Gå til innhold

14-åring med dårlig hygiene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dattera mi på 14 har DÅRLIG hygiene! Hun går alltid rundt med fett hår, vasker seg sjeldent, slurver med alt, skifter ikke klær/undertøy ol.... Noen andre som har vært borti liknende?

Anonymkode: 1986c...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det jo du som har feilet? 

En 14 åring får ikke bare plutselig dårlig hygiene, dette er noe du skulle ha lært henne til. 

Anonymkode: d39e1...c4b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ditt ansvar som forelder å følge opp og lære henne gode vaner - og ja, mase til du blir blå i fjeset om det er det som skal til. Hun er 14, ergo akkurat i den alderen hvor alt endres og hygiene er viktigere enn noensinne og krever en helt annen innsats enn før, og dette må jo læres, Du kan ikke forvente at en fjortenåring, som på mange måter fortsatt er et barn, skal skjønne sånt av seg selv. 

Anonymkode: cd1cf...e2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det jo du som har feilet? 

En 14 åring får ikke bare plutselig dårlig hygiene, dette er noe du skulle ha lært henne til. 

Anonymkode: d39e1...c4b

Joda, det er mulig å plutselig får det. Da ligger det noe bak serru. 

Anonymkode: 4c4de...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. sliter hun psykisk? Er det noe som foregår på skolen som du ikke vet om som påvirker humøret?

2. Oppstod det plutselig, kan det rett og slett være at hun trenger oftere dusj og vask nå enn før da kroppen er midt i puberteten og ting skjer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Basert på den mangelfulle informasjonen er det forståelig at man tenker her har TS mmisforstått rollen og ansvaret som forelder, men som andre skriver det kan ligge noe bak - i så fall, har TS gjort noe for å finne ut av det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man i som enhver situasjon alltid må utelukke det mest alvorlige først. Har hun det vanskelig for tiden? 

Ellers så er det jo noen ungdommer som rett og slett er for sløve med dusjing etc. 

Anonymkode: 50aa5...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ditt ansvar som forelder å lære barnet ditt personlig hygiene. Kunnskap om personlig hygiene er ikke noe som vi mennesker er født med, men noe som må læres... av deg.

Jeg husker da jeg var rundt 12, 13, 14 og hadde et hår som så ut som er fuglerede, men ingen av foreldra mine hadde noen gang lørt meg hvordan man vasket håret så jeg tok bare det jeg fant i hylla, dvs jeg kunne vaske det med kun balsam eller med først balsam og så shampo. De hadde ikke lært meg at shampo brukte man til å vaske håret og balsam etterpå til å lukke håret.

Ikke lærte de meg at man skal vaske ansiktet hver dag heller så ikke rart jeg hadde store kviseproblemer.. men nå har jeg autismediagnose også da så sånne ting lærer ihvertfall ikke jeg automatisk av meg selv.

Men jeg er sint på foreldra mine for at de aldri lærte meg dette før jeg til slutt ble voksen og skjønte det selv!

Anonymkode: ba485...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...