Gå til innhold

Hjemmelagde mummi-sanger


k1kk1

Anbefalte innlegg

Er i praksis i barnehage nå, utdanner meg til barnehagelærer. I år er det litt annerledes og vi skal ha et miniprosjekt. Barna er i alderen 1-3år og er veldig opptatt av mummitrollet, jeg vil få inn flere sanger, regler, rim o.l om Mummitrollene. Men, etter flere google søk finner jeg egentlig ingenting. Dvs at om jeg skal få inn mer, må jeg lage selv. Så jeg spør litt til dere om dere har vært borti noe eller kan hjelpe meg å lage?

Er nå på å bruke "En bussjåfør en bussjåfør, det er en mann med godt humør" til mummitrollene. Har egentlig ikke kommet lengre enn at jeg har skrevet "Et mummitroll et mummitroll, det er " også vet jeg egentlig ikke hva jeg kan skrive at de er. Vet de pleier å ha godt humør, men det har bussjåføren på første vers XD Alt tas imot med en takk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest studentmammaen

Småbarnsped, eller? Jeg ville valgt noe annet barna er opptatt av , jeg ville fokusert på noe man kan få høyde for barnas medvirkning i større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, studentmammaen skrev:

Småbarnsped, eller? Jeg ville valgt noe annet barna er opptatt av , jeg ville fokusert på noe man kan få høyde for barnas medvirkning i større grad.

Jeg er på andre året, ikke noe spesialisering enda. De har bare kuttet ut lederdagene.

Barna er kjempeopptatt av Mummitrollet og det er det som er tema på avdelingen nå. Når de får velge hvilken bok de vil lese, så er det mummi de vil lese. Særlig om Mummipappa på fisketur. De andre bøkene på avdelingen er ikke like interessante. Vi har STM og SRLE på andre året, så sang, musikk og rim med figurer de er kjempe opptatt av, å ta noe annet vil etter min mening ikke ta høyde for det barna er opptatt av akkurat nå. Det er Mummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentmammaen
Akkurat nå, k1kk1 skrev:

Jeg er på andre året, ikke noe spesialisering enda. De har bare kuttet ut lederdagene.

Barna er kjempeopptatt av Mummitrollet og det er det som er tema på avdelingen nå. Når de får velge hvilken bok de vil lese, så er det mummi de vil lese. Særlig om Mummipappa på fisketur. De andre bøkene på avdelingen er ikke like interessante. Vi har STM og SRLE på andre året, så sang, musikk og rim med figurer de er kjempe opptatt av, å ta noe annet vil etter min mening ikke ta høyde for det barna er opptatt av akkurat nå. Det er Mummi.

Ja riktig. Jeg vet hva det er 😊 Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du kanskje få tak i denne?

https://www.rockipedia.no/utgivelser/min_egen_mummi_plate_14_originale_mummi-6528/

Anonymkode: 87e03...e9a

Vi hører på mummisanger i barnehagen, men for barn i alderen 1-3år blir disse vanskelige å synge i samlingsstunden. Særlig da bare to av barna er fylt 3år, resten (10 barn) er enten bare 1 eller 2 år. Jeg trenger derfor noe lettere som jeg også klarer å lære utenatt og synge i samlingsstund og på avdelingen, som også barna klarer å lære seg noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med fingrene våre melodien? Mummitroll, mummitroll, hvor er du? Her er jeg, her er jeg god dag god dag god dag.

Et mummitroll et mummitroll, det er et ordentlig kosetroll. Og er han ikke kosetroll, så er han intet mummitroll...

Litt vanskelig å rime på troll. Alternativt er rocken roll. 

Anonymkode: 7fd4a...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...