AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #1 Skrevet 20. november 2018 Hei. Jeg skal prøve å forklare situasjonen uten å fremstå som den umodne 19 åringen jeg er!! :D Av mine venner og min nærmeste familie blir jeg beskrevet som en ekstrovert person som elsker å være sosial, og det stemmer at jeg er glad i mennesker og liker å snakke.. men det siste året har vært ekstremt rart. Jeg klarer altså ikke å se en person (spesielt gutter) i øynene over lengre tid uten å se bort, til slutt ser jeg kanskje ut vinduet mens vi har en samtale. Tror ikke jeg kan tallrekken bra nok til å telle hvor mange ganger jeg får spørsmål på byen om vedkommende har sagt noe galt da jeg plutselig ikke klarer det intimet lenger. Det er som at jeg får skikkelig hjertebank når noen ser på meg og det koker innvendig.. utrolig ubehagelig. Det samme gjelder på bussen, om noen setter deg overfor meg så vi sitter mot hverandre så hender det at jeg flytter meg fordi jeg rett og slett ikke klarer å deale med at det er en person så nærme som glor på meg. Eksen min også klaget på det.. jeg sendte aldri selfies sa han og jeg klarte aldri å se på han lengre enn 3 sek av gangen. Var et helvete rundt matbordet for da var jeg stuck, og får nesten lyst til å kaste opp. HVA SKAL JEG GJØRE? Det er jo helt krise. Jeg er 19 år gammel dame fanget i en 5 år gammel kropp føler jeg til tider, helt på bærtur. Har jeg ikke troen nok på meg selv? Jeg snakker jo masse og er sosial, men gjemmer meg likevel i folkemengden og i en samtale. HJELP Anonymkode: 04366...776
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #2 Skrevet 20. november 2018 Sosial angst kanskje? Eller bare blitt sjenert? Anonymkode: e373e...887
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #3 Skrevet 20. november 2018 https://www.psykologforeningen.no/publikum/videoer/videoer-om-psykiske-lidelser/hva-er-sosial-angstlidelse Anonymkode: e373e...887
Ardenus Skrevet 20. november 2018 #4 Skrevet 20. november 2018 Øyene er vinduet til sjelen, eller noe sånt? Hvis du syntes det er ubehagelig å titte folk i øya, ikke gjør det. Syntes det var ubehagelig selv når jeg var yngre, men det gikk over. Du kan jo trene med noen du er trygg på, se korte og øke lengden med tiden. Kan til og med jukse å bruke solbriller. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Har du opplevd noe traumatisk med menn? Anonymkode: 60a91...b57
McMary Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 Det trenger ikke være angst. Du kan være introvert selv om du liker å være sosial! Det er forskjell på å være sammen venner og fremmede. Du kan også være hypersensitiv. Jeg sliter med øyekontakt jeg også, og det å være for nære folk jeg ikke liker veldig godt. Angst kjenner du igjen på at du ikke får puste, blir uvel, hjertebank men man blir ukomfertabel og uvel når man er sensitiv og andre på død og liv må ta på deg mens du prater med dem. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå