Gå til innhold

En uskreven regel eller ikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har datet en fyr i noen måneder nå, og vi trives begge veldig godt sammen. Siden vi bor mange timer unna hverandre (Lillehammer/Bergen) så blir det vanskelig å få møtt hverandre ofte, og også veldig utfordrende med tanke på at jeg er en person som må tilbringe mye tid med den andre parten for å utvikle sterke følelser. Derfor har vi kommet frem til at vi skal ta opp igjen tråden når jeg flytter til Bergen litt utpå nyåret (flytter dit pga studier). I mellomtiden er jeg usikker på hva som er greit og ikke.. Det er ikke sånn at jeg har behov for å date andre, men det er en fyr jeg hadde veldig god kontakt med for ca et år siden - og han har begynt å ta kontakt igjen, noe som gjør meg forvirret. En del av meg tenker at det er galt å møte han, men en annen del forteller meg at det er greit.. Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg ble veldig glad i han den gangen vi hadde noe på gang, og derfor er det ekstra vanskelig. Foretrekker å holde meg til en person for å finne ut av ting før jeg eventuelt møter andre, og jeg har takket nei til mange dates nettopp fordi jeg har hatt han fra Bergen i tankene.. men denne fyren gjør at jeg blir usikker. Er det en uskreven regel at når man legger ting på hylla og har planer om å ta opp igjen tråden senere, så burde man egentlig vente? Jeg blir så forvirra og trenger virkelig råd. 

Det er jo en grunn til at han fyren som har tatt kontakt igjen er den eneste som har fått meg til å vurdere å møte noen andre i mellomtiden.. Er dette noe jeg burde holde meg unna, eller hva tenker dere? 

Hilsen en veldig samvittighetsfull og tankefull 23 år gammel jente. 

Anonymkode: 32dc0...138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har vel forskjellige regler og meninger. Men hvis du flyttet til Bergen over nyttår og da plutselig har noe på gang med han som bor igjen på Lillehammer, blir ikke det samme greia med avstand? Hva med å holde seg til han i Bergen nå da. 

Anonymkode: ab8ed...726

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at dette er litt særtilfelle, og at det ikke finnes regler for det.

Når dere egentlig har sagt at dere skal "ta opp igjen tråden" utpå nyåret når du flytter til Bergen, så har dere jo samtidig definert at det ikke er noe mellom dere pr nå.

Jeg vil si at du da står fritt til å møte andre, og skulle det vise seg at han du nå er fristet av er "den rette", så vil jeg heller tenke at han i Bergen ikke var den rette, og at det uansett ikke ville vart.

Antagelig vil du angre mye om du ikke møter han som tok kontakt nå, om du flytter til Bergen, og det ikke blir til noe mellom deg og han i Bergen.

Du er ung nok til å utforske muligheter, og du er ikke i et forpliktende forhold.

Anonymkode: 22688...be6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...