AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #1 Del Skrevet 20. november 2018 Fikk nettopp en kjempekjip parkeringsbot. Lurer egentlig bare på hva dere tenker og om noen har lignende erfaring. Vi bor i en studentbolig som vi flyttet inn i for 3 måneder siden. Mens vi hentet nøkler fikk vi også p-bevis som trengs for å benytte parkeringsplassene som tilhører boligene. I løpet av disse 3 månedene har det kommet parkeringsvakter ganske ofte og sjekket. Plutselig nå hadde vi fått bot på 600kr for utgått p-bevis. Det viser seg at hun som har fylt det ut har skrevet «juni 18» istedet for «juni 19» (skrevet for hånd). Jeg tenker jo at dette burde vi jo sett, men hvem studerer vel p-beviset sitt så nøye? Spesielt når ingen av parkeringsvaktene har sett det selv, da sier det jo litt. Skal gå opp og hente nytt bevis idag, men kjenner jeg ikke akkurat tør å krangle om dette. Men er så veldig kjipt da vi er studenter og småbarnsforeldre og ikke har 600kr å dra frem med en gang, spesielt ikke på denne tiden av året 😩 Anonymkode: dbe77...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #2 Del Skrevet 20. november 2018 Send mail og forklar. Som regel er de ganske greie Anonymkode: 5ff07...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 20. november 2018 #3 Del Skrevet 20. november 2018 (endret) Kommer ingen veg. Evt. spørre om å dele opp ..? ( En del år siden, hadde kjørt en til byen, -ventet utenfor okkupert gård. Kom en redd kar løpende ut, ropte ut spørsmål om noen kunne førstehjelp. Jente fått noe i ansikt / øyne. Opp, ga råd, -startet skylling. ( Gikk bra, men reel frykt. ) Parkoman j%#vel sto å skrev bot, når jeg kom ut. Flere bekreftet min versjon, -han gliste... ) Dropp det, livet er ikke rettferdig. Kaster bare bort energi... A.(CAVE:Fnatt) Endret 20. november 2018 av Sliten&kjørt51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #4 Del Skrevet 20. november 2018 Har du snakket med de som skrev ut parkeringsbeviset? Kan hende de kan få boten til å "forsvinne", siden det i utgangspunktet er deres feil. Du kan vel dokumentere at du flyttet inn der for 3 mnd, at parkeringbevis er gyldig ett år av gangen tydeligvis og at vedkommende som fylte det ut har gjort en feil? Send alt skriftlig og vent på svar. I mellomtiden må du betale gebyret. Anonymkode: 66783...7d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #5 Del Skrevet 24. november 2018 På 20.11.2018 den 9.27, AnonymBruker skrev: Fikk nettopp en kjempekjip parkeringsbot. Lurer egentlig bare på hva dere tenker og om noen har lignende erfaring. Vi bor i en studentbolig som vi flyttet inn i for 3 måneder siden. Mens vi hentet nøkler fikk vi også p-bevis som trengs for å benytte parkeringsplassene som tilhører boligene. I løpet av disse 3 månedene har det kommet parkeringsvakter ganske ofte og sjekket. Plutselig nå hadde vi fått bot på 600kr for utgått p-bevis. Det viser seg at hun som har fylt det ut har skrevet «juni 18» istedet for «juni 19» (skrevet for hånd). Jeg tenker jo at dette burde vi jo sett, men hvem studerer vel p-beviset sitt så nøye? Spesielt når ingen av parkeringsvaktene har sett det selv, da sier det jo litt. Skal gå opp og hente nytt bevis idag, men kjenner jeg ikke akkurat tør å krangle om dette. Men er så veldig kjipt da vi er studenter og småbarnsforeldre og ikke har 600kr å dra frem med en gang, spesielt ikke på denne tiden av året 😩 Anonymkode: dbe77...28d Du har vel noe mer dokumentasjon enn selve p kortet på at du skal ha fått invilget kort til 2019? Er kortet datert med den dagen du fikk det? Da må jo det si seg selv at feilen ligger hos utfyller? Her ville jeg klaget til kortutsteder fordi de har gjort en deil som igjen har gitt deg en bot du ikke skulle hatt. Anonymkode: f11d3...3b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 27. november 2018 #6 Del Skrevet 27. november 2018 (endret) Hvis studentsamskipnaden har gjort en feil (skrevet 18 i stedet for 19), så bør de kanskje ordne boten? Regner med de eier parkeringsplassen og bare har leid inn et firma for å kontrollere den. Endret 27. november 2018 av penny_ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #7 Del Skrevet 27. desember 2018 Dytt Anonymkode: 1515f...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monsieur Beau Skrevet 28. desember 2018 #8 Del Skrevet 28. desember 2018 Skaff deg en skriftelig bekreftelse fra personen i studentsamskipnaden som skrev feil dato på parkeringsbeviset, som forklarer situasjonen. Så sender du inn en klage til p selskapet. Regner meg at det ordner seg i din favør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #9 Del Skrevet 28. desember 2018 Samme skjedde med meg på jobb (fikk parkeringskort med feil dato) og jeg fikk ettergitt boten. Var ingen problem😊 Anonymkode: 27858...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #10 Del Skrevet 28. desember 2018 Gammel tråd! Noe nytt i saken ts? Anonymkode: f11d3...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå