Gå til innhold

Når arver ikke søsken undertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 gutter som er 5, 6 og 7 og har til nå arvet fra eldste

Anonymkode: b2a29...3a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når er det ikke ok lenger eller spesielt? 

Skrevet

Jeg har aldri latt barna bruke andres truser. De har arvet mye rart, men akkurat det syns jeg er ekkelt. Så jeg tar meg heller råd til å kjøpe nye truser til ungene mine. 

Anonymkode: a7241...54d

• Liker 35
Skrevet

Det er vel det samme som ved alt annet tøy? Antar det stopper når de holder seg lengre på en størrelse slik at det blir utslitt? Her har 11-åringen nådd igjen 13- åringen i størrelse, så 11-åringen arver ingenting mer. Men han på 8 arver jo alt fra begge som er helt og pent.

Anonymkode: 12c29...d57

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri latt barna bruke andres truser. De har arvet mye rart, men akkurat det syns jeg er ekkelt. Så jeg tar meg heller råd til å kjøpe nye truser til ungene mine. 

Vi arver ikke fra andre, men de yngre har arvet fra de eldre 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi arver ikke fra andre, men de yngre har arvet fra de eldre 

Å bruke andres truser blir da ikke noe mer hygienisk av at man holder det i familien? 

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, Thyra skrev:

Å bruke andres truser blir da ikke noe mer hygienisk av at man holder det i familien? 

De vaskes da, det er vel ikke uhygienisk å la barn arve undertøy.

La de arve til du selv føler for det eller da de ytrer ønske om eget undertøy selv.

Anonymkode: 072c8...725

• Liker 20
Skrevet
4 minutter siden, Thyra skrev:

Vi har vaskemaskin. Vi bruker også samme sengetøy, kluter og håndklær. Kaster du sengetøyet etter noen har hatt omgangssyken, eller husker du at Per hadde omgangssyken i 2010 i Sabeltannsengetøyet, så det må ikke Pål arve? 

Her arves alt som er helt og ikke utslitt. 

Anonymkode: ec04d...dea

• Liker 42
Skrevet
5 minutter siden, Thyra skrev:

Hvorfor er det ikke hygienisk? 

• Liker 10
Skrevet

I teorien så er det ikke noe galt i det, og med 3 tette gutter går det vel en feil truse i feil skuff i blant også. 

Men jeg hadde ikke arvet ned truser, både fordi de slites fort pga ofte og hard vasking (60 grader her i huset) men også fordi jeg synes tanken er litt ekkel. Jeg er for gjenbruk og elsker arvetøy selv men akkurat trusene kjøper jeg nytt. 

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vaskemaskin. Vi bruker også samme sengetøy, kluter og håndklær. Kaster du sengetøyet etter noen har hatt omgangssyken, eller husker du at Per hadde omgangssyken i 2010 i Sabeltannsengetøyet, så det må ikke Pål arve? 

Her arves alt som er helt og ikke utslitt. 

Anonymkode: ec04d...dea

Det blir da vel ikke det samme, herregud 😂 man ligger da ikke å gnikker sengetøyet mot kjønnsorganet og rævhølet sitt hele dagen😂 

• Liker 8
Skrevet

Jentene våre har ikke arvet truser fra hverandre. 

Det har nok mest med meg å gjøre. Vi hadde dårlig råd da jeg vokste opp, så ALT vi hadde var arvet fra andre. Det var stort sett helt greit for meg, noen av de store jentene var jeg også kry for å arve fra, men undertøy husker jeg så godt at jeg syntes det var skikkelig flaut og sårt å arve. 

Så jentene våre har arvet mye, men truser har de alltid fått nye. 

Anonymkode: c1fe8...033

• Liker 8
Skrevet

Det arves nedover helt til den som skal arve sier nei :p Fram til da, gidder ikke jeg stresse noe over det :)

Anonymkode: b0a61...82c

• Liker 12
Skrevet

Når undertøyet er brukt mer enn 1-2 ganger. Av og til får man jo undertøy med feil farge/passform og velger å ikke bruke det, da er det helt ok å arve videre innen familien. 

Anonymkode: 3d7f6...902

Skrevet

Her tenker jeg vi har nådd slutten av arvingen. (Altså når det ikke lenger er greit/går an å arve.) Største har nådd voksen str S, og jeg tenker at da er det ikke noe mer å arve på av undertøy.

Altså tenker vi at alle barnestørrelser, så lenge de ikke er veldig slitt, arves. (Har kastet mye truser oppigjennom, så det er ikke som om minsten aldri har fått noe nytt. Men er de hele og fine, så får han arve.)

Vasker jo uansett på høy temperatur, og det er innenfor familien. Jeg ser virkelig ikke problemet, og det gjør ikke andre jeg snakker med heller.

Arve andres truser ville jeg nok ikke gjort. Og vi sender heller ikke truser videre til andre.

Anonymkode: 226bc...60c

• Liker 3
Skrevet

Her arver de hele veien til de slutter å vokse.

Anonymkode: a8ea9...052

• Liker 3
Gjest BearMama
Skrevet

Truser hadde ikke skjedd. Ullundertøy etc så lenge tøyet er i fin stand.

Skrevet

Hvorfor er det ikke greit å arve truser?

De blir jo vasket som annet tøy, og blir helt rene. Mye bakteriehysteri her på KG, ikke rart folk ofte er syke.

En annen ting er at de blir så slitt og strikken blir dårligere etterhvert, så det ikke kan arves av den grunn.

Anonymkode: b454e...377

• Liker 21
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere ikke vaskemaskin? 

• Liker 8
Skrevet

Min tante insisterte på å få trusene og bhene til min mormor når hun døde og de skulle gjøre opp boet. 

Hun møtte ingen diskusjon fra de andre søsknene for å si det slik.. 

Anonymkode: e27f4...513

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...