Gå til innhold

Hjelp!!! Krasjet mamma’s bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig måtte det skje.. Inne i et parkeringshus rett før jeg svinger for å parkere bilen greier jeg å treffe en av stolpene slik at hele den venstre bakerste døren blir ripete.. Noen som vet hvor mye en slik skade kan havne på? Og evt hvor jeg kan fikse det? En veldig sint mor og fortvilet/lei seg datter... 

C3BB6C65-241A-42DE-B2CE-4C1CF97BC61F.jpeg

Anonymkode: 5db14...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med forsikringselskapet, som bilen tilhører.

Anonymkode: f57e6...2e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kontakte moren din, og så må hun ringe sitt forsikringsselskap. 

Anonymkode: bb3b2...7fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette kan bli dyrt, du har ikke bare tatt døra men bakpå der også. Lykke til!

Hadde forresten vært lettere å se dersom du vasket bilen først. Noe av det der kan være møkk

Endret av Elektra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen var borti min bil en gang og fikk én ripe, som strakk seg over bakdør og over hjulet bak. Fordi det gikk over to felt ble skaden taksert til 9000 kr. Så det der kan bli ganske dyrt ja.

Anonymkode: 77495...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha tatt kontakt med et kjent verksted ( lete opp reviews slik du ikke blir lurt i takseringen ) 

Og at mor har full kasko. Mor har ingen grunn til å være sur, når man låner bort en bil så burde man vite at dette kan skje den beste sjåfør. 

Mor må også finne ut om forsikringen dekker dette. Vet ikke hvor gammel du er, men mange har forsikring som går på alder. Er du under denne alderen ( 25 eller 23 ) kan det fort bli dyrt om der ikke er full kasko. 

Anonymkode: ec641...3a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betalte nettopp 3500 for en lakkskade, men det var en (stygg/dyp) ripe på ca 20x10 cm. Det var kun på en del av bilen riktignok. Min «ripe» var dypere og styggere enn denne, men ganske mye mindre... Hadde trodd det ville bli dyrere for min del. 

Jeg vil bare si at SÅNT SKJER. Det er kjipt, så klart, men moren din måtte vite at noe sånt kunne skje når man låner bort bilen. Alle kan være uheldige! 

Anonymkode: b7895...ad6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk overslag over 12000,- for en bitte liten, nesten usynlig, bulk på førersida ( helt ny bil ) 😫 Heldigvis forsikringssak, da det ikke var min skyld.
 

Anonymkode: dddec...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike skader koster typisk 10-20000 å reparere. Men din mor har kanskje kasko på bilen? Og kanskje i et selskap som ikke gir bonustap ved 1 skade i året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ho bli så sint for et uhell? Om du hadde gjort det med vilje hadde ho hatt grunn til det, men ikke ellers. 

Bilen ser heller ikke ut som et dollarglis, ser ikke så godt stellet ut, det skader også lakken kan du fortelle ho 😉🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din bør ikke bli sint for noe sånt. Det kan selvsagt være frustrerende der og da, men uhell kan skje selv den beste sjåfør fra tid til annen. Hvis hun har opparbeidet seg god bonus på forsikringen, kan mye løses ved å ta i bruk den muligheten, selv om det medfører at den blir litt redusert en periode. Hvis bilen ikke er av nyeste sort og verdien er begrenset, kan et annet alternativ være å la det fare. Om ikke er det mye man kan gjøre selv, eventuelt ta i bruk SMART-repair om mulig, som er et langt billigere alternativ enn å få verkstedet til å gjøre jobben. Et eksternt lakkfirma kan også være et alternativ, om det kun dreier seg om en lakkskade.

 

Anonymkode: 5607a...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

når man låner bort en bil så burde man vite at dette kan skje den beste sjåfør. 

Tøys. Det skjer ikke den beste sjåfør at han kjører på en stolpe, det er helt og holdent hans egen udyktighet. At han blir påkjørt av en annen bil, derimot.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig, jeg har også gjort dette noen ganger. Blir fort veldig dyrt, men bra du ikke tok en annen bil, det er mye dyrere med en gang. Kanskje dere kan få fikset det i Sverige? Jeg ordnet det en gang vi var på ferie i Tyskland. En slik skade må ikke fikses med en gang, kan i alle fall vente til etter jul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Vox_populi skrev:

Tøys. Det skjer ikke den beste sjåfør at han kjører på en stolpe, det er helt og holdent hans egen udyktighet. 

Aldri hatt en "glipp", ett sekunds uoppmerksomhet, "driti deg ut"..? -Da har du ikke kjørt alt for mye bil... Bare vent...

Til T.S. : Dette er ikke værdens undergang, "bare" penger, og lakk. Tenk om det hadde stått en unge i mellom..!

 Om en liten stund er dette fikset, -og glemt... Seff. kjipt nå, men... Går over !

 

A.(CAVE:Fnatt)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Aldri hatt en "glipp", ett sekunds uoppmerksomhet, "driti deg ut"..? -Da har du ikke kjørt alt for mye bil.

Jovisst har jeg gjort feil i trafikken slik at folk tuter, og et par ganger har jeg havnet i grøfta. Men jeg veit da godt at jeg ikke er "den beste sjåfør". Og det har trådstarter bevist at hun ikke er, hun heller.

Endret av Vox_populi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2018 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig måtte det skje.. Inne i et parkeringshus rett før jeg svinger for å parkere bilen greier jeg å treffe en av stolpene slik at hele den venstre bakerste døren blir ripete.. Noen som vet hvor mye en slik skade kan havne på? Og evt hvor jeg kan fikse det? En veldig sint mor og fortvilet/lei seg datter... 

C3BB6C65-241A-42DE-B2CE-4C1CF97BC61F.jpeg

Anonymkode: 5db14...e5e

Det der er jo bare en skrape i lakken. Ingenting å bekymre seg for. Bilen virker nok like bra. Hvis du er redd for rust kan du kjøpe spraymaling, på Biltema. Er du heldig finner du noe i ca riktig farge også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut bilopphoggerier som tar inn skadebiler. ( feks Saggrenda) Er du heldig, finner du en dør for rundt 2K med korrekt farge. Ser det er noen striper i hjulbue også, da... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...