Gå til innhold

Overgang til "storungeseng"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår datter skal snart bli storesøster og tenkte da at den nye babyen skulle overta sprinkelsengen hennes og at hun skulle få en barneseng.
Hun er 2 år gammel og kunne nok fortsatt å sovet i springelsenga, men det er såpass kort tid til vi nok uansett ville byttet at vi ønsker å gjøre det nå snart.

Har prøvd å kikke litt etter passende senger men har ikke helt klart å finne noe, noen som har forslag eller tips om senger de selv har vært fornøyd med?

 

Anonymkode: 4412c...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Senger som kan bygges på/bygges om ville vi gjerne hatt. Men da vi skulle kjøpe ny trengte vi en på dagen, og disse sengene er det leveringstid på. Finnes en serie på amøbler i Oslo, og på bohus (mener jeg det var). 

Anonymkode: 6458d...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en lignende denne: https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/juniorsenger/hoppekids-juniorseng-ida-marie-70x160-cm-hvit

Snur åpningen inn mot veggen slik at det blir kant hele veien. Men går fint an å bruke sengehest på den også. Funka dårlig å bruke den fra to år her da, stod bare opp hele tiden og ble mye vandring om kveldene. Med nr to tok vi den i bruk fra 3 år og det funka bedre.(men mulig det hadde med ungen å gjøre også.)

Skulle jeg kjøpt ny nå hadde jeg kjøpt denne: https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/juniorsenger/troll-juniorseng-m-dropside-nicole-hvit

Anonymkode: 60969...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan det kan være vanskelig å finne en juniorseng.. Hele Ikea og internett forøvrig er jo proppfulle med alternativer. Hvilke krav har dere? 😛

Anonymkode: aec6e...9d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha 1 år og 10 mnd. mellom barna og vi velger å kjøpe en til sprinkelseng, uansett om den skal brukes i 6 mnd. eller 1 år. Tenker da å hoppe over juniorseng, men heller går for en 90 x 200 cm seng.

Anonymkode: e217d...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte juniorseng fra IKEA. Babyen overtok sprinkelsenga. 

Anonymkode: 4d0ff...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vet hva jeg vet nå .. hopp over juniorseng, kjøp stor seng, sengehest og så har dere gjesteseng også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte juniorseng fra Ikea. Jeg synes de varer ganske lenge. 8-åringen (som er 130 cm) sover fint i den enda, mens 10-åringen har skiftet til voksenseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har busunge fra ikea. Kjempe fornøyd med den. Liker godt at den har høy hodegavl og fotgavø samt litt forhøyning på siden ved hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle, mange gode tips her! Er forøvrig ikke en dum ide å bare hoppe over juniorseng, så lenge man finner noe som fortsatt kan være passende for et lite barn i fht høyde og slikt. 
Skal kikke litt rundt, men har fått litt ideer om hva vi ønsker oss!

TS

Anonymkode: 4412c...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Sille4 said:

Men vil ikke ungen falle ut av den delen uten senteret?

Anonymkode: 30190...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men vil ikke ungen falle ut av den delen uten senteret?

Anonymkode: 30190...749

Min på 2,5 gjør ikke det og han ligger gjerne veldig urolig :) men han ligger jo med hodet der sengehestene er, så det er beina som er ved åpningen. Tror det skal litt til for å dette ut nederst i senga da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...