Gå til innhold

Fotokamera uten linse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er helt fersk med foto, og håper noen som er litt mer erfaren enn meg kan hjelpe!

Akkurat fått meg nytt kamera og det virker som det kan være noe galt i linsen. Har det noe å si for kamera dersom jeg bruker et litt sterkt lys for å se inn i kamera uten linse (det linsen skal stå altså)? 

Anonymkode: 4b10e...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva er galt med linsen?

Nei, jeg tror ikke det gjør noe å bruke lys inn i kamerahuset.

Anonymkode: 312ca...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal aldri aldri aldri løfte speilet. Gjør du det, kan jeg garantere deg at det vil komme støv på sensoren. Et lite støvkorn/rift kan være nok til å ødelgge kameraet.

Ta det heller med tilbake til butikken og få de til å sende det til leverandøren, som kan se på det.

Anonymkode: df4cc...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det noe å si for kamera dersom jeg bruker et litt sterkt lys for å se inn i kamera uten linse (det linsen skal stå altså)? 

Anonymkode: 4b10e...c76

Det har ingenting å si men som sagt over bør du ikke pille for mye med det hvis du er såpass blank som du tydeligvis er.

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skal aldri aldri aldri løfte speilet. Gjør du det, kan jeg garantere deg at det vil komme støv på sensoren.

Det er kun et spørsmål om tid før det kommer en eller annen mengde støv på sensoren. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...