivere oss til det først. Vi har grått, blått, hvitt og grønt i stue/gang/kjøkken og kommer til å velge litt varmere tone på gulvet neste gang. Har nå noe a la denne fargen https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00424773/
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #13 Skrevet 29. november 2018 On 11/28/2018 at 10:58 AM, AnonymBruker said: Hvis du vil ha lysere gulv, sjekk ut pergo living expression moderne grå eik - den er med kvister, så gir litt spill i gulvet moderne dansk eik - uten kvister, for roligere uttrykk Valgte moderne grå eik, og synes det er veldig fint gulv. Anonymkode: 58b98...47c denne som jeg linket til tidligere, altså living expression serie fra Pergo, føles ikke død og glatt, og er ikke kaldt å gå på. Det er litt struktur i overflaten på den, som gjør at den imiterer tregulv. men du ser det finnes mange laminat som har helt glatt overflate, og er enig at de ser ut og føles feil. Men tror med dyrere laminat får du helt annen følelse. Men så finnes det også vinylgulv, eller klikkvinyl, som føles ennå mykere og ennå varmere, og gir også bedre trinlydisolering. Men det gulvet kan ikke legges i rom der det blir utsatt for sollys, og kan ikke ha varmekabler under. Med andre ord, perfekt rom for soverom men kanskje ikke andre rom. Anonymkode: 58b98...47c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå