AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #1 Skrevet 20. november 2018 I en god stund nå har jeg spist veldig lite kjøtt, så for litt over en uke siden bestemte jeg meg for å kutte ut kjøtt helt og bli vegetarianer. Dette gjør jeg først og fremst med tanke på dyrene og etter det tenker jeg også på miljøet. Hva sier jeg egentlig til folk som Inviterer meg i bursdag elle på middag? Er blitt invitert i bursdag nå på fredag og vet ikke helt hva jeg skal si... Jeg begynte å si at jeg har sluttet å spise kjøtt, men føler meg så teit hvis det må være noe ekstra stress med meg. Jeg ble kjent med hun som inviterte meg for bare en liten stund siden så vi er ikke noe gode venner. Anonymkode: 0d50b...cb2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #2 Skrevet 20. november 2018 Jeg går på vidergående forresten om alder har noe å si til dette:) Ts Anonymkode: 0d50b...cb2
Chablis Skrevet 20. november 2018 #3 Skrevet 20. november 2018 Spør om det blir matservering og i så fall hva slik at du selv kan ta med deg et vegetarisk alternativ. Ellers så er det sjeldent all maten består av kjøtt så det er fullt mulig å feks spise potet og grønnsakene og når noen påpeker det så sier du at du er veggis. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #4 Skrevet 20. november 2018 1 minutt siden, Elektra skrev: Spør om det blir matservering og i så fall hva slik at du selv kan ta med deg et vegetarisk alternativ. Ellers så er det sjeldent all maten består av kjøtt så det er fullt mulig å feks spise potet og grønnsakene og når noen påpeker det så sier du at du er veggis. Hun sa at hun kanskje ville ha kebabpizza, å den er det kjøtt på... vi går tross alt på vidergående så det er enkel mat. Anonymkode: 0d50b...cb2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #5 Skrevet 20. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun sa at hun kanskje ville ha kebabpizza, å den er det kjøtt på... vi går tross alt på vidergående så det er enkel mat. Anonymkode: 0d50b...cb2 Da får du si at du vil bestille og betale for din egen vegetariske pizza! Om det skal bestilles pizza. Anonymkode: c0ea0...199 3
Chablis Skrevet 20. november 2018 #6 Skrevet 20. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun sa at hun kanskje ville ha kebabpizza, å den er det kjøtt på... vi går tross alt på vidergående så det er enkel mat. Anonymkode: 0d50b...cb2 Da sender du henne en kjapp melding hvor du spør om det er ok at du steker en veggis pizza hos henne i tillegg til kebabpizzaeb
Chablis Skrevet 20. november 2018 #7 Skrevet 20. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da får du si at du vil bestille og betale for din egen vegetariske pizza! Om det skal bestilles pizza. Anonymkode: c0ea0...199 Ja eller dette dersom det bestilles
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #8 Skrevet 20. november 2018 Så flink du er, TS ☺️ Du kommer til å takke deg selv når du merker at du får mer energi, og kiloene renner av :) Det gjorde de hvertfall med meg, da grønnsaker/linser/bønner har ferre kalorier enn kjøtt. Rødt kjøtt er også kreftfremkallende. Bare husk å få i deg B12, gjennom tabletter, dråper, sprøyte, eller havre/mandemelk som er tilsatt B12 (jeg kjøpte på Kiwi) :) Anonymkode: 00872...9e9 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #9 Skrevet 20. november 2018 Dersom det bestilles så spør om hun kan bestille en vegetarpizza i tillegg også vipser du over beløpet Ellers så er det bare å sende melding til verten og spørre om det blir matservering og hvis ja spør om du kan ta med noe siden du ikke spiser kjøtt (grei tilleggsopplysning dersom vedkommende allerede ikke er klar over det). Lett å slenge sammen en stor pastasalat eller couscoussalat, og dersom maten er mer "kyllinggryte" så er det bare å ta med noe lignende til deg selv istedenfor Anonymkode: fadc3...0ab
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 Hvorfor komplisere livet mer enn et allerde er? Tenker på dyrene....... Begynner å bli lei v at dere fokuserer på feil tema. Anonymkode: f4437...c79 2
deedee_ Skrevet 22. november 2018 #11 Skrevet 22. november 2018 Bare si at du har bestemt deg for å ikke spise kjøtt lenger, og spør om det er greit at du bestiller egen pizza? Er ikke verre enn det 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #12 Skrevet 22. november 2018 På 21. november 2018 den 0.03, AnonymBruker skrev: Så flink du er, TS ☺️ Du kommer til å takke deg selv når du merker at du får mer energi, og kiloene renner av :) Det gjorde de hvertfall med meg, da grønnsaker/linser/bønner har ferre kalorier enn kjøtt. Rødt kjøtt er også kreftfremkallende. Bare husk å få i deg B12, gjennom tabletter, dråper, sprøyte, eller havre/mandemelk som er tilsatt B12 (jeg kjøpte på Kiwi) :) Anonymkode: 00872...9e9 For noe tull :P I det kjøttet jeg spiser (kylling, karbonadedeig, lam, kalkun osv) er det veldig lite kalorier i, og man trenger lite for å holde seg mett. Jeg LA på meg som veggis. Ikke at vekt uansett er et fokus eller burde være det når det er en som går på vgs. Anonymkode: e15a6...9cf 2
Inwe Skrevet 22. november 2018 #13 Skrevet 22. november 2018 (endret) 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe tull I det kjøttet jeg spiser (kylling, karbonadedeig, lam, kalkun osv) er det veldig lite kalorier i, og man trenger lite for å holde seg mett. Jeg LA på meg som veggis. Ikke at vekt uansett er et fokus eller burde være det når det er en som går på vgs. Anonymkode: e15a6...9cf Da må du ha spist dårlig mat som veggis. Det er ikke bare det at det er mindre kalorier, men du blir kvitt det meste av det dårlige fettet som du legger på deg av. Jeg spiser flere kalorier som veganer, men går ned i vekt. Jeg har faktisk litt problemet med å stabilisere det, så forsøker å finne mer kaloririke varer som jeg faktisk holder vekta av. I dag spiser jeg mye peanøttsmør, nøtter og steker all mat i masse olje. Og ts, det er bare å si du er vegetarianer. Det er så vanlig i dag at jeg tror ingen hever et øyenbryn engang. Ingen som tenkte noe da jeg snudde over natta og jeg spiser ikke noe animalsk lenger. Endret 22. november 2018 av Inwe 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #14 Skrevet 22. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor komplisere livet mer enn et allerde er? Tenker på dyrene....... Begynner å bli lei v at dere fokuserer på feil tema. Anonymkode: f4437...c79 Og hva er riktig tema? Hilsen en veganer Anonymkode: 3d150...4f7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #15 Skrevet 22. november 2018 Jeg ville nok tilbudt å ta med noe lite og enkelt, tenker det kan være litt stress å lage mat hos de, pluss at da må jo de vente på at pizzaen din skal bli ferdig før de kan spise? Anonymkode: 57fd0...6c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå