Gå til innhold

Navnebytte - rekkefølge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på god vei å bli temmelig forvirret av gangen i navnebyttet mitt. Jeg håper dere kan hjelpe meg. 

Jeg har bestilt bryllupsreise i mitt nye navn. 

Jeg har søkt folkeregisteret om nytt navn. 

Jeg har booket tid hos politiet for nytt pass, med mitt nye navn. 

Men i prøvingsattesten står mitt gamle navn. Men det står også at jeg skal ha nytt navn. 

Så hvordan legitimerer jeg meg før jeg bli viet? Med mitt gamle navn eller mitt nye navn? 

Eller må jeg bestille ny prøvingsattest når folkeregisteret har godkjent navnebyttet mitt? 

Anonymkode: 00068...8b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 11/20/2018 at 9:23 AM, AnonymBruker said:

Jeg er på god vei å bli temmelig forvirret av gangen i navnebyttet mitt. Jeg håper dere kan hjelpe meg. 

Jeg har bestilt bryllupsreise i mitt nye navn. 

Jeg har søkt folkeregisteret om nytt navn. 

Jeg har booket tid hos politiet for nytt pass, med mitt nye navn. 

Men i prøvingsattesten står mitt gamle navn. Men det står også at jeg skal ha nytt navn. 

Så hvordan legitimerer jeg meg før jeg bli viet? Med mitt gamle navn eller mitt nye navn? 

Eller må jeg bestille ny prøvingsattest når folkeregisteret har godkjent navnebyttet mitt? 

Anonymkode: 00068...8b8

Vet ikke. Jeg byttet navn ved å gifte meg. Dvs jeg sendte søknaden sammen med prøvingsattesten slik at det gjaldt fra jeg var gift og ikke før. Så da endret jeg alt av info etter bryllupet. Du er klar over at det kan ta opp til to uker fra folkeregistret godkjenner navnet til du kan bestille pass og bankkort med nytt navn? Husk også å endre førerkort og annet.

Anonymkode: 65e71...b5c

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke. Jeg byttet navn ved å gifte meg. Dvs jeg sendte søknaden sammen med prøvingsattesten slik at det gjaldt fra jeg var gift og ikke før. Så da endret jeg alt av info etter bryllupet. Du er klar over at det kan ta opp til to uker fra folkeregistret godkjenner navnet til du kan bestille pass og bankkort med nytt navn? Husk også å endre førerkort og annet.

Anonymkode: 65e71...b5c

Jeg gjorde det samme. Det sto jo i prøvingspapirene, mener jeg, at hvis man vil skifte navn ifbm. bryllupet, kunne man sende inn navneendringspapirene samtidig, så ville navneendringen tre i kraft på bryllupsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...