Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg holder på med et prosjekt som jeg godt kunne tenke meg å søke om pengestøtte til. Det finnes noen faglig sett aktuelle steder å søke, men i tillegg, og for å øke sannsynligheten for å få hjelp til å finansiere prosjektet mitt, ønsker jeg å sette meg inn i og søke på ulike legater og slikt. Nå sitter jeg og blar i legathåndboka, og ser at det finnes en rekke rimelig utdaterte legater; blant annet for tuberkuløse døtre av sjømenn o.l. Jeg har også fått tips om at man fint kan søke på legater som ikke er innenfor ens eget fag/interessefelt, men hvor langt kan man gå..? Altså ikke ved å være frekk eller lyve om prosjektets innhold, men gir feks legater til understøttelse av syke og trengende eldre forretningskvinner penger til en ung en som holder på med et prosjekt innen kultur...? Har noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det ville lønne seg for deg og søke innenfor ditt felt. Legathånboken kan være litt uoversiktelig , men du kn også søke på nett , på legat .no.

Det finnes legater som er mer generelle som feks for studenter og forskere, eller vanskeligstilte.

Hvis du registrer deg som bruker og sender meg en pm, skal jeg gi deg navnet på noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...